• 8.606.145 stemmen

Met onder meer: Dave Chappelle en Kanye West

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Block Party

"You're invited to the party of the decade!"

Een mix van Dave Chappelle's komische sketches en muzikale optredens, gefilmd door buurtbewoners tijdens een feest in Brooklyn. Onder de gasten bevinden zich tevens de artiesten Kanye West, Mos Def, Erykah Badu, Dead Prez, Jill Scott, en The Roots, welke op dit feest exclusieve optredens geven.

imageimageimageimageimage

avatar van Mr_White

Mr_White

• 2067 berichten

Goede documentaire die de vaak onbelichte kant van de HipHop naar boven brengt, gepaard met leuke intermezzo's tussendoor.

avatar van AGoos

AGoos

kos schreef:

5 euro bij de FRS.

inmiddels ligt hij al tussen de 5 voor 10 euro...en 2,99 als je er geen vier andere bij weet te vinden...

avatar van Rhythm & Poetry

Rhythm & Poetry

Ben wel een fan van Dave Chappelle en hij heeft een uitstekende muzieksmaak. Deze documantaire laat de wereld zien dat er wel degelijk goede hiphop is (vele denken dat het slechts 50 Cent en consorten is). De combinatie met de grappige sketches maakt het voor mij af.

avatar van RedLine

RedLine

Dit echt een geweldige DVD met heerlijke muziek dat word afgewisseld met leuke gesprekken en grappige stukjes met Chapelle dus als je deze ziet liggen gewoon mee nemen kost maar 3 euro of Dvd`s voor 10 euro.

avatar van Yak

Yak

Erg leuke documentaire die een mooie inkijk laat zien in hoeveel spontaniteit en inspiratie er kan ontstaan bij het organiseren van een feest als dit - en dat ondanks het belabberde weer. Dave Chappelle is wat mij betreft de perfecte spreekstalmeester en kletst de intermezzo's tussendoor en het de optredens zelf hilarisch aan elkaar. Toppunt is wel zijn James Brown-act, waar de muzikanten zo'n beetje van het podium rollen van het lachen. De optredens zelf zijn ook vrij legendarisch, wonderbaarlijk dat zo'n redelijk snel bij elkaar geveegd feest (althans die indruk wekt het) zulke hoogtepunten oplevert.

Maar de voornaamste reden om deze film te gaan kijken is eigenlijk een heel andere: mijn zus woont sinds anderhalf jaar in die straat, en SelmaDuim en ik hebben er afgelopen december regelmatig rondgelopen zonder te weten dat die "block party" er zich een paar jaar eerder had afgespeeld. Vooral dat Broken Angel-huis wat daar op de hoek staat is een vrij markant ding, en wonderbaarlijk dat het niet allang in elkaar is gezakt. Het is érg leuk om die voor ons zo bekende straat nu op een compleet andere manier terug te zien.