Yasagure Anego Den: Sôkatsu Rinchi (1973)

Alternatieve titel: Female Yakuza Tale: Inquisition and Torture

Japan
Misdaad

geregisseerd door Teruo Ishii
met Reiko Ike, Jun Midorikawa en Emi Jo

Ochô arriveert bij een haven en wordt door een bende in de val gelokt. Als ze weer bij haar positieven komt lijkt het in eerste instantie dat zij de hoofdverdachte van een paar onopgeloste moorden is. Om haar onschuld te bewijzen probeert ze de zaak zelf op te lossen en blijken de daders er vreemde drugssmokkelpraktijken op na te houden.

Ramon K
Leuk feitje: Teruo Ishii bezocht vroeger regelmatig een bordeel en had dan toegang tot geheime kamers, die zicht hadden op kamers van prostituees. Hij kon zo de sekstaferelen bespieden (en waarschijnlijk wat met zichzelf friemelen). Een goede verklaring voor de nodige sexploitation in zijn films. Bovendien ook een verklaring voor de vele shots van glurende personages, en de vele 'detective-achtige' achtervolgingen door personages.

avatar van beavis
Hoewel we verhaal technisch gezien hier toch wel bijna in puur pinku gebied beland zijn (inclusief behoorlijk platte "humor") en de hele ninkyo insteek eigenlijk wordt vergeten, is Ishii duidelijk een grotere stilist dan Suzuki, hij weet hoe je exploitation met overtuiging en plezier moet brengen. Naast dat deze film voor een overtreffende trap van het naakt-vechten uit het eerste deel zorgt, krijgen we ook een non/moordenares in Sasori outfit, een gekkenhuis vol butoh performers (of iets wat daar voor door zou kunnen gaan, heb Tatsumi Hijikata niet gespot dit keer) en, behoorlijk uniek, een echte uitvoering van het beroemde Monty Python dreigement "I'll blow my nose in your direction!". Met andere woorden, Ishii is in zijn element hier! Behoorlijk groovy soundtrack ook, aanrader voor de liefhebbers.

Smaken verschillen blijkbaar. Van mij krijgt het onding 0,5 * want minder kan niet.