Quality Street (1927)

1 stem

Komedie / Drama

geregisseerd door Sidney Franklin
met Marion Davies, Conrad Nagel en Kate Price

Een Britse dokter verlaat zijn verloofde om Napoleon bij te staan in de oorlog. Als hij tien jaar later terugkeert, ontdekt hij dat zijn verloofde duidelijk ouder is geworden en hij vindt haar niet interessant meer. De vrouw ondergaat daarop een make-over en probeert hem onder een andere identiteit opnieuw te verleiden.

avatar van matthijs_013
De eerste film die ik zie waar Marion Davies een rol in heeft en dat beviel goed. Ze heeft opmerkelijk veel weg van Mary Pickford. Ze hadden ongeveer de zelfde humor, waarnaast Davies iewat aantrekkelijker was. Een simpel, maar vermakelijk verhaaltje die een goede overgang weet te maken van komedie naar drama. Ik zou niets negatiefs kunnen opmerken.