Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)

Alternatieve titel: Valerian

3,10

Frankrijk
Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Luc Besson
met Dane DeHaan, Cara Delevingne en Clive Owen

In de 28ste eeuw zijn speciale agenten Valerian (Dane DeHaan) en Laureline (Cara Delevingne) een team dat de orde in de menselijke gebieden handhaaft. In opdracht van de minister van Defensie gaan de twee op missie naar de wonderbaarlijke stad Alpha – een bloeiende metropool waar inwoners uit alle hoeken van het universum al eeuwen samenkomen om hun kennis, intelligentie en culturen met elkaar te delen. Maar een duistere kracht in het centrum van Alpha bedreigt het vredige leven in de ‘Stad van Duizend Planeten’. In een race tegen de klok moeten Valerian en Laureline deze verwoestende bedreiging identificeren om zo niet alleen Alpha, maar de toekomst van het hele universum veilig te stellen.

223 BERICHTEN 39 MENINGEN
Ben benieuwd.

avatar van Noodless
Fantastische trailer. Wil natuurlijk Niks zeggen..maar wat looks en entertainment betreft ziet het er wel heel goed uit. Ben benieuwd. Sowieso een film voor de bioscoop.

avatar van mjk87
Ik krijg wel sterk het vermoeden het hiervoor de computer zo nu en dan gebruikt is.

Enfin, die trailer die ik zag in de bios, wel met erg mooie muziek van Stevie Wonder (of is het van Coolio's versie?)

avatar van tattoobob
De trailer die ik gister in de bios voorbij zag komen is wel dik hoor!!!
Dit moet een knaller worden of helemaal niets....er zit niet tussenin denk ik.
Visueel een pareltje denk ik.

mjk87 schreef:

Dat doen ze tegenwoordig wel vaker met films.

avatar van Kondoro0614

Ik ben benieuwd.

avatar van geoffreys
Gebaseerd op Ravian, een leuke stripreeks, ben benieuwd.

avatar van Rmie
met:
-Ravian
-Laureline
-De Shingouz
-Astronef

Ben benieuwd of De Schniarfer, omzetter Brommpt, ook mee doen.

avatar van Meerten Welleman

Ik heb de film zojuist gezien en ik moet zeggen, je komt ogen en oren te kort.
Luc Besson heeft veel thema's, figuren en schepen die we kennen uit de strips van
Pierre Christin en Jean-Claude Mezieres in het verhaal verwerkt en dat geeft een
vertrouwd gevoel. Rihanna speelt een bijzondere rol. Dat alleen is al een bezoekje
aan de bioscoop waard. En Cara Delevingne is natuurlijk verrukkelijk in haar rol
van Laureline. Dus ga die film zien!

avatar van Meerten Welleman

Oh ja, de film opent met Rutger Hauer. Bijna als een tribute.

Sorry maar dit was hem niet een soort rip off van star wars maar dan zonder verhaal nog een halfje voor de super special effects eigenlijk moet je voor dit naar de cinema gaan en niet voor het verhaal want dat is 13 in een dozijn .

avatar van Zwolle84
Dit lijkt me nou juist het tegenovergestelde van 13 in een dozijn. Nog nooit zoiets gezien als de trailers.

avatar van Zwolle84
Waar is hij trouwens nu al te zien? Dacht dat hij woensdag overal tegelijk gaat draaien.

avatar van horizons
HorrorFan007 schreef:

Valerian bestond eerder dan Star Wars en Lucas heeft behoorlijk veel inspiratie en ideeën uit Valerian gehaald.

avatar van mjk87
Zwolle84 schreef:

Buitenland gok ik zo. USA, Canada, Duitsland, daar draait hij al bijvoorbeeld. En flopt hij hard.

mjk87 schreef:

Buitenland gok ik zo. USA, Canada, Duitsland, daar draait hij al bijvoorbeeld.

Ah, dat kan ook nog natuurlijk.

Kan niet wachten tot het zover is. Moet wel de film van het jaar worden.

avatar van Rmie
HorrorFan007 schreef:

Zelf vind ik de avonturen van Ravian (= Valerian) veel boeiender en rijker dan die hele Starwar cyclus.
Maar we zullen zien hoe dit op het doek uitpakt.

avatar van Aazhyd
Ravian is altijd mijn favoriete stripreeks geweest (heb zelfs mijn zoon naar hem genoemd), dus ik ben heel benieuwd. En dan ook nog door Luc Besson.

De trailer ziet er heel koel uit. Ik hoop wel dat deze film iets minder over de top is dan The Fifth Element. In The Fifth Element zat trouwens voor Ravian-fans ook al veel herkenbaars. Neem bijvoorbeeld de lucht-taxi's. Zat letterlijk in een Ravian-album van een paar jaar eerder.

Trouwens wel erg suf om deze meteen maar 0,5 te geven, HorrorFan007. Als-ie tegenvalt maak je er een 2,0 van ofzo. Een 0,5 is echt bedoeld voor de allerberoerdste films.

avatar van John Milton
16 miljoen in het openingsweekend.

Dat doet zeer voor een film met dit budget. Dan moet hij het overseas heel goed gaan doen, om alleen al quitte te spelen.

Maar ik had dit helaas verwacht.

avatar van Aazhyd
frolunda schreef:
Het verhaal ( nr 3 in de reeks) waar deze film is op gebaseerd ken ik helaas niet.

Het verhaal is gebaseerd op deel 7, De Ambassadeur Der Schaduwen. Ik snap de vergissing wel, want deel 3 heet Keizerrijk der Duizend Planeten. Maar dat heeft toch echt een ander verhaal.

Gezien de trailer zal het verhaal in grote lijnen overeenkomen met dat album, maar er zijn ook duidelijke verschillen. De rol van Rihanna bijvoorbeeld, komt in het stripalbum volgens mij niet voor.

Er zit overigens een mooie plottwist in het stripalbum, ik hoop dat dat gehandhaafd blijft in de film.

mjk87 schreef:

hij draait al in avant premiere de volgende avant premiere is dinsdag

Zwolle84 schreef:
hij draait al in avant premiere

avatar van Rvdz
Visueel uitmuntend en er zitten wat geweldig uitgevoerde scènes in, maar het verhaaltje heeft wel érg weinig om het lijf.

avatar van Iron Maiden
Na de fantastische trailer met de muziek van Coolio keek ik reikhalzend uit naar de film, maar zelfs de Dolby Atmos zaal in Hilversum kon deze vermoeiende filmbeleving niet redden. Toch is het lastig om deze film te beoordelen. Aan de ene kant zijn er de prachtige visuals, maar het verhaal is erg slap en DeHaan is ontzettend irritant. De film blijft overal binnen de lijntjes en is hierdoor een lange zit, gemiste kans dus van Besson met zo'n fascinerend concept. De grootste fout ligt nog wel bij de casting van de twee hoofdpersonages, die werkelijk geen enkele chemie hebben. Daarnaast heb je werkelijk alles ergens anders al eerder én beter gezien, dus bespaar jezelf het geld en hou 't bij de trailer. Voor nu een strenge 2.5, aangezien ik geen enkele reden kan bedenken waarom ik Valerian nog een keer zou willen zien. Enkel de visuals verdienen een hoog cijfer, maar zonder een pakkend verhaal blijft er een lege huls over.

avatar van alvinvdv
Deze middag gaan kijken. Blijkbaar met €197 miljoen de duurste Franse en Europese film ooit. Visueel en qua aliëns helemaal op het niveau van pakweg StarWars, misschien zelfs nog meer spectaculair! Maar de film mist (nog) de wel de magie van StarWars (wat normaal is want dat bestaat al 35 jaar). Ook de hoofdacteurs ogen infantiel, rijpere acteurs waren een betere keuze geweest. Ook het script kon beter. Vooral de Amerikaanse pers kraakt de film af en dat is onterecht.... Gaan kijken? Als SciFi fan ZEKER, het is en blijft een visueel meesterwerk....

Iron Maiden schreef:

Coolio en fantastisch in 1 zin. Dat ik dat nog mag meemaken.

avatar van Doerak40
Zojuist gezien...
Beetje gevoel van avatar, starwars en Guardians door elkaar heen...
Ik heb me prima vermaakt al is de kritiek dat de beide hoofdrolspelers wat jong lijken in relatie tot hun ervaringen op zijn plek...
En Rihanna is echt een lekker ding zeg!

avatar van MartMovie
Een visueel meesterwerk in de range van Star Wars, Avatar en The fifth element. Het verhaal is wat simpel en de acteurs wat te jong om zoveel ervaring te kunnen tonen maar de beelden maken voor mij alles goed.