The Grand (2007)

Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Zak Penn
met Woody Harrelson, Cheryl Hines en Ray Romano

Mockumentary over zes pokerspelers die het proberen te schoppen tot de finaletafel in het grootste High Stakes Pokerkampioenschap. Centraal staat One Eyed Jack Faro die het oude casino van zijn grootvader van de financiele ondergang moet redden. Verder zijn er enkele oude rotten in het vak die met lede ogen toezien hoe Las Vegas zo familie-vriendelijk is geworden.

Cool! Een poker film met Woody Harrelson in de hoofdrol.

avatar van Zelva
At a Q&A after the movie (at the Tribeca Film Festival), the director made a point of immediately stating that the poker was real. They dealt the cards and the actors played in character and the results were up to fate.

Interessant.

al wie van poker houd, dit is een topfilm

lekker chill!!

avatar van The_Game
dus dan maar gelijk ook 5sterren? Yeah right

avatar van ralfsjam
wat een leuke film zeg! meer een documentaire dan een film. geweldige mensen en verhalen. ik heb geen zak verstand van poker en speel nooit met kaarten, en zelfs dan is dit een leuke film! met elke persoon heb je wel een band, tenminste.... ik wel!
goeie film, goed verhaal (verhalen), goed gevoel!
een 4

Ik had veel moeite om deze film te blijven kijken, slecht verhaal, slechte humor en van poker zie je nauwelijks iets, er worden maar een paar handen, die ook in beeld worden gebracht, gespeeld

Wat een irritante film vol slap gelul.

Niet mijn humor.........

avatar van De GeuS
De film begint erg slecht met vooral Ray Romano die een derderangs 'David Brent' imitatie probeert op de voeren (ik vond hem überhaupt het minst leuke karakter hebben) maar de film herpakt zich goed na het eerste half uur; het pokeren zelf stelt weinig voor maar de dialogen en situaties worden naarmate de film vordert erg grappig; dikke 3,5*

geweldige film
absurde humor
absoluut geen pokerfilm als bijv. "rounders" en daarom juist super cool !

heb in tijden niet zo gelachen om een film

nou ja "in bruges"dan... ook zo'n klasse film

vette 5 sterren van mij

not my kind of beef, slap gelul, irritante verhaaltjes tussendoor.
nope not my thing.

avatar van zjandannybob
firestarter3 schreef:
not my kind of beef, slap gelul, irritante verhaaltjes tussendoor.
nope not my thing.

helemaal mee eens, waty een slappe film ik bleef maar denken van wanneer begint nu eigenlijk de film echt. omdat er staat dat het een komedie is. En dan is die opeens afgelopen:S...

geen nut om deze film te kijken, het poker is niks. En er zit totaal geen humor in als wat grappige uitspraken.

avatar van Herisson
Alleen kijken als je pokeren geweldig vindt en soms pokerprogramma's kijkt. Anders is het denk ik niet te volgen. Voor mij 3,5*

avatar van Ninto
Aardig...

avatar van A. Jacobsen
Niet verwacht Werner Herzog tegen te komen in deze film.
Hij steelde de show imo.
Maar ik ben niet echt objectief wat dat betreft, moest hij iets dwaas doen zoals zijn schoen opeten zou ik nog steeds applaudisseren.

avatar van NakedHero
Flauwe grappen; sommigen waren leuk. Leuke karikatuurs, met name Richard Kind. Woody Harrelson leek helaas niet echt goed uit de verf te komen.

Wat poker betreft vond ik het geslaagd. Gelukkig geen bizarre handen zoals in Casino Royale waar je je als pokerspeler aan zou ergeren. Leuk dat er grote namen in de Film mee deden; Phil Gordon als commentator en vooral de scene met Richard Kind, Phil Hellmuth en Doyle Brunson die ik zeer geslaagd vond.

Tussen de 3 en 3,5 sterren; afgerond 3 sterren. Al met al een aardige film - vooral ook als je zelf poker speelt - maar meer dan dat is het niet.

avatar van Justinw
If people played correctly, I would win every single hand, ever.

Briljante poker quote, en zo zijn er wel honderden quote's die ik kan overtypen.

Kwam bij toeval bij deze film, en was verrast wegens het weinige aantal stemmen. Toch een cast met wat namen die in Hollywood (ooit) wat betekenden.

Woody van wie ik toch wel en beetje een fan ben, komt jammergenoeg niet echt uit de verf en zijn verhaal word een beetje ondergesneeuwd door de andere personages en maakt hem het minst intressant. Het dronken no-life figuur speelde hij al eens eerder in "Kingpin" en daar ging het hem beduidend beter af. Zijn naam in deze prent was overigens onbetaalbaar.
One Eyed Jack Faro (sparrow), lag ongeveer 3 minuten op de grond.

Dan even terug naar de film zelf. Een poker komedie, niet echt een bekende formule voor een film(correct me if i'm wrong). En het pakt ook nog eens goed uit. Ja er worden duizenden grappen uitgehaald en een hoop daarvan zijn voorspelbaar. Desalniettemin is het bij vlagen er grappig. En dit is te wijten aan de cast, die gevuld is met intressante weirde karakters. Allemaal hadden ze wel een gloriemomentje. Toch haal ik er een paar tussenuit en zet ik ze even in de spotlight .

Dennis Farina kennen we natuurlijk allemaal van Snatch. Hier speelt hij ook een lekker harde old-fashion pokerplayer.
By the way, on this corner right here, I stabbed a bum. Ik kwam niet meer bij.

Richard Kind was ook erg leuk als zogenaamd The Unknown. Wie hij werkelijk was wisten we natuurlijk al aan het begin.

Deze film zit eigenlijk helemaal vol met grappige personages ook al hebben sommige maar een paar regels. De meest irritante en niet leuke was toch wel Ray Romano als Fred Marsh

Het visuele aspect van deze film valt wat tegen. Het doet wat docu stijl aan en door het Digital Filming lijkt het ook net een docu. Ben na wat ervaringen met het hele digitale gedoe erg negatief over deze revolutie Ook de samenvatting over alle hoofdpersonen aan het einde lijkt net een docu.

Het poker in deze film speelt gelukkig niet een te groot deel. De setting is er en alles draait er wel omheen. Maar ik had geen zin om een halfuur lang naar handen te zitten kijken want dan ga ik wel het WSOP kijken Er zitten wel wat handjes in maar gelukkig word het allemaal niet te seruis. Het feit dat er ook nog wat Real Poker Pro's zijn maakt het allemaal nog wat leuker. Doyle, Helmuth, Negreanu etc....

Het tempo van de film is erg laag, manier van praten, filmen eigenlijk alles houdt het tempo comfortabel. Maar toch vliegt de film voorbij. En dat zoek ik dan ook in een film. Into The Wild deed dit perfect bij mij.

Dat was het wel z'n beetje.
Erg leuke poker-komedie met een leuke cast en die wel wat meer publiciteit verdiend.

avatar van louisvf
Erg flauwe humor met enkele aangename momenten.
Film op zich is natuurlijk een b-film.
Maar als je een pokerspeler bent zoals ik is het wel leuk al die bekende gezichten te zien. En er werden ook nog vrij veel hands gespeeld... Werner is trouwens ook zalig als the german!

één van de betere : there was a time we thought she had cancer,
It turned out to be a bad haircut.

avatar van mr. Prizzi
Ben een fan van poker, maar dit is een verschrikkelijk slechte film.
De cast is goed, plus echte pokerspelers (Gabe Kaplan , Doyle brunson en Phil Laak) en mooie Las vegas lokaties maar het scenario is volledig mislukt en nergens is de humor leuk.
Zonde van het geld

Ik ben een grote fan van poker en dus ook van films over poker,maar deze film was echt verschrikkelijk slecht! Mischien vond ik de film zo slecht omdat ik een echte pokerfilm verwachte en geen film die poker gewoon belachelijk maakt.

avatar van Insignificance
Improv mockumentary over de pokerwereld. Ik heb er verder weinig mee, maar het lijkt me dat daar de nodige excentrieke figuren in rond lopen. Toch heeft Penn kennelijk typetjes nodig die dus nadrukkelijk mikken op de lach. De toernooi segmenten geven het een aardige cadans waardoor het gemakkelijk uit te zitten is, maar op deze manier blijft het veelal te flauw om een blijvende indruk achter te laten. Farina en Herzog zijn de leukste van het stel, verder heeft het vrij veel ballast, zoals de back stories van de finalisten (al is die vader, Gabe Kaplan, een hele droge) en het gedoe met de presentator.