The Decline of Western Civilization Part III (1998)

Documentaire

geregisseerd door Penelope Spheeris
met Stephen Chambers, Gary Fredo en Rick Wilder

In het derde deel van deze documentaire-reeks worden vier bands uit Los Angeles gevolgd: Final Conflict, Litmus Green, Naked Agression en The Resistance. Daarnaast toont Penelope Spheeris hoe dakloze jongeren moeten zien te overleven.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
[roddelrubriek] Tijdens de shooting van deze film kreeg regisseuse Spheeris (op dat moment de vijftig al gepasseerd) een relatie met een van de dakloze punks die nog een paar jaar voortduurde.[/roddelrubriek]

Spheeris schijnt een DVD-box voor te bereiden van alle drie de delen. En als je in de VS woont kun je via haar site gratis een VHS van deze film krijgen.