Bratz (2007)

Alternatieve titels: Bratz: De Film | Bratz: The Movie

geregisseerd door Sean McNamara
met Malese Jow, Skyler Shaye en Logan Browning

Zolang Yasmin, Jade, Sasha en Cloe zich kunnen herinneren zijn ze al BFF (Best Friends Forever). Ze hebben nooit ergens ruzie over, maar dit verandert op hun nieuwe middelbare school. De dochter van het schoolhoofd is namelijk bang dat de Bratz populairder worden dan zij, dus zorgt ze ervoor dat de vier meiden zich verspreiden over verschillende groepjes op het schoolplein. De groepjes drijven de Bratz steeds verder uit elkaar, totdat de hartsvriendinnen zich realiseren dat hun vriendschap in gevaar is. Ze besluiten de school eens een lesje te leren over wat echte vriendschap is... en mode natuurlijk!

film valt wel goede mee. is wel een meidenfilm. 3.5*

hep hem op dvd wel leuk maar niet zo leuk als meangirls

eigenlijk istie verslaven LEUKE FILM!

horsefilmfan schreef:
Het is een heel leuke film ik snap niet waarover jullie zo zeuren
Er zitten mooie liedjes in,en humor.Toen ik hem had gezien wou ik m nog een keer zien!!!!Ik ga hem dan ook echt kopen!!

Dan koop je hem toch,veel plezier ermee!!

avatar van wall-e
Malese Jow verdient meer dan zo'n klein rolletje als dit.

Het is echt een meidenfilm die soms erg voorspelbaar is. Erg origineel is hij ook niet.

Hij kijkt wel goed weg.
Niet voor herhaling vatbaar.

Typisch een meidenfilm!

avatar van Lynda
Inderdaad echt een meidenfilm! Leuk!

PrinsesBanaan!
Goeie film,

xxx

avatar van Keane1983
Een leuke film om te kijken en ook een super leuke soundtrack

Het is wel een typische amerikaans film...

bij sommige scenes kreeg ik een beetje last van het full-house syndroom: Sorry papa ik zal het niet meer doen!!! En wat hebben we ervan geleerd meiden!!! Nooit meer stom tegen elkaar doen.....(kun je het een beetje volgen!!!)

Maargoed, het is inderdaad een leuke feel-good movie voor zowel jong als oud en ik heb me geen minuut verveeld

Van mij krijgt deze film 3.5 ster

avatar van bennyboy
saaai.slechte grappen en altijd hetzelfde liedje.flinke afrader!!!

avatar van SarahSkandar
Dat komt omdat jij waarschijlijk een jongen bent bennyboy?:D
Maarja, vond het wel een leuke film 3.5*

avatar van Fazcinating
Voorspelbaar, en echt een standaard meidenfilm die nergens over gaat. De muziek vind ik trouwens helemaal niet goed, bagger zelfs.

heb hem gezien met me nichtje zij vond hem erg leuk maar ik vond er zelf niet veel aan ik stem namens haar een 4.0

avatar van sinterklaas
Wat lijkt me dit WALLLLGELIJK!! De tekenfilms zijn al verschrikkelijk.

avatar van Denveen
Keane1983 schreef:
Een leuke film om te kijken en ook een super leuke soundtrack

Het is wel een typische amerikaans film...

Van mij krijgt deze film 3.5 ster

Ben je wel goed wijs!?

Feel-good movie? Ik wordt er gewoon misselijk van!

avatar van Mezelf
Had hem gekocht voor een koopje om samen met mn vriendinnen te kijken
Bleek een flop
Ik geef 2,5 sterren omdat we de film wel hebben uitgekeken en opzich niet in slaap zijn gevallen
Het verhaal is echt verschrikkelijk, maar omdat het van meiden zijn van mijn leeftijd blijft die me wel boeien
Ook al weet je na alleen al de achterkant te lezen hoe de film afloopt.....

*Joly*
Had ehm pas gezien. Het is een vermakende film, maar irriteerde toch rot aan dat geacteer van die rooie. Het verpeste de film wel een beetje *3.0

avatar van jumpstylemovie
Dit is gewoon een ernstig slechte film.
Niet het hele "jongentjes/meisjes" gezeik.
Is gewoon stuitend slecht.

avatar van wwelover
Wat een dramatisch slechte film. OP alle vlakken. Het verhaal is te slecht voor woorden en ook het acteerwerk is slecht.

avatar van voskat
Vanzelfsprekend voorspelbaar en flinterdun in.. eh, alles. Maar ja, dat weet je vantevoren.
Voor wat het is viel het me erg mee. Liedjes waren amusant.

3 sterretjes.

avatar van benthe
Geen erg orginele film, maar wel leuk met al de liedjes!

avatar van sinterklaas
Afschieten die Bratz Sletz!!!

DaZtorm
Wat slecht zeg! Wat een enorm drama! Even terug komen op wat moviemeter.nl zegt over de film:

''Ze hebben nooit ergens ruzie over, maar dit verandert op hun nieuwe middelbare school''

Nou jongens en meisjes zal het in deze film wel gebeuren?

''De dochter van het schoolhoofd is namelijk bang dat de Bratz populairder worden dan zij''

Nou jongens en meisjes denk je dat Bratz uiteindelijk populairder zullen worden dan de dochter van het schoolhoofd?

''Ze besluiten de school eens een lesje te leren over wat echte vriendschap is''

Nou jongens en meisjes, zal het ze lukken om de school eens een lesje te leren?

Wat een voorspelbare film zeg! Bah! Na precies 11 min. had ik heel de film al gezien en na 30 min. is het continu herhalend. Gewoon heel erg slecht, voorspelbaar, clichés en heel veel fouten (alleen in het laatste optreden voor het einde zitten al ongeveer 25 fouten (snel geteld). Natuurlijk 0,5* voor deze B-film

avatar van Xx_se7en_xX
Ach het is gewoon inderdaad een typische Meidenfilm. Verschrikkelijk slecht natuurlijk maar je moet dit soort films gewoon niet al te serieus nemen. Leuk voor de kids.

avatar van Jeremiah1989
hahahahahahahahaahahahahahahahahahaa

deze film was zo slecht dat ik er toch om moest lachen..

hahahahahahahahahahahahhahhaahahaha

avatar van Rianneke_Dan
Matige film met ontzettend veel clichés en slecht acteerwerk. Maar juist omdat het zo fout is maakt het de film ook wel weer grappig. De meiden waarbij ik aan het oppassen was vonden het helemaal geweldig, en waarom niet? Ik snap goed dat meiden van rond de 8 en 9 jaar dit leuk vinden. Meiden die zichzelf om de tien minuten omkleden, allerlei soorten nagellak, lipstiftjes etc. Gooi er ook nog een paar leuke jongens in, en ze hebben het wel naar hun zin. Voor de wat oudere meiden en of jongens is dit natuurlijk wat minder goed te doen. Verhaal stelt niks tot weinig voor, de humor is te flauw voor woorden, en het acteerwerk is erg matig. Toch zat er wel enige spontaniteit in de film, het was lekker luchtig met vrolijke muziek en een goed thema in de film, wat ik dan wel weer kan waarderen. Dus ja, erg geweldig was het niet maar ik vond het voor een keer wel leuk, en aangezien mijn oppas-meiden zo genoten hebben krijgt Bratz een kleine 3.0*

avatar van movie acteurs
In Spanje ook alleen maar even gekeken. Wist niet wat het allemaal voorstelde behalve dat het niet best zou zijn. Dat klopte. Nogal irritante film om naar te kijken. Personages zijn saai. Vooral Chelsea Staub als een standaard (High School) bitch irriteerde mij. Het is de bedoeling dat je een hekel aan haar krijgt. Helaas lukt dit ook wel maar het is alleen allemaal zo overdreven. Ook zitten er veel clichés in. De Bratz meisjes deden het nog een heel klein beetje redelijk. De rest was ernstig slecht met vooral de rol van Jon Voight die veel weg heeft van een horror icoon .

Zeer povere 1,0.

avatar van soom
Friendship is a big deal.

Nogal logisch dat vriendschap 'a big deal' is.

Iedereen, niemand uitgezonderd, waar ook ter wereld, in de jungle of in de woestijn, in Azië of in Amerika, kan zonder vrienden (en familie).
Je hebt nu eenmaal contact nodig. En wat je hebt aan vriendschappen en familie, kan heel waardevol zijn, is dat ook, en dat zou je ook moeten koesteren.

Erg fijn meisjesachtig, heerlijk lief, en helemaal schattig. Bratz pakte me wel, ja. Op wat irritatie puntjes na, vond ik het erg, erg mooi om te zien. Yasmin, Jade, Cloe, Sasha waren wel leuke meiden, goed neergezet ook door de actrices.

Ook de overige rollen waren wel goed, met name Dylan sprong er uit. Wel een heel aandoenlijk moment, als hij haar hoort zingen, en hij haar vertelt dat hij haar weliswaar niet kon horen zingen, maar het wel voelde.. Zucht... Wat had ik op dat moment een brok in mijn keel.

Ok, ja, erg vreemd wellicht, maar ik heb 'm gisteravond ergens daarna uitgezet, omdat ik me erg moe voelde, en meer zin had om te gaan slapen, dan verder te kijken. Maar was wel benieuwd hoe het afliep, dus vandaag het einde gezien.

Het hele Bratz concept ken ik niet. Tekenfilm? Poppen? Nooit iets van meegekregen (doelgroep is natuurlijk basisschool, wel logisch). Maar vond het lief, zoals ik al schreef, en het is wel genoeg voor een 3,5*.

avatar van TheLionKingFan
Mwa niet speciaal.
Leuk in beeld gebracht maar niet bijzonder.

avatar van maloumovie
Ik zelf vind de film een beetje te meidenachtig 2.5*

Dick2008
Ik had hem vorige keer al eens gezien. Bij herkijken viel hij wel tegen, het eerste uur ging overigens wel maar daarna gaat het achteruit. Het is natuurlijk ook wel meer een film voor vooral jonge meiden. Toch beter te doen dan die animatiefilm uit 2005. Over het algemeen vind ik dat er erg kinderachtig wordt gereageerd, bij films als deze, zowel op deze site als bij IMDb, met hun thumbs up, met het gevolg dat alle lovende kritieken weer onderaan staan. Maar ja, ben het nou wel gewend, met al die familiefilms en sinds ik Pledge this heb gezien.

Nogal lange film om boeiend te blijven. Maar dat is een fout die ze heel vaak maken, komedies horen eigenlijk zo'n anderhalf uur te duren. Soms grappig, vaak ook wel flauw met al die tutjes. Hoewel die Chelsea Kane (Staub) nog wel aardig speelt. Verder vind ik hem wel mooi gefilmd, erg kleurig en sjiek en met dat hondje erbij en de verschillende locaties. Hier en daar zitten er wel aardige dingen tussen. Deed me soms wel wat denken aan Legally blonde.

Snap die lage score bij IMDb niet helemaal. Mijn stem daar, (6.0) 3.0

avatar van yeyo
BRATZ Natuurlijk is dit een snertfilm, maar tegelijkertijd ook wel een treffende verheerlijking van de bimbocultuur. Zelfs de generieke soft rock soundtrack dient om te benadrukken dat 'fame & fashion' nu eenmaal essentieel zijn in het leven. Speelduur is gelukkig maar een kleine 100 minuten (i.t.t. wat hier aangegeven, misschien gaat dit over een director's cut waarvan ik niet op de hoogte ben?), maar is nog altijd minstens 20min te lang. Knip al die onnodige liedjes eruit en je hebt een vlot filmpje dat ik misschien zelfs nog een voldoende had gegeven.