Geo-rook-han-ge-bo (2006)

Zuid-Korea
Actie / Komedie

geregisseerd door Jin Jang
met Jae-yeong Jeong, Jun-ho Jeong en Seung-yong Ryoo

Chi-Sung moet naar de gevangenis vanwege een vechtpartij met zijn maffia gang. Als later zijn eigen ouders worden aangevallen door een rivaliserende gang, en zijn eigen gang geen actie onderneemt, realiseert hij zich dat het doelloos is om nog langer trouw te blijven aan de gang. Hij is vastbesloten om verhaal te gaan halen bij zijn leider, en probeert te ontsnappen uit de gevangenis. Maar ondertussen is het in de gevangenis de taak van zijn vriend Joo-jang om hem tegen te houden.

Ben zowieso al een liefhebber van Koreaanse films,
en deze was ook best wel goed.
Met veel leuke onverwachte gebeurtenissen, spannend en af en toe ook wel komisch.

3.5 *

avatar van Villevalo23
Misschien niet de beste Koreaanse gangsterfilm maar toch best weer vermakelijk.

Het verhaal is niet het sterkste punt, mede hierdoor kreeg ik vaak het gevoel dat de film was opgebouwd uit losse scenes. Hier zaten best interessante scenes tussen maar de coherentie was vaak ver te zoeken. De gevechten zijn over het algemeen prima in beeld gebracht.

De onconventionele muziekkeus was soms interessant maar in sommige gevallen (tijdens één van de laatste gevechten) paste het totaal niet bij elkaar.

De grote invloed van magical girl anime als 'Sailor Moon' en 'Card Captor Sakura' in Azië wordt maar weer eens duidelijk, dit keer door middel van een tatoeage.

Jammer van de komedie die er in zat , was de film gewoon serieus dan was de film waarschijnlijk een stuk beter geweest.

avatar van Zandadder
Sorry voor de non-info, maar erg fraaie cover.
Geldt voor de meeste Koreaanse films overigens.

avatar van Bottleneck
Tegenvallende Koreaanse film. Verhaal, muziek, beelden, vind het allemaal net iets te monotoon en tam.