ad
  • 8.079.484 stemmen

The Caveman's Valentine (2001)

Drama / Thriller | 105 minuten

Genre: Drama / Thriller

Geregisseerd door: Kasi Lemmons

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Colm Feore en Ann Magnuson

Releasedatum: 19 januari 2001

Over The Caveman's Valentine

Romulus Ledbetter is een verwarde man die in een grot woont. Hij wordt dan ook door zijn omgeving "Caveman" genoemd. Als op een dag één van zijn dakloze vrienden dood wordt aangetroffen besluit hij zijn dochter, die politieagente is, te helpen in het onderzoek. Hij wordt hierin echter gehinderd door zijn waanideeën.

imageimage

avatar van Jordy

Jordy

Het verhaaltje is een beetje een standaard whodunnit-verhaal, en niet zo heel erg boeiend. Dat wordt echter compleet goedgemaakt door Jackson (in één van z'n beste rollen ooit) als gekke zwerver, en door de prachtige manier waarop zijn angsten, waanideeën en andere gedachten in beeld zijn gebracht. Echt erg stoer gefilmd en geacteerd dus, 3 en een halve ster.

avatar van jackie

jackie

Komt deze film nog in de bioscoop ?

Zo ja wanneer ?

avatar van Jordy

Jordy

zal wel niet, heeft in Amerika ook maar een erg beperkte release gehad (geloof ik)

avatar van Macmanus

Macmanus

Met Samuel L. Jackson, moet ik zien deze.

avatar van Macmanus

Macmanus

PFff gezien deze niet veel aan vond hem zelfs SAAI.

En ik vond het niet Samuel L Jackson's beste rol ik vond hem in Pulp fiction, Negotiator, One Eight Seven enz enz...

1.5 sterren voor een ondanks niet zijn beste rol toch aardige rol van Samuel L. Jackson.

avatar van ichi

ichi

Beetje warrige film, met zo nu en dan een videoclipsfeer. Jackson mag weer verbaal spervuur leveren en doet dat zo nu en dan wel weer aardig (als zijn dreads hem niet in de weg zitten). De muziek lag er vaak te dik boven op. 2.5

avatar van Banjo

Banjo

Nep dat vond ik m. het was net een serie

en dee me een beetje denken aan shine die veel beter was. deze film mist gevoel ik kon me niet verplaatsen in het verhaal of het persoon.

2 ster

avatar van neo

neo (crew)

Jackson acteert erg goed en ook erg opvallend is Colm Feore, die ik meestal in kleine rolletjes voor bij zie komen. Het probleem ligt niet bij de cast maar bij het verhaal wat zo ontzettend standaard is.Ook de steeds terugkerende beelden in caveman's hoofd werden vervelend op ten duur. 2 sterren

Maverick

Ik vond er weinig aan.Samuel L jackson acteerde zoals altijd fabuleus maar dat kan deze film niet redden van de ondergang.Wel van de totale ondergang. 2,5 ster

avatar van joeri15

joeri15

rare film! Hij heeft echt aparte waanbeelden!! En dat hij gezien wordt door dat oog de hele tijd?!

Toch niet echt verveeld bij deze film. 2.5*

avatar van Jorick

Jorick

• 2082 stemmen

Goede rol van Samuel L. Jackson, maar de film was niet bepaald voor mij besteed. 2.5*

avatar van skip

skip

Jackson speelt super ( doet ie meestal ) en het is daarnaast ook nog best een goede film.

avatar van dje-em

dje-em

ja Samuel L Jackson toont aan dat hij een van de weinige acteurs is die bijna altijd super acteert.

avatar van veron35

veron35

Jordy schreef:

Helemaal mee eens.

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

Kon niet boeien , miste vaart en spanning en werd wat eentonig. Maar Jackson was weer erg goed als vanouds.

avatar van fritsje

fritsje

Prima rol van Jackson,laat mooi zien hoe hij balanceert tussen psychose en werkelijkheid. Ondanks zijn gekte toch iemand waarmee je redelijk je kan identificeren.grappig rolletje van de eightiesstar Antony michael Hall alsBob(van Betty).

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Nu te vinden in de 5 dvd's voor 5 euro bakken bij diverse winkels - maar daar hoort deze film absoluut niet thuis. Mooie rol van Samuel L. Jackson, en al met al een interessante film (4*)

avatar van Harco

Harco

Positief verrast door deze film. Jackson speelde erg sterk, en het standaard verhaaltje was leuk uitgewerkt met aardig cameragebruik. De dingen die zich in Jackson's hoofd afspeelden, kwamen af en toe nogal goedkoop over, maar dat kon de pret niet drukken.

3* maar kans op verhoging bij herziening.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1924 berichten

Oh wat is dit slecht. Ridicuul plot, het ziet er vaak niet uit alhoewel wel zichtbaar is dat er wat geld in is gestoken, de muziek wist totaal geen sfeer te creëeren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heel veel minpunten, en nauwelijks iets te genieten. Vond zelfs Samuel L Jackson (zeker na de comments hier gelezen te hebben) wat tegenvallen.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Ik vond de film een beetje tegenvallen had er meer van verwacht. Verhaal was niet echt boeiend. Ik vond Jackson een beetje vreemd in zijn rol. Beeld en geluid van de film was wel prima te noemen ( DVD ). Maar ik kom echt niet hoger dan 2,5*.

avatar van xangadix

xangadix

Zelfs Jackson kan de boel niet redden. De teller van de dvd speler wordt al snel interessanter dan wat er op het beeldscherm te zien is.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Wel een redelijk filmpje. Samuel l Jackson weet er altijd weer iets leuks van te maken. Ook hierin speelt ie erg leuk als een Schizofrene zwerver die vol waanbeelden zit en in een grot in een park woont, waar nog stroom is ook. Het verhaaltje was ook wel mooi gedaan. Die rol van die Matthew vond ik ook erg mooi. Hij stal ook een beetje de show.

De film is niet de beste, maar toch wel eens leuk om te kijken.

avatar van GertB

GertB

Goh, slechte film...

Kon er echt niets van maken, hij viel hard tegen

avatar van pimmes

pimmes

Wat speelt Samuel L. Jackson in deze film toch geweldig als een zwerver met mentale problemen. Weliswaar is het verhaal niet heel bijzonder evenals het plot, maar dat maakt Jackson meer dan goed. Had de film gekocht voor 1 euro!

avatar van Joyy

Joyy

ben ik de enige die amper naar deze film kan kijken omdat de beelden zo schokkerig in elkaar overlopen bij rtl8?

avatar van Scorpio11

Scorpio11

Zo heel erg spannend vond ik hem niet. Maar als fan van Jackson krijgt hij 3*.

orbit

• 12092 berichten

Wat een ontzettend warrige film! Ze hebben een thriller-thema geprobeerd interessant te maken door er wat schizofrenie doorheen te klutsen en wat ongeloofwaardige kunstenaars en al niet. Meestal heeft Samuel een aardige hand van kiezen, maar deze had hij beter aan zich voorbij kunnen laten gaan..

avatar van nightbreed

nightbreed

Matig werkje met een nogal irritante Jackson die ik in deze film zeer matig vond acteren. Het script is matig, de personages zijn oppervlakkig en niet interessant, en de dialogen zijn ook erg matig.

Een film om snel te vergeten.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2056 stemmen

Jackson speelt wat wisselvallig in deze film (wellicht vanwege zijn rol ook). Sommige stukken zijn echt bijzonder goed, andere stukken ronduit slecht. Het plot is totale bullshit en veel te makkelijk bedacht. Te kijken maar zeker niet voor een 2e keer.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2056 stemmen

sinterklaas schreef:

..en in een grot in een park woont, waar nog stroom is ook.

ehh? Als je goed kijkt zie je dat zijn Tv helemaal niet is aangesloten..