The Sleeping City (1950)

Alternatieve titel: Web of the City

Misdaad / Film noir

geregisseerd door George Sherman
met Richard Conte, Coleen Gray en Richard Taber

In het Bellevue ziekenhuis in New York wordt een internist doogeschoten door een onbekende moordenaar. Inspecteur Gordon kan geen duidelijke bewijzen vinden, maar voelt een mysterieuze sfeer in het ziekenhuis. Ook detective Fred Rowan bemoeit zich met de zaak en doet zich voor als vervangend internist. Hij ontdekt dat er een smerig spelletje wordt gespeeld in het ziekenhuis.

Goeie film waarin een agent undercover gaat als een dokter in een ziekenhuis om een moord op te lossen. Een moordmysterie dat toch niet echt als een moordmysterie overkomt. Wellicht omdat tijdens de eerste helft je een aardig kijkje krijgt van het reilen en zeilen in een ziekenhuis in New York van de jaren '50. Onderhoudend en een prima plot. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van clubsport
Inderdaad een goed verhaal over een undercover agent die een vastliggend moordonderzoek op een dokter moet zien op te lossen , de sfeer is vrij donker en klinisch .
Het duurt even voordat het verhaal echt een beetje op gang komt maar het plot word met geduld verteld .