Piggy Banks (2005)

Drama / Thriller

geregisseerd door Morgan J. Freeman
met Jake Muxworthy, Gabriel Mann en Lauren German

De broers John en Michael gaan door het leven zoals ze dat geleerd hebben van hun vader. Ze bekostigen hun zwervende bestaan door simpelweg iedereen die bij hen in de auto stapt te beroven en te vermoorden. Michael is meedogenloos. John kan het allemaal niet veel schelen, het is zijn 'baan'. Mensen zijn voor hen niets anders dan Piggy Banks (spaarpotjes). Als je geld nodig hebt, breek je er gewoon eentje open.

avatar van s0062423
Dramatisch slechte thriller

Piggy Banks probeert veel te veel te choqueren met zijn boodschap, die vanaf de eerste 'voice over' tot op de laatste seconde in de vorm van semifilosofische en zwartgallige wijsheden wordt afgevuurd op de kijker. Het verhaaltje verliest daarbij veel te snel zijn vaart en wat overblijft is een heen en weer gereis in tijd en bij momenten strontvervelende scènes. Lauren German is leuk om naar te kijken, maar kan amper acteren. Dit kan jammer genoeg ook over de rest van de cast gezegd worden.

avatar van K. V.
Hm, alweer een filmpje waar 'k toch wel wat meer van had verwacht. De film begint nochtans redelijk goed, maar 'k had toch de indruk dat 'k hoe verder in de film, hoe meer 'k naar een B-film aan het kijken was. 'k had ook de indruk dat ze meer naar het einde toe stukken niet meer echt toonden (opeens deed die broer niet meer mee). Ook dat de halfzus in de koffer duikt met haar broer vond 'k wel wat vreemd
De film duurde maar zo'n '87min, maar veel langer hoefde hij eigenlijk niet te duren.
Een goed begin, maar spijtig hebben ze dit niet doorgetrokken tot het einde.

avatar van Zelva
Dit is een Indi dus de wetten van Hollywood gelden niet voor deze film, vandaar dat deze film zo'n slechte waardering krijgt waarschijnlijk.

Nee hoor, dat komt omdat de film nergens over gaat, elke gebeurtenis totaal ongeloofwaardig is en ik nul komma nul emotionele diepgang zie.

Gelukkig was het lettertype van de aftiteling nog wel te pruimen.