Wayne's World 2 (1993)

geregisseerd door Stephen Surjik
met Mike Myers, Dana Carvey en Tia Carrere

Wayne moet van de geest van Jim Morrison een concert gaan organiseren. Hij krijgt daarbij de hulp van Garth maar ze weten eigenlijk niet hoe ze grote bands moeten krijgen maar ze krijgen als advies: als je ze boekt komen ze. De manager van de vriendin van Wayne probeert haar naar LA te krijgen weg van Wayne, als dit gebeurt moet Wayne alles proberen om haar terug te krijgen. Daarvoor moet hij wel het concert verlaten..

The weird naked indian ruless!!!!

avatar van dave
Dit vervolg volgt hetzelfde pad als zijn voorganger.
Af en toe wat bizarre tussenstukjes en een handvol gelukte grappen.

Jammer dat het naar het einde toe erg verzwakt.
Het idee van de bruiloft tussen bobby en cassandra is uiteraard gewoon absurd.
Het gaat helemaal de foute richting uit. Sommige verhaallijnen worden abrupt achtergelaten, alsof ze plots niet meer belangrijk zijn.

Toch drie sterren, voor wat jeugdsentiment.

avatar van film88888
Beter dan deel 1.

Meer uitgebreider, en grappiger, vooral gezelliger, en gezelliger verhaal(tje)

Heleboel goede nummers, en zalig dat Aerosmith opduikt.

Voor de rest het zelfde, en weer van die kleine parody'n, en scenes die o.a. het zelfde zijn als reclame, en weer net zoals de eerste film een einde met verschillende eindes, en een scene uit een andere film.

avatar van Kiros
Grappige wegkijker met nogal veel flauwe humor die te vergeven valt, mede door het typische jaren 90 stijltje wat enige (verse) nostalgie oproept. Geinig is het nagespeelde einde van The Graduate.

Beter dan deel 1 maar echt geen topper.

avatar van Jan met de pet
Zelfde als deel 1, leuk en lekker melig:3,5

avatar van mod122
Ik vind deel 2 leuker dan deel 1 vooral ook door Christopher Walken, die man maakt vrijwel alle films 1 ster beter. Erg leuke comedy met veel sterren in bijrolletjes, ik hou hier altijd erg van als grote sterren zich zelf niet al te serieus en zich lenen voor films als deze. Gotta love it SCHWING!!

avatar van Humortje!
Wayne's World 2 is een leuk vervolg, de sfeer is wat beter, de personages worden beter gespeeld (met name Dana Carvey die in deel 1 verschikkelijk speelde; hij zit nu meer in het personage 'Garth'), De humor komt beter uit de verf, leuke bijrolletjes van o.a. Ed O'Neill, Drew Barrymore en Christopher Walken.
Om te zeggen dat deze beter is dan zijn voorganger kan ik niet zeggen, maar zeker net zo leuk.

avatar van brabusRUS
Purmerend schreef:
Een paar films die erin terug kwamen Batman, Jurrassic Park, Forrest Gump en Thelma & Louise. En ook wat bekende gezichten met kleine rolletjes Drew Barrymore, Kim Basinger en Ed O'Neill. Leuk, maar hij lijkt veel op het eerste deel. In het middenstuk zitten de leukste grappen, maar op het einde zakt het weer in. Totaal score van 3*

Je vergeet ook nog The Graduate (1967).

Luchtig filmpje. Heb niet krom gelegen, maar vond het wel ok. Duurt ook lekker kort. Heb mij in ieder geval niet verveeld. Af en toe zijn dit soort films leuk, maar verwacht geen top komedie.

avatar van erik1677
die oude roadie blijft echt priceless

avatar van Parisa
Tja, na deel 1 was dit maar een ongeinspireerd verplicht nummertje voor iedereen. Had dan geen vervolg gemaakt.
Walken viel me nogal tegen hier. Raar, want het is eigenlijk een goed acteur. De cameo van Aerosmith valt in het niet bij die van Alice Cooper in het vorige deel. Deze boys kunnen gewoon niet acteren. Of misschien inmiddels wel...

avatar van frolunda
Toch een stuk leuker dan deel één,Wayne en vooral Garth zitten hier beter in hun rol en ook de bijrollen zijn een stuk beter ingevuld (wong,roadie,Basinger,Farley,Barrymore).Het belangrijkste is echt dat ik om dit deel meer heb moeten lachen.

Aardige film waarin Wayne vanwege een droom een concert wil organiseren. Wederom een uiterst mager verhaaltje en het geheel ligt zeker in het verlengde van deel 1, ondanks een toch wel duidelijk hoger budget. Er valt wel weer genoeg te lachen en de parodie-scènes zijn ook wel leuk.

avatar van dutchtuga
Het script leeft minder en de grappen zijn niet zo grappig als in deel één, maar Wayne en Garth blijven een erg aangenaam 90's duo. Party on, dude! Een derde deel met een oudere Wayne en Garth zie ik eigenlijk best zitten, maar of de generatie van nu erop zit te wachten... ik denk het niet.

avatar van Daan258
Leuk 2e deel.
Vond deel 1 wel net ietsjes beter maar het was weer vermakelijk om naar te kijken.
Verhaal stelt niets voor maar hier en daar wel weer lekkere flauwe humor.

avatar van blurp194
Zo heel, heel af en toe is er dan een film die een '2' in de titel heeft en niet onderdoet voor de film zonder nummer. Dit is dan zo'n zeldzaam voorbeeld - want, waar Wayne's World het voordeel van het frisse en nieuwe van Wayne en Garth en hun idioterie vrij makkelijk kan uitbuiten, heeft dit tweede deel wat meer te bewijzen. En dat lukt dus goed - en niet in het minst door de vrij zware invulling van een hele serie bijrollen. En dan wordt er nog eens een enorme waslijst aan meer of minder bekende acteurs bijgesleept voor de ene cameo na de andere. Knap werk. In de volle vaart van de idioterie zijn er weer een paar erg grappige steken onder water naar andere film(genres) - vooral het gedoe met Cassandra's pa had me weer echt flauw van het lachen. Mooi rolletje van James Hong overigens. Aerosmith is misschien wel wat zwak na Alice Cooper, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn. In ieder geval is de harde kern van de crew weer aanwezig - zonder Myers, Carver en Carrere was er ook niet echt iets van terecht gekomen lijkt me.

avatar van Mr-Mcmovie
Ook dit tweede deel is meer een herhaling van de eerste. Alleen dat ze nu een concert moeten gaan organiseren terwijl het in de eerste over hun show gaat.

Weer heel wat bekende sterren dat voorbij vliegen, en Aerosmith dat aantal keer opduikt maakt ook veel goeds.

Dana Carvey zijn kop was weer zo op en top humoristisch!

Herkijking van deel 1 was een aangename verrassing. Deel twee was zeker vermakelijk, rap tempo ook, maar ik mis de pioneersgeest en de simpelheid, het wil te veel deel 1 toppen met poespas, fancy sets, en sterren (toegegeven, Walken was wailing). Ik dacht dat ik beide films nog wel in mijn kop had; Queen in de auto en de confantation met Alice Cooper deed mijn brein knipperlichten, maar van deel 2 herinnerde ik me helemaal niets. Mike Myers was opvallend sterk en innemend, ook leuk dat hij her en der een beetje de intellectueel uithangt (bv. Kierkegaard & negatie).

Alsnog een prettige wederkennismaking. Durf ik Austin Powers weer aan te gaan?