• 8.605.980 stemmen

Return to Halloweentown (2006)

Komedie / Familie | 88 minuten

Genre: Komedie / Familie

Geregisseerd door: David Jackson

Met onder meer: Sara Paxton, Debbie Reynolds en Lucas Grabeel

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Return to Halloweentown

"Unlock The Ultimate Secret This October!"

Marnie Piper is een heks in spé en gaat naar een speciale universiteit voor heksen. Ze is teleurgesteld dat de nieuwe regel op de school is dat je geen magie mag gebruiken. Als haar oma via een hologram vertelt dat er iets gaande is op de universiteit, gaat Marnie op onderzoek uit.

imageimageimageimageimageimageimage

Dr. Lwaxana Goodwyn

Agatha Cromwell

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Een soort Charmed voor een nog lager leeftijdscategorie. Sara Paxton was wel leuk, eindelijk weer eens iemand die gewoon heerlijk normaal is.

avatar van Mellowcard

Mellowcard

Vandaag gezien op tv.

Die disneyfilm-makers geven de personages in hun films altijd rare namen ; Marnie, Mitchie, Sharpay.

Hoe dan ook, Sara Paxton speelde leuk in deze film.

Ook vond ik hem lijken op de meidenversie van Harry Potter.

Maar hij viel een beetje tegen, dus 1,5.

Een leuke film

Vandaag op tv.

Echt een leuke film

leek een beetje op Harry Potter.

Maar was echt leuk.

Denk ook dat er nog een deel 2 komt.

Ik bedoel hij eindige zo raar

avatar van Error_2009

Error_2009

Dit is het derde vervolg geloof ik.

avatar van Chattingforum

Chattingforum

Wel leuke film, erg lijkend op Harry Potter, mooie effecten:D Gewoon echt een goede familie film:D Maar geen komedie/horror, echt alleen een familie film zoals Harry Potter, alleen dan de vrouwelijke versie:xD

avatar van skipy05

skipy05

geen slechte film. Het is een eenvoudig verhaal. De film is eenvoudig gefilmd. Ik heb de vorige films niet gezien maar dat is niet echt nodig. Ik denk dat dit al de 4de is uit de serie. Sara Paxton speelde wel erg leuk.

avatar van juliefen

juliefen

Wel, ik vond de film de mindere van de reeks. De film miste Kimberly J. Brown, en Sara Paxton was niet overtuigend als het personage Marnie. Ze kon me niet overtuigen dat ze het personage was. Deze film had veel beter geweest met Kimberly J. Brown. Zij is en blijft Marnie. Ik geef deze film een 2,0 voor Lucas Gabreel, die nog altijd goed als Ethan the warlock/

avatar van TimZor

TimZor

Dit was alweer het vierde deel uit de reeks als ik het goed heb ? Als je er niets van verwacht en op een verveelde zaterdagmiddag kijkt is het nog best aardig. Maar ondanks dat kan ik er toch net geen voldoende van maken hoor.

avatar van casualjaantje

casualjaantje

Beroerde film met een zeer matige- tot slechte uitwerking; matig verhaal, ongeloofwaardig overkomende cast, lelijke special effects (neem nou die bezemsteel scène als voorbeeld). En ze hadden absoluut meer tijd moeten besteden aan het uiterlijk van dat soort van 'wezens' die naast de heksen en tovernaars ook op die school zaten, want die deden deden me over het algemeen veel aan carnaval denken en dat is volgens mij, toch niet echt de bedoeling geweest.

Slecht.

avatar van Shadowed

Shadowed

Slechte afsluiter.

En ook voor dit vierde deel mocht weer een andere regisseur het stokje overnemen van de vorige regisseur. De gelukkige voor dit deel is David Jackson. Een naam die bijna geen enkele ervaring had met het maken van kinderlijke films, eerder actiefilms en Tv-series met een fantasierijke sfeer. Toch wel een raadsel hoe die namen dan bij deze film terechtkomen.

Het ongemak valt er dan ook vanaf te lezen aangezien regisseur Jackson niet veel meegeeft aan dit vierde deel van de reeks, die ondertussen eigenlijk gewoon een losstaande film had kunnen zijn. Veel van Halloween zit er niet meer in. Het wordt enkel in de naam van de universiteit en stad genoemd, verder is dit eerder een aftreksel van een Harry Potter-film. Met daarbij toverstaf, magische spreuken en toverboeken inbegrepen.

Ik krab mezelf toch wel op het hoofd waarom dit soort reeksen uiteindelijk een compleet andere richting opgaan. Inhoudelijk is het ook niet echt vooruitgegaan. Er is iets meer geld naar de inrichting gegaan, maar deze komt er eerder dwaas uit met belabberde effectjes en een matige hoeveelheid creativiteit naar de decoraties. Die school ziet er maar kaal uit, net als de regie zelf die eigenlijk helemaal niets toevoegt.

Wie hoopt dat het redelijk rommelige en simpele karakter van de vorige films is verholpen bij deze vierde (!) poging kan ik teleurstellen. Een vooruitgang zit er absoluut niet in. Het blijft een nogal afgeraffeld en sfeerloos gebeuren dat enkel en alleen vuile was uit de vieze wasmand naar boven graaft. Dat levert dan ook een stinkende film op.

Het vermaakt nog wel en Paxton doet het oké in de hoofdrol, maar als zelfs de goede rollen zoals die van Reynolds naar achteren worden gedwongen weet je denk ik wel hoe laat het is. Het is een matige afsluiter geworden. Ik hoop echt dat ze gewoon een reboot maken in plaats van een vijfde deel, want de richting die de reeks nu heeft gaat Halloweentown echt geen meerwaarde bieden.