• 8.227.615 stemmen

Alternatieve titel: Paula

Geregisseerd door: Richard Wallace

Met onder meer: Glenn Ford, Janis Carter en Barry Sullivan

Over Framed

""I didn't ask you to come into my life!""

Mike Lambert, een ontslagen mijningenieur, komt in een klein stadje vast te zitten met autopech. In het plaatselijke café ontmoet hij de verleidelijke Paula. Wanneer hij in aanraking komt met de wet en wordt opgepakt, betaalt Paula zijn borg en bezorgt hem een kamer. Mike moet echter gissen naar haar ware motieven, want haar handelswijze blijft mysterieus, ook als hij later werk vindt bij de mijnen en moet samenwerken met ene Jeff Cunningham.

imageimageimageimageimageimageimage

Mike Lambert

Paula Craig

Jeff Cunningham

Jack Woodworth

Desk Clerk (onvermeld)

Girl in Coffee Shop (onvermeld)

avatar van Movsin

Movsin

Spannende en genietbare film noir. Aanvaardbaar verhaal met een paar geslaagde wendingen.

Goede vertolkingen, in de eerste plaats van Janis Carter, als femme fatale, met de sleutel van de ganse plot.

Zag voorheen geen enkele film van Richard Wallace, cineast die vooral in de jaren 20 en 30 actief was. Deze "Framed" is trouwens één van zijn allerlaatste werken, een lowbudget movie met een beperkt aantal acteurs.

scorsese

Aardige film over een man die aankomt in een stadje en daar werk probeert te zoeken. Deze vrij standaard film-noir is iets te plot-gedreven waardoor de personages niet overal even geloofwaardig overkomen. Op zich is het verloop wel wat voorspelbaar, ondanks één prima wending op de helft. Het laatste gedeelte is het spannendst.

avatar van clubsport

clubsport

Ik vond het een mooie film noir met een sterk plot , de plotwending waarin zij uiteindelijk kiest om ipv Ford haar minnaar te doden kwam toch enigsins als een verassing voor me .

De rest word erna ook prima afgewerkt en het blijft spannend tot het einde aan toe .

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1985 berichten

Ik heb maar weer eens mijn eigen videotheek geraadpleegd en deze misdaadfilm eruit gekozen en voor de eerste keer gezien. Framed is een aardige film noir, maar heb beter gezien. Glenn Ford is goed gecast en speelt sterk. Een leuke film uit de oude doos.