The Ten (2007)

Verenigde Staten / Mexico

geregisseerd door David Wain
met Winona Ryder, Adam Brody en Famke Janssen

The Ten bestaat uit tien kleine filmpjes met overlappende karakters en thema's. Ieder filmpje grijpt terug op een Christelijk gebod. Zo is er het komische verhaal van een onbezorgde skydiver die een wereldster wordt, het ietwat macabere verhaal van een dokter die zijn patienten vermoordt en het verhaal van een vrouw die altijd op de verkeerde mannen valt.

avatar van wwelover
Trailer ziet er grappig uit. Lijkt me geen verkeerde film.

Adam Brody, Famke Janssen, Jessica Alba, Paul Rudd, Ken Marino en Bobby Cannavale...de cast is prima, de humor is leuk, yep dit wordt een film to watch!

Wanneer in Nederland. Weet iemand dat. De trailer ziet er inderdaad goed uit.

avatar van little_lOve
Trailer zag er inderdaad erg grappig uit, ben ook benieuwd wanneer deze film in Nederland uit zal komen.

avatar van streeter
De film was redelijk. Een aantal van de filmpjes zijn briljant (degene met Liev Schreiber, bijvoorbeeld, zou ik 4 sterren geven) maar sommige zijn erg slap, en de wrap-arounds met Paul Rudd, Famke Janssen en Jessica Alba zijn verschrikkelijk.
Na Wet Hot American Summer van dezelfde groep vond ik deze flink tegenvallen, maar dankzij een paar uitstekende filmpjes is het het kijken zeker waard.

**1/2

avatar van dope
Tegenvaller gezien de cast.... de verhalen boeien niet en ik was blij dattie niet lang duurde.

Ik heb er 3 of 4 van gezien maar ik vond ze zo flauw het lijken wel kinderfilmpjes en dan voor de leeftijd van 6 tot 8 jaar
nee ik kon ze niet afkijken zo slap zeg....hou ik helemaal niet van daarom van mij 1* en dat vind ik nog gul van mijzelf, maar hoe kan iemand hierboven aan 4 stemmen geven als ie alleen de trailer heeft gezien?

avatar van MrEd
tonniedorrie schreef:

Wellover zal na de trailer de film wel hebben gekeken. Vraag is hoe iemand die maar 3 van de 10 filmpjes heeft gezien er maar 1* aan kan geven.

waardeloos en onnozel. Waar blijven de lachfilms???

ja, geen sterke film.
moest wel lachen om de verschillende grappen in de film.

Geniale film, erg sterke humor. Ik kwam niet meer bij op dat stukje in de gevangenis, dat die vent werd afgewezen en de de cell wou uitlopen geniaal!

5 sterretjes

Omdat er niet lager gestemd kan worden dan een 0.5 heb ik een 0.5 gegeven. Maar deze film zouden ze gevangenen verplicht moeten laten zien, dan weet ik haast zeker dat ze nooit meer het slechte pad op gaan zo slecht is deze film!!!

Mensen die deze film een hogere score geven, gebasseerd op het feit dat de trailer er leuk uit ziet, die zijn niet goed snik of erg stoned toen ze keken.

avatar van balosa
erg saai en flauw, ik hoopte dat het beter zou worden naarmate de film vorderde maar helaas...

avatar van J filmrecent
De tussenstukjes tussen de 10 films wordt opgevuld door een mannetje die leuk moet zijn. Jaja.

Komedie is toch om te lachen

Smaken kunnen vershillen maar de humor is ver te zoeken dta Wiona Ryder hierin speelt is mij een raadsel of is zij zo ver weggezakt dat zij de dollars kon gebruiken.

Dan heb ik een ander gevoel voor humor.

Ik zeg eerst kijken dan stemmen

hoe krijg ik een film gedowlaod? ik zoek me rot!!!
thnx

avatar van Ché Cliché
Verschrikkelijk dit. Geen idee waarom ze dit uitbrengen. Waarom? is de beste vraag om te stellen. Je hebt ik weet niet hoeveel fantastische acteurs en daar maak je dit mee?

avatar van Betamax
Hmm, ik weet het niet, omdat het steeds losse filmpjes zijn blijf je toch kijken. Ik denk dat ik hem anders al lang uit zou hebben gezet.
Vond hem niet superslecht maar wel héél erg matig.
Domme amerikaanse humor (die lachen echt om de domste dingen)

Omdat sommige dingen heel goed gevonden waren krijgt de film van mij toch drie sterren. Het is heel jammer dat de geweldige sterrencast de film niet naar een hoger niveau weet te tillen.

Na het zien van de cast toch wel bepaalde verwachtingen van de film. Helaas niks van terecht gekomen. De humor is erg slap. Hier en daar een geslaagd grapje, waardoor de film is uit te houden. De film is echter geen succes.

De herkenning van sommige gezichten maakt de film leuk, maar het aantal grappen dat je echt aan het lachen maakt is laag en dat is jammer. Maar het verhaal is goed te doen en het was al met al een leuke film.

3.0

Film begon echt grappig met een absurd verhaal maar zwakt verder af. De tussenstukjes begonnen inderdaad te irriteren. Film is wel redelijk goed als je van absurde humor houdt.

avatar van alec
Als je deze film leuk vindt, kijk dan zeker naar 'Wet Hot American Summer' (zelfde director). Deze movie heeft een fantastische sterrencast, met Winona Ryder, Ken Marino, Paul Rudd, Ron Silver, Jessica Alba, Liev Schreiber, Oliver Platt en Janeane Garofalo om er maar een paar te noemen
Net als WHAS slaat de humor soms schuimbekkend dood en er wordt vaak te geforceerd geacteerd. Leuk zijn de verhaallijnen waar sommige karakters in samenkomen.
Geen hoogvlieger, wel leuk om zoveel verschillende bekende acteurs voorbij zien draven in anderhalf uur.
Een *2.5

film begon goed met het eerste filmpje dat ik het beste vond. maar de andere waren allemaal maar slecht. heb ook niet echt kunnen lachen met deze film. voor de 4min dat jessica alba er in speelde vont ik ze wel goed.

nou viel vies tegen deze film als men dat een humor film noemt , zal wel op een maadag of een vrijdag zijn gemaakt

avatar van wwelover
Ik vond het een leuke film. Grappig gedaan die stukjes. En de Cast is ook geinig.

avatar van RodneyS
Redelijke film, met veel bekende namen. Ik had hem eigelijk slechter verwacht. Leuk voor een avond.

Wow, dit is slecht...

Ik heb werkelijk geen moment moeten lachen. Een glimlach kon er niet eens van af.

Verscheidene filmpjes hebben niet eens een punchline, ze stoppen gewoon...

Totaal niet grappig!!!!!!

Techro
Ja wat zal ik er van zeggen, grappig maar om hem nou echt aan te raden is ie niet.

Hier snap ik dus niets van. Smaken kunnen inderdaad behoorlijk verschillen. Dit vond ik echt een lachfilm waar over nagedacht is. Leuk en goed in elkaar gezet. Waarschijnlijk heb ik dezelfde humor als de bedenkers van deze film. Normaliter zou ik deze film een dikke 4 geven. Maar om wat tegengas te geven vanwege de lage score tot nu toe geef ik een 5.

Kijk hem en geniet er van.

Tja wat kan ik hiervan zeggen..! Ik vond het een leuk idee maar toen het eenmaal bezig was en ik was bij filmpje nummer 3 dacht ik wel: pff moet er nog 7... en dat is natuurlijk geen goed teken!:) Ik bleef toch kijken en er waren toch wel wat grappige stukjes in elk filmpje. Alleen het filmpje met die zwarte jongens en die moeder en die nep arnold schwarzenegger.. What the ..?

toch 3* voor de paar leuke filmpjes en de goede cast.