Rappin' (1985)

Drama / Muziek

geregisseerd door Joel Silberg
met Mario Van Peebles, Tasia Valenza en Harry Goz

John Hood is de rappende ex-gevangene die vastbesloten is om op het rechte pad te blijven. Na zijn ontslag uit de gevangenis hoort hij dat zijn vriendin Dixie er vandoor is gegaan met Duane, een lid van een rivaliserende bende die John waarschuwt om bij hem uit de buurt te blijven. John trekt zich niets van de bedreigingen aan en gaat zelfs de confrontatie aan met huisjesmelker Thorndike, die van plan is om de hele buurt tegen de vlakte te laten gooien. Thorndike huurt de bende van Duane in om de bewoners uit hun woningen te jagen, waarop John zijn eigen groep formeert.

avatar van ewalk
Niets bijzonders! Lang geleden trouwens dat ik deze film zag. Probeerde mee te liften op het succes van films als Beat Street, Break Dance e.d.

Zitten er nog wat bekende rappers uit die tijd in?

avatar van ewalk
Eeh, Ice T en de Rhyme Syndicate komen er ook in voor, maar Van Peebles rapt zelf behoorlijk beroerd. De teksten zijn door Ice T geschreven. Ik heb mijn stem trouwens bijgesteld daar de raps van bedroevend niveau zijn. Zelfs in 1985 kan je daar niet mee aankomen.
YouTube - Rappin' Across Town