Blonde Ambition (2007)

geregisseerd door Scott Marshall
met Luke Wilson, Jessica Simpson en Penelope Ann Miller

Een jonge vrouw (Simpson) uit een klein dorpje verhuist naar New York en heeft in het begin veel moeite met aanpassen. Maar zodra ze eenmaal door heeft hoe het systeem werkt, weet ze zich op te werken tot een belangrijke zakenvrouw.

avatar van Friday the 13 th
De film stelt inderdaad niet veel voor. Jessica acteert wat gespannen en ze komt niet zo grappig over als waarschijnlijk bedoeld moet zijn.

Ook Luke Wilson zat hier niet op zijn plaats en acteerde onder het motto "wat een kutrol". Als je dan zijn acteerprestaties in "Vacancy" ziet, dan merk je duidelijk het verschil.

Toch heb ik van deze film kunnen genieten. Hij kijkt immers goed weg en is eigenlijk wel amusant.

Het kon inderdaad hier en daar wat beter. Maar hij wordt ook nergens irritant.

Dus geslaagd met 2,5/5

kneuckeretto schreef:
wat een afgrijselijke en ongeloofwaardige film. Dit gaat werkelijk helemaal nergens over. Ik snap de rol van Luke ook niet zo: eerst is hij stratenmaker, dan werkt hij opeens in de postkamer en op het eind is hij ineens projectleider in een net pak. Heel vaag, maar het kan ook zijn dat ik de helft van de film gemist heb omdat ik in slaap ben gevallen.

Hij is geen stratenmaker. Hij werkt als postbode in het bedrijf en moest toevallig de werf passeren.

Leuke film. Leuk verhaal. Niet bovengemiddeld. Maar toch een 3 omdat ze wel heel lekker is

avatar van danny61
IK vond de film eigenlijk niet slecht, de personage speelden wel niet echt overtuigend.
Toch een tuttige doos die Simpson.Heb er toch met plezier naar gekeken.Ik hou eigenlijk niet van romantische film's.

Ik geef 3,5 op 5

wat een giller

avatar van Verhoeven
Ik kreeg van een goede kameraad deze film mee om te gaan zien. Ben geen bewonderaar van Jessica Simpson. Niet de muziek, en ook niet de films waarin ze acteert. Ik moest deze film bekijken met in het achterhoofd dat Jessica S. een pientere vrouw is die haar imago uitbuit als domme blonde vrouw met enorme borsten. Dat laatste laat ze goed zien en ik keek dan ook veelvuldig met plaatselijke schaamte naar de film. Hoe kun je je leven zo ontzettend flauw exploiteren? Daarbij kan ik niet geloven dat deze rijke vrouw ook de nodige dosis verstand heeft. Dat kan bijna niet. De film is niet voor niets ontzettend geflopt in Amerika en dus kun je ook niet echt spreken van het uitbuiten van je imago.

avatar van Friday the 13 th
Hoe kun je je leven zo ontzettend flauw exploiteren?

Met die flauwe exploitaties heeft ze wel miljoenen verdiend, hiervoor wil ik ook wel even mezelf als een leeg vat voordoen.

avatar van Verhoeven
Niet met haar filmcarriere...

Horrorfreak12
erg leuke film

Jessica simpson is wauw en in deze film ook wauw maar dom

avatar van notorious_kim
Wow, deze film is een beetje geript! De film schreeuwt van begin tot einde gewoon Legally Blonde. Probleem is … Legally Blonde is zoveel beter! Dit is echt maar een zwak afkooksel van die film, maar desalniettemin wel entertainend.
Mooie cast. Luke Wilson en Rachel Leigh Cook die me wel altijd kunnen bekoren, zetten hier ook weer een zeer sterke rol neer. Jessica Simpson kon me aangenaam verassen in de film.
Het enige dat me tegenviel is dat alles een beetje over was. Vooral degene die “de slechten” moesten spelen, dat lag er heel erg op, zo’n beetje als wanneer je naar een kindershow kijkt of een tekenfilm, daar ligt het e rook altijd zo op wie de slechterikken zijn. Ze hadden dit meer subtieler kunnen doen, dan had de kwaliteit van de film zeker ook wat hoger gelegen.
Ik denk dat dit meer een tienerfilm is, of misschien zelfs nog voor jonger, want alles is zo braafjes, het ergste woord dat in deze hele film wordt gezegd is bitch en buiten een kus zie je niets op het scherm. Daardoor kwam de film ook een beetje ongeloofwaardig over.
Geen film die ik nog eens zal bekijken, maar goed om eens te zien te hebben op een vrijdagnacht.

avatar van MiSs MoPs
notorious_kim schreef:

Hier ben ik het totaal mee eens!

avatar van iris.vessem
slechte komedie, ik heb niet veel kunnen lachen en het verhaal boeide me niet echt, erg voorpelbaar. toch nog een 1,5 voor de leuke acteurs en actrises

Actionfreak
Verwacht er niet te veel van.
Middelmatige Komedie. 2,5*

avatar van SnakeDoc
kneuckeretto schreef:

Schijnbaar,.. . want Luke moest een helm op als hij buiten liep met de post, wat weer verklaart dat hij in een postkamer werkt en hij helpt op het einde mevrouw Simpson met het binnen halen van een project omdat hij haar 'best wel' leuk vind, weet dat ze wordt genaaid en ... misschien om een klein beetje beter bij zijn vader in de smaak te vallen.

Volgende keer wakker blijven vriend

avatar van SnakeDoc
Jammer van de 2 collega's die overdreven kinderachtig spelen.

Jesccica Simpson doet het hier toch best aardig en blijft nog altijd een aangename dame om naar te kijken.

avatar van Fran
Wat een flauwe film zeg. Het verhaal waarin ze direct als persoonlijk assistente word aangenomen door twee jaloerse zakenlui die hun collega willen laten ontslaan ging helemaal nergens over en was heel erg ongeloofwaardig. Hun spel was ontzettend overdreven. Trouwens dat vond ik eigenlijk van het acteerwerk van Jessica Simpson ook.

Tussen Simpson en Wilson voelde ik ook 0,0 chemie. Nee, ik werd hier niet echt blij van.

avatar van Aapje81
Erg zwakke film. Rachel Leigh Cook is een schatje maar dit blijft een prul van een film. Niets is leuk, interessant of de moeite waard.

Slecht

avatar van tommykonijn
Ik had er al niet al teveel van verwacht, maar goed toch maar even meegepikt. Helaas zijn die slechte verwachtingen uitgekomen. Ik vond de grappen erg flauw, en uitgemolken: die we al eerder in films hebben gezien. Acteerwerk was ook maar middelmatig.

avatar van juliegirlxoxo
Jessica kimt niet echt geloofwaardig over als lief,sociaal meisje van het platteland
Maar voor de rest was het wel een toffe film

avatar van erpunited
Luke wilson heb ik in betere rollen gezien. Jessica Simpson kan gewoon niet acteren. Die kan alleen heel mooi zijn. De film is niet echt grappig maar kijkt wel lekker weg. Door de eenvoud. Je hoeft er niet bij na te denken.

avatar van filmsz
2 sterren voor de.. 2 sterren van jessica zullen we maar zeggen en een halfje erbij omdat 't een best kijkbaar geheel is, die jessica dus. En de film trouwens film ook wel.

avatar van TragieStar.*
Leuke film! Had ik niet verwacht. Jessica Simpson ken ik op acteergebied niet echt,maar ze toch heel erg leuk in deze film! Ze is ook echt een hele mooiie vrouw. Luke Wilson kan er nog mee door, maar soms kan hij tegen het irritante rand aanzitten. De rest van de cast was redelijk.

Knappe mensen kunnen dus ook zeker acteren, niet dat Simpson heel goed is, maar ze brengt het heel leuk op haar eigen manier. Jammer dat bij sommigen de uiterlijk de overhand neemt en ze het zien als niet kunnen acteren, omdat je er als bijv. een bimbo uitziet.

Maargoed, al met al redelijk vermaakt ook al is het een erg standaard verhaaltje. De gebeurtenissen zijn soms een beetje te cliché en ook erg simpel in elkaar geknoopt.

avatar van Katharina
Jeetje wat een slechte film zeg! Ik hou best van een chick flick op z'n tijd, maar deze was zó slecht! Het acteerwerk was om te gruwelen (maar wat zijn we anders gewend van Jessica Simpson) en de clichés van het meisje dat uit het dorp komt. Verschrikkelijk!

ieder1 heeft zo zijn of haar eigen smaak, wij vonden hem leuk dus daarom 2.5 ster

Dick2008
Akelig wijf die Simpson. Wel een tijd geleden dat ik deze gezien heb. Dan misschien vanwege Luke Wilson maar dat helpt ook niet. Niks beters geworden. Wat Reese Witherspoon wel lukt, lukt Simpson niet. In de film ook nog Willie Nelson. De film was geen succes. Troep. (Nelson en Simpson speelden ook samen in The Dukes of Hazzard (2005)). 2.0