Troma, vooral bekend van waanzinnige, vaak (maar niet altijd) ontzettend slechte komische bedoelde horrorfilms, gebruikt al sinds 1971 het filmfestival van Cannes om films aan te kopen en distributie van hun eigen film in met name Azië en Europa te realiseren. Mede-oprichter Lloyd Kaufman stelt echter vast dat het festival steeds meer gedomineerd wordt door grote spelers als Warner Bros en AOL en dat onafhankelijke filmmakers meer en meer worden gemarginaliseerd. Voor de editie van 2001 besloot hij tot in detail vast te leggen hoe hij, zonder budget maar met een hoop enthousiaste vrijwilligers, probeert voet aan de grond te krijgen op het prestigieuze filmfestival.
Dit is niet alleen een fascinerend kijkje achter de schermen van een onafhankelijke filmmaker, maar ook een handleiding voor beginnende filmmakers. De waanzinnige capriolen die de Kaufmans entourage leveren hilarische momenten op, onder anderen wanneer de kleurrijke 'superhelden' uit de Troma-stal in hun waanzinnige outfits het verkeer in Cannes volledig platleggen met hun bloederige vechtpartijen, of wanneer ze een publiciteitshoot met Jean-Claude van Damme volledig saboteren. Het is een freakshow die overloopt van de slechte smaak maar Kaufman stelt, en niet ten onrechte, dat dat een onmisbaar element is van een festival. De film zakt wat in wanneer het zich richt op de perikelen rondom Kabukiman, maar het is zeer vermakelijk en een aanrader voor iedere no-budget filmmaker.