• 8.347.728 stemmen

Heaven Knows, Mr. Allison (1957)

Drama / Avontuur | 108 minuten

Genre: Drama / Avontuur

Geregisseerd door: John Huston

Met onder meer: Deborah Kerr en Robert Mitchum

Plot Heaven Knows, Mr. Allison

"They were alone on this Pacific Island... trapped behind enemy lines... the marine who had been thru Hell and Sister Angela with her supreme faith in God."

Marine Korporaal Allison strandt op een eiland in de Stille Oceaan na een schipbreuk. De enige andere persoon op het eiland is een non, die ook niet weg kan na het overlijden van de priester. Ondanks hun totaal verschillende karakters worden ze langzaamaan verliefd.

imageimage

Sister Angela

Corporal Allison USMC

doe die baard weg en ik zie john wayne :d

doe die baard weg en ik zie john wayne :d

En als je ook de snor weg doet, kaal scheert, klein zonnebrilletje op en een lollie in z'n mond dan zie ik Kojak

humor

hij heeft iets van john wayne

hij heeft iets van john wayne

Wat dan? Z'n hoed...z'n paard?

avatar van gotti

gotti

Ik gok z'n borsthaar...

gotti schreef:

Ik gok z'n borsthaar...

Had Kojak borsthaar?

Nee, gewoon die kop !

zien jullie het er dan niet in ?

stinissen (crew films & series)

Nee, gewoon die kop !

zien jullie het er dan niet in ?

Volgens mijn ken je John Wayne niet Robert Mitchum staat juist bekend om zijn hang ogen ( Vicky Leandoros) nee hier haal je echt geen John Wayne uit.

avatar van savi_7

savi_7

Vreemde Remake van Huston's eigen African Queen, raad aan deze voorbij te laten gaan. En gewoon The African Queen kijken die is veel beter. **

avatar van lucdecoster

lucdecoster

mooi verhaaltje maar je kunt beter naar "Expeditie Robinson" kijken op Belgsche kanaal2

avatar van zinulzki

zinulzki

Gisteren voor de eerste maal op de BBC gezien, een lekker ouderwetse film met twee van mijn favoriete acteurs.

avatar van Co Jackso

Co Jackso

• 21924 berichten

Een aardige film, maar ook zeker niet meer dan dat. Hoogtepunt voor mij was de scène met het schildpad. Zag er goed uit. Het nadeel van de film is dat de twee hoofdrolspelers op zichzelf niet boeiend genoeg zijn. Dat zorgt ervoor dat de film nooit echt loskomt en indruk maakt.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Onderhoudende mix van oorlogsdrama en avonturenfilm, met als bijkomende intrige een (platonische) verliefdheid tussen een marinier en een non. Sympathiek, ondanks enkele gebreken, maar ik verkies toch de stijl van "Casablanca".

avatar van Mescaline

Mescaline

Mooie klassieker! die zelfs na meer dan 50 jaar nog steeds boeiend en spannend is!

Het acteer niveau is zeer hoog! en de locaties zijn mooi en goed gekozen!

3,5 sterren.. Tijdloze Klassieker!

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Deze film verschijnt 22 april bij bol.com.

Ik ben benieuwd, aangezien de film best wel hoog scoort.

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Film is nu al beschikbaar bij bol.com.

avatar van Brix

Brix

Kerr en Mitchum zijn beiden een genot om aan 't werk te zien in deze niet alledaagse oorlogsfilm met romantische ondertoon.

Kerr is hartveroverend naïef , en Mitchum doet zijn stoere imago weer eer aan, maar niet zonder ook zijn gevoelige kant te tonen.

Een zeer geslaagde combinatie die twee(later nogmaals bewezen in 'The Sundowners')

Er zitten een paar onrealistische momenten in het verhaal, maar de rest is zo mooi dat ik daarover niet kan vallen.

Aangenaam vermaak deze film

BBarbie

Deborah Kerr is altijd al een van mijn favoriete actrices geweest en dit is een van haar beste rollen. Elke diep gevoelde emotie is van haar gezicht af te lezen. Formidabel.

In haar tegenpool Robert Mitchum heeft ze aan de hand van de ervaren John Huston een meer dan volwaardige tegenspeler.

Op het schitterende eiland Tobago hebben zij gedrieën van het boeiende verhaal van Charles Shaw een erg mooie film gemaakt. Ik hoopte stiekem wel op een ander einde, maar ja, je kunt niet alles hebben in het leven.

scorsese

Aardige film waarin een marinier, tijdens de tweede wereldoorlog, strand op een eiland waar alleen een non woont. Er ontstaat pas laat in de film wrijving tussen de twee, waardoor de eerste helft wat langdradig is. Een mooie locatie en een goeie, eerste samenwerking tussen Deborah Kerr en Robert Mitchum in de enige twee sprekende rollen.

BBarbie schreef:

Hm. Ik hou ook wel van Deborah Kerr, maar dit vond ik nu 1 van de zeldzame rollen waarin er nogal wat overacting aan te pas kwam.