ad

Met onder meer: Leslie Nielsen, Nicollette Sheridan en Charles Durning

Releasedatum: 24 mei 1996

• Disney+ Bekijk via Disney+

Over Spy Hard

"All the action. All the women. Half the intelligence."

Agent Dick Steele moet voorkomen dat generaal Rancor de wereld vernietigt met een speciale raket, waarvoor hij alleen nog een bepaalde computerchip mist. Deze chip is uitgevonden door professor Ukrinsky, met wiens dochter Steele wil samenwerken in deze zaak, niet wetend dat zij een KGB-agent is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Desiree More

Agent Steve Bishop

avatar van Demoniac

Demoniac

De film bevat heel veel grappen, vaak flauw, maar wel erg lachwekkend. Helaas bevat de film ook erg veel heel flauwe grappen, die niet lachwekkend zijn.

Onderhond

Beetje raar.

Kende vele grappen nog erg goed, maar blijkbaar heb ik deze film toch voor m'n MM periode gezien aangezien er geen stem staat hier.

Beetje jammer aan dit soort humor is toch dat wanneer je de grappen al kent ze nog maar half zo grappig zijn. Uitermate flauw en gewoonweg grote nonsens, maar die onvoorspelbaarheid vind ik doorgaans wel leuk.

Is die weg, blijft er niet zo heel veel meer over. Wel nog een paar aardige scenes, veel spoofs, en vind Nielsen een uiterst geschikt acteur voor dit soort films en rollen.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Wat een laag gemiddelde op Moviemeter voor een best geinige parodiefilm zeg!

Oke, Spy Hard is geen topfilm, daarvoor is het plot niet altijd even grappig en zitten er ook een stel mislukte grappen in maar overall heeft deze film me wel vermaakt. Er zitten een hoop verwijzingen in naar bekende spionnenfilms. Oa James Bond wordt er duidelijk uitgehaald. Ik kon het wel waarderen.

Leslie Nielsen past goed in dit soort films. Zijn serieuze kop gecombineerd met de meest domme situaties blijft leuk. Spy Hard haalt bij lange na nooit het niveau van 1 van de Naked Gun films, maar is wel geinig om een keer te zien.

Leuke kleine bijrollen trouwens van oa Hulk Hogan, Mr. T en Ray Charles

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Zoals te verwachten was een erg laag gemiddelde. Ik heb vaak hardop moeten lachen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Lesli Nielsen een geweldig acteur vind. Altijd een blik alsof er niks aan de hand is terwijl er echt ongelovelijk domme dingen gebeuren. Zoals met die parachute wanneer hij even een borrel inschenkt Het verhaal is niet echt orgineel maar loopt wel overdreven veel van de hak op de tak. Films als Home Alone, True Lies, Pulp Fiction en uiteraard de Bond films worden grappig neergezet.

avatar van 606

Niet helemaal mijn soort humor.

Al was het soms best leuk.

Nielsen deed het gewoon goed zoals altijd.

2,5 ster

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Na een hilarische intro met de altijd geestige Weird Al Yankovic begint er een van de flauwste en minst grappige films die ik in tijden voorbij heb zien komen. Ze slaan zo consequent de plank mis met grapjes die zichzelf continu herhalen en vaak de eerste keer al niet grappig waren.

avatar van Spetie

Spetie

Redelijke parodie met Leslie Nielsen, die in deze film een soort van James Bond speelt.

Nielsen is droog als altijd, maar de film zelf haalt over het geheel zeker niet het niveau van The Naked Gun, maar er zitten wel geinige momenten en cameo’s bij. Mr. T. heeft in de openingsscène bijvoorbeeld een leuke bijdrage. Tussendoor zakt het niveau vaak wel wat weg, maar gelukkig komt er dan ook wel weer eens wat leuks voorbij en zo gaat dat eigenlijk constant door. Leukste moment blijft voor mij de achtervolging te paard waarbij True Lies een beetje om de hak wordt genomen.

Soms leuk, soms niet, maar redelijk goed kijkbaar dus.

avatar van Movsin

Movsin

Absurde humor alleen verdedigbaar als satire bedoeld op Bond-films en dergelijke.

Geslaagde en flauwe gags volgen elkaar op en Leslie Nielsen, puik omringd door vrouwelijk schoon, is best knap als onverzettelijke superhero.

avatar van Lennert

Lennert

Bij het onlangs herzien van The Naked Gun films viel het me op dat Nielsen een komisch talent heeft. Helaas blijkt dit toch vooral te werken bij goed schrijversschap, want Spy Hard blijkt vooral te lijden onder de non-kwaliteiten van Jason Friedberg and Aaron Seltzer. Het was nu ook goed duidelijk wat de doelgroep van deze twee sujetten precies moet zijn, want ik herinner me dat ik tot mijn vijftiende uitzonderlijk goed heb kunnen lachen met deze film, maar heb gisteren erg veel moeite gehad met de film uitzitten. Mijn vriendin keek constant met de grootste frons naar het scherm terwijl ik wel degelijk nog heb geprobeerd om er het beste van te maken, maar buiten de fantastische openingssong (Weird Al Yankovic for the win!) was het vooral pijnlijk.

De film heeft geen grappen, het heeft verwijzingen van de goedkoopste soort. Ja, iedereen ziet dat het om James Bond moet gaan, maar een simpele verwijzing is niet voldoende! Naked Gun, Airplane, Mel Brooks films en Hot Shots! hebben allemaal leuke grappen en acteurs die er ten minste nog iets om geven om in de film te spelen. Deze film ontbeert het allemaal, want buiten het personage van Kabul ziet het er niet uit alsof ook maar iemand van de cast interesse heeft om mee te spelen in dit product. De films die ik zojuist noemde hebben allemaal respect voor het product dat geparodieerd wordt, Spy Hard is vooral harteloos en pijnlijk ongrappig. Voorbeeld? Hier hebben we een quote uit Naked Gun 2 1/2: The Smell Of Fear: "Lt. Frank Drebin: [describing Jane; voice-over] I couldn't believe it was her. It was like a dream. But there she was, just as I remembered her. That delicately beautiful face. And a body that could melt a cheese sandwich from across the room. And breasts that seemed to say... "Hey! Look at these!" She was the kind of woman who made you want to drop to your knees and thank God you were a man! She reminded me of my mother, all right. No doubt about it." Hier lach ik om! Een vergelijking die logisch begint om ineens om te slaan in pure absurditeit. Spy Hard doet het met dit soort zinnen: "No, crazy is walking down the street with half a cantaloupe on your head, muttering "I'm a hamster, I'm a hamster." Een niet grappige vergelijking met een punchline, maar geen set up. Heel Spy Hard zit hier vol mee. Grappen gebeuren, maar hebben geen aanleiding. Kijk, Ray Charles is een blinde buschauffeur, het is grappig want hij is blind!' Ja, maar wat is de aanleiding dat hij in die scene zit? Het is een onzinnige en doelloze cameo die ook geeneens een grap oplevert aangezien hij gewoon de bus bestuurt! Verschrikkelijk schrijfwerk.

Ik zet Naked Gun nog wel een keer aan. Het doet soms pijn om ouder te worden.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Tjah, mee opgegroeid.

Nielsen's flauwe onderbroekenlol (pun intended) is niet voor iedereen weggelegd.

Ik heb het altijd wel redelijk kunnen waarderen.

Goed, niet alle grappen zijn geslaagd en soms is het niveau wel erg flauw, maar over het algemeen is deze "Spy Hard" wel lekker vlot en weet het vermakelijk te blijven.

Nielsen zelf zorgt voor de meeste "magie". Zijn droge hoofd bij de meest absurde dingen blijft voor mij de sleutel tot het leuk vinden van deze film. Doordat zijn charisma zo tegendraads is met de humor, word het soms juist grappig.

Een geinige film voor zo nu en dan.

avatar van DutchTakeshiro

DutchTakeshiro

• 2076 stemmen

Gemiddelde komedie met grootheid Leslie Nielsen in de hoofdrol. Niet bijzonder, maar ook zeker niet zonder een aantal leuke momenten. Op sommige momenten lijkt het op de Naked Gun trilogie maar het niveau daarvan weet Spy Hard niet te halen. Dat gezegd, iedereen die fan is van Nielsen kan zijn lol weer op met deze film. De gezichtsuitdrukkingen van Nielsen (zijn hoofd in het algemeen) spelen weer een cruciale rol in het komische gehalte van de film. Mensen die niets hebben met Nielsen zullen er berooid vanaf komen. Hij draagt de film simpelweg op zijn schouders.

Spy Hard is een parodie die een aantal grote films op de hak neemt. Het verhaaltje is flinterdun en de effecten zien er vrij slecht uit, maar dat geeft de film juist zijn charme. Best wel raar als je leest dat het budget ongeveer 18 miljoen bedraagt. Ziet er uit als een veel goedkopere film. De film verveelt gelukkig niet en de fijne speeltijd van 81 minuten helpt hierbij. 'Weird Al' Yankovich verzorgt de intro en dat doet hij op leuke wijze. Spy Hard is een dertien in een dozijn film maar ik heb nergens het gevoel gehad dat ik naar een misbaksel van een film zat te kijken. Gewoon voldoende.

avatar van Tommy De Vito

Tommy De Vito

Komedie films met Leslie Nielsen in hoofdrol, zijn altijd grappig en vermakelijk. Denk maar eens aan The Naked Gun trilogie of Scary Movie (algemeen in een kleinere rol) Maar toch heerlijke films!

Uiteraard wist ik dat Spy Hard niet het niveau zou halen van The Naked Gun films, maar toch. Een poging wagen kan altijd. Maar ik ben toch wel wat teleurgesteld om deze film. Humor is er wel, maar

slaat de plank vaak mis. Té overdreven. Uiteraard kent de film ook wel leuke momenten maar daar is het wel mee gezegd.

Moa, had er meer van verwacht maar toch kan de film leuk zijn voor een keertje. 2*

Theunissen

Leslie Nielsen heeft zijn beste tijd gehad. Deze flauwe persiflage op de James Bond-reeks kan zich niet meten met zijn "The Naked Gun"-films.

Natuurlijk zitten er wel een paar geslaagde en bijzonder melige grappen in (o.a. het titelnummer van "Weird Al" Yankovic is een giller), maar tegenover elke leuke vondst staan tien afgezaagde grappen. Aan de andere kant maakt de hilarische persiflage op "Home Alone", waarin een Macaulay Culkin lookalike wordt afgetuigd, deze Komedie film toch weer de moeite van het kijken waard en dat komt ook door de destijds mooie vrouw Nicollette Sheridan in de rol van Veronique Ukrinsky "Agent 3.14".

Op de filmposter staat Leslie Nielsen in afgezakte smoking, waar een sullige boxershort onder vandaan komt. Dat is ongeveer het te verwachten niveau van de grappen in deze film.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Sterk in het verlengde van de Naked Gun-franchise, maar het mist de eigenheid van die reeks. De inzet is hetzelfde met het slapstickgehalte en inside jokes, maar creatief of inventief is men al lang niet meer. De verwijzingen naar andere films - ze zijn hier al veelvuldig opgesomd - draagt het niet voldoende. Lt. Drebin had nog zijn eigenheid, dit miste ik hier toch een beetje.

Vermakelijk blijft het wel natuurlijk, maar goed kan je het zeker niet noemen. Nostalgische film uit mijn jeugdjaren. Leslie Nielsen blijft toch wel OK voor dergelijke rollen ook al zette de leeftijd er de mot soms in.

avatar van Noodless

Noodless

Hier en daar een paar leuke grappige momenten, maar na een tijdje begint deze flauwe persiflage op de James Bond-reeks en heel wat andere films vermoeiend te worden waarbij sommige scènes zelfs flauw in het kwadraat mag genoemd worden. Leslie Nielsen past hier wel in, maar The Naked Gun films zijn toch leuker. Mooie dames aanwezig zoals Nicollette Sheridan als Veronique Ukrinsky Agent 3.14, Stephanie Romanov als Barbara Dahl en Talisa Soto als verleidster in een hotel room. Ach, verstand op nul ...maar een voldoende kan ik hier toch niet voor geven. 4/10