The Keys of the Kingdom (1944)

geregisseerd door John M. Stahl
met Gregory Peck, Thomas Mitchell en Vincent Price

De jonge priester Father Chisholm wordt naar China gestuurd om een Katholieke missionarispost op te richten, terwijl zijn jeugdvriend Angus Mealey, tevens een Christelijke, tot Chisholms afgerijzen in de Westerse wereld mag blijven prediken. Chisholm ontmoet tijdens zijn werk agressie, ziekte en armoede, maar weet zich te handhaven, wat hem steeds meer vastberaden maakt. Daardoor groeit de acceptatie onder de Chinezen.

avatar van Querelle
Erg mooie film. Voor mensen die the nun's story, the song of bernadette, friendly persuasion en Black Narcissus ook goed vinden.