• 8.259.464 stemmen

Genre: Familie / Muziek

Geregisseerd door: Randal Kleiser

Met onder meer: Lainie Kazan, Henry Cavill en Morgan Thompson

Plot Red Riding Hood

"The Better To Eat You With, My Dear..."

Red is een tienermeisje dat door haar moeder gevraagd wordt een pakketje naar haar oma te brengen, die in het bos woont. Red gaat op pad, zonder te weten dat het werkelijke doel van haar trip iets heel anders is: het voortzetten van een eeuwenoude traditie. Om de legendarische Roodkapje te worden, zal Red haar angsten moeten overwinnen en proberen de grote boze wolf te slim af te zijn.

The Hunter

Claire / Red

Matt / Rusty (as Sam Stone)

Red's Mom

Jack De Wolf / Big Bad Wolf

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Dan ben ik eens de eerste en misschien wel enigste met een revieuw over deze film

Ik vond het zeker een vermakelijke en grappige film.

Het verhaal kennen we allemaal, maar word in deze film echt totaal belachelijk gemaakt.

Het is allemaal erg kitcherig en erg over de top, maar dat kon deze film makkelijk hebben want ik persoonlijk vond het gewoon leuk om naar te kijken.

Je moet dan wel echt alles met een korreltje zout nemen want veel stelt het niet voor.

Toch is het een leuke film als je de dingen niet serieus neemt, en niks anders hebt om te kijken.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Een verfrissende flauwe Red Riding Hood versie. Roodkapje schijnt een hip multitalent te zijn, ze zingt, ze rapt, ze kan heel goed overweg met en mountain bike en haar beste vriend is haar i-pod. Leuk filmpje en vooral en erg leuke rol van Fatone. 3,5 *

avatar van Keane1983

Keane1983

Ow mijn god, wie zegt dat deze film goed is...is echt niet goed..Alhoewel over smaak valt niet te twisten, maar ik vond deze film ronduit slecht. Je wordt verheerlijkt met een sterre cast..(als deze nou ook eens zo deden acteren) en er wordt gezegt van de makers van Greace...dan zou je toch wel verwachten dat de muziek lekker en swingend zou zijn....nou niet dus..ik vond het een hoopje bocht en heb hem afgekeken omdat ik er in de videotheek voor betaald had...ow mijn god, mensen kijk er niet naar het is sonde van je tijd...hoewel dat ook weer een rekbaar begrip is. van mij voor de moeite een 0.5

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

helaas, slaapverwekkend, slap verhaal, Laini Kazan doet het wel oke de rest acteert slecht, kinderachtig, de enkele special effects zijn uit de jaren 80.

Op IMDB 1,2 hetgeen misschien wat te overdreven is, maar het is zwaar onvoldoende.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Het verhaal is op een leuke manier verteld, en af en toe best een glimlach waard. Maar die effecten! Kom op zeg! Het is 2004! Kinderen (waar de film vast voor gemaakt is) zullen het niet zien, maar ik irriteerde me gek met die blauwe-wand effecten steeds, en die slechte animatie van de vuurtoren en vooral het huis van oma.

Voor meisjes tot een jaar of 12 heel leuk, maar verder... *1

avatar van Zero_Sunshine

Zero_Sunshine

Low budget movie.

Maar wel leuke liedjes, en het verhaal is ook wel redelijk tof gebracht.

Barslechte special effects, die ze gewoon beter weggelaten hadden naar mijn mening.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19559 berichten

Een gemoderniseerde versie van Roodkapje. Beetje domme humor en flauwe special effects, maar ergens toch wel vermakelijk. De liefjes waren eigenlijk wel leuk. Ik geef deze toch nog een voldoende omdat ie toch erg entertaining is.

avatar van LauraArsenal

LauraArsenal

Voor kinderen is dit wel leuk natuurlijk.

avatar van Boenga

Boenga

• 2059 berichten

Het sprookje op een aantal vlakken updaten naar (het begin van) de 21ste eeuw: prima idee.

En wanneer de makers het (door het beperkte budget ?) visueel heel sober moeten houden (qua special effects scoort De Fabeltjeskrant beter), en daarom meer voor humor kiezen: ook al prima.

Maar: wanneer er gemiddeld per minuut twee grappen gepresenteerd worden (zo 'n 158 in totaal, schat ik dus), en je hebt bij het bekijken van de film niet één keer moeten lachen, dan schort er toch wel iets, denk ik zo.

Misschien (misschien !!) geschikt voor de leeftijdsgroep op het punt staat om aan haar tweede decennium te beginnen; maar zeker niet voor 'de familie'....