Piggy Banks (2005)

Drama / Thriller

geregisseerd door Morgan J. Freeman
met Jake Muxworthy, Gabriel Mann en Lauren German

De broers John en Michael gaan door het leven zoals ze dat geleerd hebben van hun vader. Ze bekostigen hun zwervende bestaan door simpelweg iedereen die bij hen in de auto stapt te beroven en te vermoorden. Michael is meedogenloos. John kan het allemaal niet veel schelen, het is zijn 'baan'. Mensen zijn voor hen niets anders dan Piggy Banks (spaarpotjes). Als je geld nodig hebt, breek je er gewoon eentje open.

avatar van chantal29
super film komt hier 6 maart uit

Gisteren gekeken ... Aan het begin van de film dacht ik '' He , eindelijk een goede film '' maar het werd steeds langdradiger ......... Het einde was ook weer zooo voorspelbaar..

Jammer jammer jammer ...

vond het erg tegenvallen... had hem stukken beter verwacht...

avatar van james_cameron
Onaangename, bijzonder wazige film zonder focus of enig doel. Lauren German is het enige lichtpuntje. Lelijk camerawerk, een slecht en zeer onevenwichtig script en onbegrijpelijke hoofdpersonen kelderen een op zich al slecht idee. Zonde van je tijd.

avatar van mixmaster
deze film had zoveel beter kunnen zijn.

slecht uitgewerkte film en veeeeeeeeeeeel te langdradig gemaakt.

er had veel meer in gezeten met de juiste regisseur.

De achterkant van de dvd deed anders vermoeden, namelijk een immense slachtpartij. helaas was dit niet het geval en die zogenaamde psychologische diepgang was overbodig en oninteressant. Ondanks z'n korte duur, was de film veel te langdradig

is die van 2004 ? is toch pas uit of ben ik nou gek

ik laat me verrassen maar asl ik dat hier boven hoor belooft het niet veel goeds

tsja met bovengenoemde berichten vergaat mijn zin om deze film te kijken. maar ik heb de film net gedownload dus ik laat me dan ook maar verrassen

Gister gekeken, vond hem nog niet zo slecht. Wordt halverwege de film inderdaad vrij langdradig. Naar mijn smaak had er iets meer actie en beelden van het daadwerkelijke moorden getoond mogen worden. 2.5 ster

Ik vond hem super saai!
't sloeg allemaal nergens op
als je een avondje lekker wil griezelen zou ik
deze zeker niet nemen! Dit is echt zo een ik kan niet slapen
dan maar iets saai's doen film...SLAAPVERWEKKEND!!

avatar van nightbreed
Goede film met goed acteerwerk en enkele prachtige monologen/dialogen.
Dit is een Indi dus de wetten van Hollywood gelden niet voor deze film, vandaar dat deze film zo'n slechte waardering krijgt waarschijnlijk.
De film is meer drama dan thriller.
Anders dan de hoes doet vermoeden is het geen bloederige film, je ziet zelfs geen enkele moord gepleegd worden, de enkele keer dat je bijna een moord ziet laat de camera alleen de aanvaller zien.
Dat vond ik eigenlijk wel jammer en naast de erg korte speelduur (78 min) zijn dan de enige minpunten van deze goede film.

Cijfer: 4

nightbreed schreef:
Goede film met goed acteerwerk en enkele prachtige monologen/dialogen.
De film is meer drama dan thriller.

Cijfer: 4

Ik denk niet dat een indi-film anders beoordeeld moet worden dan een Hollywoodfilm.. Typisch Amerikaanse b film die hopelijk snel in t vergeetboek zal belanden.

Deze is toch van de fantastische regisseur die ons ook al het méésterwerk American Psycho 2 bracht! Geweldig! :S

avatar van boy_1
Raar dat deze film zo lage waardering krijgt,,
Ik vind het veel beter dan die 2.62 die hier staat...

Het hoesje waarin ik de film kocht, de tekst die erop stond en de trailer deden me denken dat het een bloederige horror is, en begint het in het begin ook op te lijken, maar na ongeveer een half uur vond ik het veel meer richting drama gaan. Achteraf vond ik deze film toch veel mooier dan ik eigenlijk gedacht had.
Maar ik lijk een van de weinigen te zijn daarmee...

avatar van darkjaap
lijkt me een boeiende film
vanaaf maar eens bekijken

Ik heb enkel het eerste uur van deze film gezien, dus kan ik er nog geen cijfer aan geven.
Maar dat eerste uur vond ik allesinds super!
Kga de dvd binnenkort zeker eens huren

avatar van darkjaap
ben het eens met ellentjah het eerste uur was super het 2de deel was enigsinds hetzelfde gewoon een erg goede drama/thriller
zeker de beste film die ik heb gezien bij cinematic

K@i
Goede film !!!

alleen is die Micheal helemaal NIET koelbloediger en wreder als John
het was juist andersom
volgens mij had John hem ook voor niets vermoordt en heeft John ook hun vader vermoordt

avatar van Inland Rabbit
Leuke film met wat tintjes zwarte humor en naarmate de film verder gaat, ook steeds meer drama. Het bleeft allemaal best licht en het blijft die licht absurde en sarcastische insteek houden. gewoon goed, al wel wat traag, zo af en toe.

avatar van s0062423
Dramatisch slechte thriller

Piggy Banks probeert veel te veel te choqueren met zijn boodschap, die vanaf de eerste 'voice over' tot op de laatste seconde in de vorm van semifilosofische en zwartgallige wijsheden wordt afgevuurd op de kijker. Het verhaaltje verliest daarbij veel te snel zijn vaart en wat overblijft is een heen en weer gereis in tijd en bij momenten strontvervelende scènes. Lauren German is leuk om naar te kijken, maar kan amper acteren. Dit kan jammer genoeg ook over de rest van de cast gezegd worden.

Ik vond deze film toch wel tegenvallen terwijl ik er toch veel van verwacht had.

Verhaallijn is best wel leuk verzonnen maar veel te slecht uitgewerkt. Men probeert een lang verhaal in een kleine speelduur te stoppen en dan gaat het fout. De film wordt daardoor vrij rommelig en niet meer leuk om te volgen. Verhaal bevat ook veel onwaarschijnlijkheden zoals het feit dat de broers al meer dan honderd moorden hebben gepleegd zonder dat de politie hun echt op de hielen zit. Voeg daar ook wat toevalligheden zoals het weerzien met zijn zus met wie hij gelijk het bed induikt en de film is compleet en kan je het einde al raden.

Het acteerwerk vond ik ondanks de onbekende cast vrij redelijk dus dat viel allemaal mee. De acteurs hielden zich goed staande en dat zie helaas niet meer zo vaak.

De dvd-uitgave van de film wad ook wel redelijk. Beeldkwaliteit was voldoende maar het geluid 5.1 had voor mij wel wat beter gekund. Ik vond het allemaal niet klinken zoals het had moeten klinken en was ook niet echt spetterend.

Voor mij is deze film 2* omdat het gewoonweg allemaal wel wat beter had gekund en misschien is 2* zelfs al iets teveel.

juhnzun
Opzich niet slecht maar had toch wel meer hiervan verwacht

Amai wat een vreselijk saaie film!Helemaal anders dan verwacht toen ik hem ging huren.vreselijk langdradig.

avatar van K. V.
Hm, alweer een filmpje waar 'k toch wel wat meer van had verwacht. De film begint nochtans redelijk goed, maar 'k had toch de indruk dat 'k hoe verder in de film, hoe meer 'k naar een B-film aan het kijken was. 'k had ook de indruk dat ze meer naar het einde toe stukken niet meer echt toonden (opeens deed die broer niet meer mee). Ook dat de halfzus in de koffer duikt met haar broer vond 'k wel wat vreemd
De film duurde maar zo'n '87min, maar veel langer hoefde hij eigenlijk niet te duren.
Een goed begin, maar spijtig hebben ze dit niet doorgetrokken tot het einde.

avatar van Zelva

Nee hoor, dat komt omdat de film nergens over gaat, elke gebeurtenis totaal ongeloofwaardig is en ik nul komma nul emotionele diepgang zie.

Gelukkig was het lettertype van de aftiteling nog wel te pruimen.