Le Serpent (2006)

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Eric Barbier
met Yvan Attal, Clovis Cornillac en Pierre Richard

De fotograaf Vincent Mandel is een man, die kampt met huwelijksproblemen. Wanneer zijn vroegere klasgenoot, Joseph Plender, na jaren opduikt, verandert zijn leven in een echte hel. Vincent wordt gemanipuleerd en gechanteerd en ziet geen uitweg meer. Maar dan beslist hij om Plender met eigen wapens te bestrijden...

ik snap niet dat zo'n goede film , zo onderbelicht blijft bij de zogenaamde filmkenners , dit is echt een aanrader , steengoede thriller , hopelijk komen er meer mensen achter

Uitstekende onderschatte thriller die twee uur weet te boeien , goede acteer prestaties en een goed verhaal zorgen er voor dat ik me zeer goed hebt vermaakt daarom ook een dikke acht dus 4*

avatar van johnrambo
Het verhaal is soms een beetje voorspelbaar.
Maar dan heb ik ook al het "negatieve" genoemd.
Ik ben normaal niet zo van de Franse film, maar na deze gezien te hebben stel ik deze mening bij.
Deze film veegt menigéén Amerikaanse thriller met gemak van de kaart.
Na even gewend te raken aan de Franse taal, werd ik direct in het verhaal gezogen.
Het verhaal steekt bijzonder goed in elkaar, en de vele juist getimde plotwendingen in de film, houden hem de volle 2 uur boeiend.
Het camerawerk, de muziek,de sfeer, en de locaties zijn allen van grote klasse.
Ook het prima acteerwerk van Yvan Attal, Clovis Cornillac en Pierre Richard draagt in grote mate bij aan het succes van deze film.
Het koste me geen moeite om me in te leven in de persoon van Vincent Mandel, en dat is voor mij primair om een film hoog te beoordelen.

De film was echt verrassend goed. Hij bleef boeiend van begin tot eind en het verhaal was zeer goed onderbouwd. Ik gun hem een 4.5

avatar van scumfrog
Type tv film, maar dan wel een hele goeie.

avatar van OlafS
Hele aardige thriller, misschien een voorspelbaar verhaal maar het verveelt geen moment.

avatar van Norma Jean
Prima thriller, heeft me geen moment verveeld.
Het verhaal zat goed in elkaar en de hoofdrolspeler speelde zijn rol prima.

supergoeie thriller van begin tot het eind spannend ,echte aanrader

avatar van james_cameron
Spannende, sterk opgebouwde thriller die een intrigerend script koppelt aan een interessant achtergrondverhaal. Het is jammer dat er een aantal onwaarschijnlijke gebeurtenissen in de film zitten, die slechts tot doel lijken te hebben het script zo soepel mogelijk te laten verlopen. De personages staan in dienst van het plot en het tempo en kennen zo niet veel ontwikkeling. Jammer, want er had nog wel iets meer ingezeten. De bijzonder fraaie Olga Kurylenko heeft een memorabele rol.

avatar van Filmkriebel
Inktzwarte en macabere thriller. Verder moet ik me aansluiten bij de meerderheid : voorspelbaar maar toch onderhoudend. Niet om te bekijken als je in een depri stemming bent.

avatar van wendyvortex
Eerste helft van de film is nogal een beetje standaard chantage-drama waaraan ook de nodige suspense ontbreekt. In de tweede helft ontwikkelt het verhaal zich echter enigszins en blijkt het allemaal om meer dan puur chantage te gaan. De spanning neemt daarmee ook ontzettend toe. Matige eerste helft en ijzersterke tweede helft.

avatar van sinterklaas
Doorsnee Franse Thrillertje. Het plot is opzich wel mooi maar toch heeft de film hier en daar wat vormen van houterigheid. Maar toch vond ik die 2 hoofdrol spelers mooi acteren en het plot is zoals gezegt goed te doen. Vertrouw geen vrienden...of mensen die zichzelf een vriend noemen. Als je actie verwacht moet je deze film niet kijken, maar als je een thriller fan bent dan is deze goed te doen.

avatar van Cleanshot
Begin was redelijk tot zeer redelijk, einde was voorspelbaar.

ik vondt het een zeer goede film 4sterren

avatar van Baggerman
Net als 'Tell No One' een prima spannende Franse thriller. Het einde valt iets tegen, maar je zit toch geheid twee uur lang geboeid te kijken. Ik vond Clovis Cornillac prima in deze rol! Markante kop heeft deze acteur toch!

avatar van Rednas 2
Redelijke (televisie-)film. Ik vond bepaalde zaken/wendingen soms nog al onwaarschijnlijk. Dit deed voor mij enigszins afbreuk aan de film.

avatar van RickZ
Franse thriller met stevig kat-en-muisspel en spannend verhaal, prima plot. Langdurig (2 uur) maar het blijft boeien.

prima Franse thriller. Kijkt lekker weg. Ruim voldoende.

avatar van K. V.
Dit was nog geen slechte film. Een actie/thriller met een boeiend verhaal die toch de twee uren kon boeien. De cast deed het ook niet slecht. Voor de rest had 'k niet direct minpuntjes bij deze film, 'k vond het wel een puike film.

avatar van alfie
Een echte spannende film...zo zouden er meer van moeten zijn. voor mij

avatar van Movie-Addicted
Vermakelijk thrillertje met redelijk acteerwerk. Wel wat langdradig maar het einde maakt veel goed.

avatar van AmazingPP
Zeer verrassend sterke thriller die me van het begin tot het eind op het puntje van mijn stoel heeft laten zitten. Erg goed script. De film wordt vlot vertel;, knipper met je ogen en je mist een detail. Goed acteerwerk. Ook wordt duidelijk waarom de moordenaar zijn werk doet en alles is geloofwaardig. Ik vond hem nergens te lang en zeker niet langdradig, zoals ik hierboven me nogal eens lees. Prima film en ik hoop dat het grote publiek hier achter zal komen. Voor mij: 4,5 *

De film legt aan naar een boeiende intrige en al laat één en ander vermoeden dat misdaad in het vervolg steekt, de overgang naar de klassieke, clichématige en alzo ook voorspelbare acties (ontsnappingen, achtervolgingen, fysiek geweld...) komt toch wel bruusk en doet de film niet aan kwaliteit winnen, temeer dat niet alles duidelijk verhaald wordt en enigszins ongeloofwaardig overkomt.

avatar van Tiany
Best een zeer boeiende thriller. Pierre Richard in een andere (kleine) rol dan ik gewend ben, en een pak ouder, maar toch een goed acteur.

avatar van Spetie
Een fijne Franse thriller, die wat last heeft van een voorspelbaar verhaal, maar dat wel erg goed uitvoert, waardoor het allemaal geen seconde verveelt.

Het acteerwerk is ook in orde. Yvan Attal speelt de hoofdrol prima, waardoor ik al vrij snel sympathie voor hem kreeg. Ook de andere rollen worden goed ingevuld. Het verhaal zit aardig in elkaar en kent een paar leuke plotwendingen.

De actie is in beperkte matig aanwezig, maar het geweld dat je ziet is wel redelijk hard. Ook de spanningsboog is meer dan in orde. Het belangrijkste van allemaal, is dat de grens van de geloofwaardigheid nooit overschreden wordt.

Goede film dus en stiekem best een aanradertje.

Een solide, boeiende, slimme, sluwe, grimmige en regelmatig angstaanjagende psychologische thriller, die voorzien was van de nodige verrassingen. Het tempo lag lekker hoog, de cast speelde met overtuiging en het cameragebruik was doeltreffend.

inderdaad goede film

alfie schreef: