Zubekô Banchô: Zange no Neuchi mo Nai (1971)

Alternatieve titels: Delinquent Girl Boss: Worthless to Confess | Delinquent Girl Boss: Unworthy of Penance

Japan
Actie

geregisseerd door Kazuhiko Yamaguchi
met Reiko Oshida, Junzaburo Ban en Nobuo Kaneko

Rika, een meisje dat zojuist is vrijgelaten van de tuchtschool, wil graag een gangster worden. Zij gaat werken voor de vader van een klasgenote, wiens garagebedrijf wordt gechanteerd door de lokale maffia. De gangsterbaas, die pas ontslagen is uit de gevangenis, krijgt een ongeluk met zijn auto. Omdat Rika in de garage werkt, komt zij in contact met de gangsterbaas en zijn wrede bende.

avatar van Onslaught
Wat geniet ik toch van die fijne jaren 70 pink violence films zoals ze alleen in Japan gemaakt kunnen worden.

Ook deze film, geregiseerd door Kazuhiko Yamaguchi doet mij weer verlangen naar nog meer van dit soort genre films waar Japan als grote speler op dit gebied om bekend stond.

De Delinquent Girl Boss franchise bestaat uit 4 speelfilms, waarvan dit deel de laatste is. Helaas is het ook de enigste film die ik heb gezien van deze franchise, maar hoop hier snel verandering in te kunnen brengen.

Het verhaal is redelijk simpel gehouden en de film draait om niet al teveel personages waardoor je nooit het overzicht verliest. De film stijl is weer ontzettend fijn om naar te kijken en de licht erotische scenes zijn een leuke toevoeging aan de film. Ook de Yakuza en het mooie Tokio uit de jaren 70 zijn erg interessant om te zien op beeld.

Ook het mooie muziek wat te horen is tussen de film door is uitstekend. Al met al is deze film dus zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Meneer Bungel
Pinky? Violence? Nauwelijks. Tietje hier, tikje daar. Meer een lang uitgesponnen (langzaam opbouwend) drama, doorspekt met komische momenten à la André van Duin en consorten. Best grappig en aandoenlijk, met inderaad een leuke soundtrack, maar toch niet wat men hier van mag verwachten. De finale is dan nog wel vermeldenswaardig; de dames gaan in niet al teveel kledij nog even loos. Of dat nou echt spoiler is? Eerder motivatie om vooral de film uit te kijken, lijkt me.

Met de hand over het hart: 2,5*.

Dat de Pinky Violence echter geen miskoop lijkt te zijn bewijst vooralsnog Sukeban Gerira (1972). Heb ik er nog twee te gaan...

ipman-99
"Delinquent Girl Boss: Worthless To Confess." ... " !!!

Fantastische Aziatische Exploitation (Heropfrissing) !!! Heerlijk om
Reiko Oshida te zien schitteren in deze exploitation film van Yamaguchi !
Deze film is tevens het vierde en laatste deel uit deze franchise !
Alle vier heb ik deze films meermaals gezien en om het met mijn woorden te
gebruiken een lekkere Heropfrissing weer achter de rug !
Je moet van het over the top houden bij deze films ! Alles is lekker gek !
Deze cocktail was dus weer lekker exploitation pinky met drama en 'komische' 'insteekjes' !