Hot Water (1924)

geregisseerd door Fred C. Newmeyer en Sam Taylor
met Harold Lloyd, Jobyna Ralston en Josephine Crowell

Hubby is pasgetrouwd en beleeft de nodige avonturen met zijn kersverse bruid en zijn nieuwe schoonfamilie. Het boodschappen doen gaat niet zo vlot als gehoopt en een ritje in de nieuwe auto loopt volledig in het honderd. Tijdens een uit de hand gelopen discussie bedwelmt hij vervolgens zijn schoonmoeder met chloroform. Ze wordt echter niet meteen wakker en door een misverstand denkt Hubby dat hij haar vermoord heeft. Wanneer zij even later begint te slaapwandelen, gaat hij er vanuit dat haar geest is teruggekeerd om hem te achtervolgen.

Harold Lloyd. Ik had vroeger heel veel series op tv gezien. Ik geloof dat het op BRT (vroegere Belgische kanaal) of ARD/ZDF gezien

avatar van Legan
Een matige film met weinig originaliteit in de grappen. De scènes zijn veels te veel uitgerekt en totaal ongeloofwaardig.

avatar van The One Ring
Ik zie niet in waarom deze Lloydfilm minder geloofwaardig is dan de anderen? Alleen het einde is erg zwak gevonden.

Ik vind dit wel een bovengemiddelde film uit Lloyds oeuvre. Het verhaal is niet bijster leuk, maar er zitten genoeg leuke grappen in, hoewel het allemaal minder creatief en geestig is dan Girl Shy en Safety Last. De rit met de auto mag er echter zeker zijn en de casting Josephine Crowell is geïnspireerd. Die vrouw heeft een geheel eigen mimiek. Ze ziet er aan de ene kant uit als een typische irritante schoonmoeder, maar nog iets afgrijselijk. Zelden iemand zo'n vreselijke gezichten zien trekken en dat is een compliment.

avatar van Baggerman
Mmm, ik vond het ook wat minder grappig allemaal, maar de film is nog steeds een dikke voldoende waard.

Zelf vind ik die kijkjes in het leven in Californië in de jaren twintig al zeer de moeite waard. Geweldig die scènes in de tram en hoe de mensen gekleed zijn en eruit zien!

Vaak vind ik de teksten tussendoor irritant in stomme films, maar die in de films van Lloyd zijn zowaar grappig en dus een meerwaarde!

Die schoonmoeder was inderdaad een prima actrice!

Vond het ook echt een wat mindere Lloyd. Heb er nu bijna 20 gezien. Stuk of 4/5 vier sterren beoordelingen, verder bijna allemaal 3,5 sterren. Deze redt dat dus niet. Het middenstuk in de auto, dat bijna 20 minuten duurt, is van het niveau dat we van hem gewend zijn. Amusant stuk waar uiteraard van alles mis gaat. Vond het laatste kwartier maar zwak. De redenen dat ie denkt dat ie zijn schoonmoeder heeft vermoord hangt zo van toevalligheden aan elkaar dat het flauw wordt. De samenloop van omstandigheden zijn zo vergezocht zijn, dat het zelfs hier niet logisch is en te flauw wordt. Vond het hele gedoe met zijn schoonfamilie sowieso niet leuk. Het gestuntel met de boodschappen en kalkoen en nogmaals het stuk met de auto, zijn gelukkig wel leuk. Daardoor is het uiteindelijk nog wel de moeite waard. Maar het niveau is niet zo consistent als zijn andere films helaas. 3 sterren.