ad
  • 8.079.368 stemmen

The Caveman's Valentine (2001)

Drama / Thriller | 105 minuten

Genre: Drama / Thriller

Geregisseerd door: Kasi Lemmons

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Colm Feore en Ann Magnuson

Releasedatum: 19 januari 2001

Over The Caveman's Valentine

Romulus Ledbetter is een verwarde man die in een grot woont. Hij wordt dan ook door zijn omgeving "Caveman" genoemd. Als op een dag één van zijn dakloze vrienden dood wordt aangetroffen besluit hij zijn dochter, die politieagente is, te helpen in het onderzoek. Hij wordt hierin echter gehinderd door zijn waanideeën.

imageimage

avatar van handelaar

handelaar

Dat Samuel L. Jackson een goed acteur is hoeven we niet over te discuseren maar dat hij niet echt selectief is en de ene rol naast de andere rol aanneemt (wat hem zeker een van de productiefste acteurs maakt) spreekt nou niet echt in zijn voordeel. Een film met Jackson kan dus alle kanten opgaan!

avatar van KILLERBEE99

KILLERBEE99

Af en toe een beetje saai, wel een aparte film vind ik, weet niet echt waarom

avatar van Karl van H.

Karl van H.

Hij is helemaal op YouTube te vinden overigens, voor de liefhebber. Heel aardige film, maar na het eerste halfuur dubbel liggen omdat Samuel L. Jackson een grotbewoner is, heb je het leukste gedeelte wel gehad.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Het begin was meteen geweldig, mijn aandacht op 100% dankzij het geweldig acteerwerk van Jackson en de camerapunten plus muziek. Een schot in de roos dacht ik meteen ook al ben ik geen dramaliefhebber. Vanaf minuut één denkend aan Conspiracy Theory, een wacko die overal gespuis in ziet maar nooit éénmaal serieus genomen zal worden.

Alles wordt leuk in beeld gebracht en gevoelens worden prima weergegeven, schaamte woede en onmacht verdriet enz. prima op het doek gebracht. Dankzij de prima muziekkeuze/soundtrack wordt dit nogmaals onderstreept, de nieuwsgierigheid in het eerste half uur wordt enorm getriggerd. leuke karakters wisselen elkaar af rond onze hoofdrolspeler die terug in een wereld vol decadentie valt om een moord op te lossen. Dit brengt daarmee wel zijn grootste vijand terug in zijn leven.

Best een interessant werkje te noemen, het wil ergens hangen tussen Vanilla Sky / Abre los Ojos en eerder genoemde Conspiracy Theory. Prima tempo in de prent doet hem snel uitkijken en dat is vooral door het leuke script plus de geweldige casting. Prima binding met de personages waren er te leggen waardoor je betrokken raakte met die personages.

De prent heeft me eerlijk verrast en wat me nog meer verrast heeft ie het feit dat de film (nu op het moment van schrijven) slechts 2.61** scoort. Mijn beoordeling kom terecht bij 3.5** en deze zal nog wel even nawerken in het hoofd.