Framed (1947)

Alternatieve titel: Paula

Misdaad / Film noir

geregisseerd door Richard Wallace
met Glenn Ford, Janis Carter en Barry Sullivan

Mike Lambert, een ontslagen mijningenieur, komt in een klein stadje vast te zitten met autopech. In het plaatselijke café ontmoet hij de verleidelijke Paula. Wanneer hij in aanraking komt met de wet en wordt opgepakt, betaalt Paula zijn borg en bezorgt hem een kamer. Mike moet echter gissen naar haar ware motieven, want haar handelswijze blijft mysterieus, ook als hij later werk vindt bij de mijnen en moet samenwerken met ene Jeff Cunningham.

Spannende en genietbare film noir. Aanvaardbaar verhaal met een paar geslaagde wendingen.
Goede vertolkingen, in de eerste plaats van Janis Carter, als femme fatale, met de sleutel van de ganse plot.
Zag voorheen geen enkele film van Richard Wallace, cineast die vooral in de jaren 20 en 30 actief was. Deze "Framed" is trouwens één van zijn allerlaatste werken, een lowbudget movie met een beperkt aantal acteurs.