Tazza (2006)

Zuid-Korea
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Dong-hoon Choi
met Seung-woo Cho, Yun-shik Baek en Hye-su Kim

Go-nee verliest al zijn geld, dat hij in vijf jaar heeft gespaard, met gokken. Terwijl hij in een dronken bui vastberaden is zijn leven helemaal te vergooien, ontdekt hij dat hij is beetgenomen door professionele oplichters, de "Slickers". Om het verloren geld snel terug te verdienen gaat Go-nee bij meestergokker Mr. Pyeong in opleiding om de beste "Slicker" te worden.

avatar van Villevalo23
Pure entertainment die een beetje traag op gang komt maar toch een erg lekkere wegkijk film is.
Er wordt goed geacteerd, de muziek is soms wel een beetje cheezy...maar misschien hoort dat ook wel bij de film.

Leuk verhaal over de ondergrondse gokwereld en zeker de moeite van het kijken waard.

Gewelddadige film over vals spelende, kettingrokende beroepsgokkers en als spin in het web een manipulerende madame met een weelderige siliconengevel. Kaarten, knokken, intrigeren, kaarten, knokken, intrigeren, enz. Dat is het wel zo’n beetje. Toegegeven, de film wordt van lieverlee best spannend. Niet helemaal mijn favoriete genre, maar voor een keer vind ik dat wel leuk.