ad
  • 8.077.382 stemmen

The Caveman's Valentine (2001)

Drama / Thriller | 105 minuten

Genre: Drama / Thriller

Geregisseerd door: Kasi Lemmons

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Colm Feore en Ann Magnuson

Releasedatum: 19 januari 2001

Over The Caveman's Valentine

Romulus Ledbetter is een verwarde man die in een grot woont. Hij wordt dan ook door zijn omgeving "Caveman" genoemd. Als op een dag één van zijn dakloze vrienden dood wordt aangetroffen besluit hij zijn dochter, die politieagente is, te helpen in het onderzoek. Hij wordt hierin echter gehinderd door zijn waanideeën.

imageimage

avatar van neo

neo (crew)

Jackson acteert erg goed en ook erg opvallend is Colm Feore, die ik meestal in kleine rolletjes voor bij zie komen. Het probleem ligt niet bij de cast maar bij het verhaal wat zo ontzettend standaard is.Ook de steeds terugkerende beelden in caveman's hoofd werden vervelend op ten duur. 2 sterren

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Wel een redelijk filmpje. Samuel l Jackson weet er altijd weer iets leuks van te maken. Ook hierin speelt ie erg leuk als een Schizofrene zwerver die vol waanbeelden zit en in een grot in een park woont, waar nog stroom is ook. Het verhaaltje was ook wel mooi gedaan. Die rol van die Matthew vond ik ook erg mooi. Hij stal ook een beetje de show.

De film is niet de beste, maar toch wel eens leuk om te kijken.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Het begin was meteen geweldig, mijn aandacht op 100% dankzij het geweldig acteerwerk van Jackson en de camerapunten plus muziek. Een schot in de roos dacht ik meteen ook al ben ik geen dramaliefhebber. Vanaf minuut één denkend aan Conspiracy Theory, een wacko die overal gespuis in ziet maar nooit éénmaal serieus genomen zal worden.

Alles wordt leuk in beeld gebracht en gevoelens worden prima weergegeven, schaamte woede en onmacht verdriet enz. prima op het doek gebracht. Dankzij de prima muziekkeuze/soundtrack wordt dit nogmaals onderstreept, de nieuwsgierigheid in het eerste half uur wordt enorm getriggerd. leuke karakters wisselen elkaar af rond onze hoofdrolspeler die terug in een wereld vol decadentie valt om een moord op te lossen. Dit brengt daarmee wel zijn grootste vijand terug in zijn leven.

Best een interessant werkje te noemen, het wil ergens hangen tussen Vanilla Sky / Abre los Ojos en eerder genoemde Conspiracy Theory. Prima tempo in de prent doet hem snel uitkijken en dat is vooral door het leuke script plus de geweldige casting. Prima binding met de personages waren er te leggen waardoor je betrokken raakte met die personages.

De prent heeft me eerlijk verrast en wat me nog meer verrast heeft ie het feit dat de film (nu op het moment van schrijven) slechts 2.61** scoort. Mijn beoordeling kom terecht bij 3.5** en deze zal nog wel even nawerken in het hoofd.