House (2007)

Thriller / Horror

geregisseerd door Robby Henson
met Allana Bale, Heidi Dippold en Michael Madsen

Een echtpaar, uit elkaar gegroeid door de dood van hun dochtertje en hun verschillende banen, zijn op weg naar hun therapeut, maar onderweg krijgen ze te kampen met autopech. Uiteindelijk komen ze terecht in een nabijgelegen hotel waar nog twee andere gasten met autopech verblijven. Als ze ontdekken dat de mensen in dit huis al hun diepste geheimen weten, moeten de vier gasten vechten voor hun leven en moeten ze weten te overleven tegen de verschrikkelijke Tin Man.

avatar van Metalfist
I'm pure evil, 100 percent

Ik heb deze film eigenlijk alleen maar gehuurd omdat de coole Michael Madsen er in mee speelde. Meespelen is veel gezegd.

House bevat zoals de meeste horrors alleen maar clichés. Koppel rijdt door een bos, koppel heeft problemen, koppel komt in de problemen en ontmoet een ander koppel. Ondertussen passeren er nog een paar creepy personages en een bizar huis kan natuurlijk ook niet ontbreken. Ook komen er een aantal verwijzingen naar de Shining in. Het typen van de tekst "Steph murdered Melissa" of toch iets in die aard en Jack Nicholson die "All work and no play makes Jack a dull boy" typt of het Nam Nit gedeelte in House en het Redrum gedeelte in de Shining

Acteerprestaties zijn wel in orde alhoewel ik me wat irriteerde aan die pretty boy Randy. Madsen was dan wel weer dik in orde vooral wanneer duidelijk wordt dat hij het kwaad wordt.

Al met al is House een film die is leuk is om te kijken maar dan ook maar voor één keer.

aerts007
Begon goed, eindigd echt erbarmelijk.En Madsen,..die had dringend geld nodig vrees ik.
Een verdiende 1*.

Jic
slechte film zonde van je tijd.
acteerwerk van likmevesje.

1 voor de moeite ik neigde 0,5

avatar van Pistons
Dertien-in-een-dozijn horror. Beter voor de lach dan voor de schrik.

avatar van Filmkriebel
Is dit een remake van die jaren 80 film?

Vond er weinig aan als ik eerlijk ben. Allemaal té cliché. Zonde van mijn tijd

avatar van U-96
Selchte acteerprestaties, ongeloofwaardige belachelijke personages, slecht verhaal, slechte opbouw. Geen pluspuntje te vinden.

Heerlijk om met je cursor op die 0,5 te klikken!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Tihsllub.

Naast de verschrikkelijke CGI en het idiote acteerwerk zijn er ook nog eens de goofs. Dat Henson een regisseur van niks is bewees hij al met zijn rommelige shitproductie Thr3e. Toch ben ik er weer ingestonken. Had wel zin in een beetje horror.

Helaas, hier valt op griezel danwel goregebied helemaal niets te halen. Het geschmier van Madsen redt de film van een halve ster, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd. Het uiterst voorspelbare en clichématige verhaal, de flauwe characters, de jeugdtrauma-flashbacks en het onnodig achterstevoren geneuzel. Het irriteert alleen maar.

Filmkriebel schreef:
Is dit een remake van die jaren 80 film?

Nope.

Slecht.

Ondanks de slechte commentaren hier toch een kans gegeven. Foutje !!! Dit is gewoon ronduit saai en slecht. Een stom verhaal dat kant noch wal raakt, slechte acteurs (ja, zelfs Madsen is hier slecht) en geen enkel schrikmoment of enig spoor van gore. Zelfs mijn kinderen vonden dit belachelijk slecht en ze moeten nog tien worden. 1 ster omdat ik weet dat er nog slechtere films bestaan.
En wat is er zo verschrikkelijk aan die Tin Man; een onnozelaar met een ketel op zijn hoofd ? Kom zeg, dit is een aanfluiting.

avatar van WessRocks
Vond hem niet slecht, verwacht er niet te veel van, maar hij kan je op ene bepaalde manier toch amuseren. Vooral betty vond ik wel leuk en erg goed.

avatar van horrorfreak23
Deze film sprak me wel aan. Vond het wel spannend met momenten en een origineel einde. Hoewel deze wel meer en meer gebruikt wordt zie: the reeker, dead end, ...

3 omdat ik me geen moment verveeld heb.

avatar van gi30171
Eén om rap te vergeten

Hoe k*t kan je een film maken? Deze film werd alleen maar slechter en slechter. Ik schaam me in de plaats van de regisseur dat hij dit heeft durven maken... Ik kreeg zelfs vaak tijdens de film het gevoel, dat het een toneelstukje was, dat toevallig ook gefilmd werd... Echt rampzalig, en jammer dat ik geen 0 sterren kan geven.

avatar van murtcelP
Het is duidelijk dat ze niet wisten waar ze heen wilden met deze film.....dus stopten ze er maar alle horror-cliches in die ze zo snel konden bedenken. Veel Shining referenties, een Samara/Ring-achtig eng meisje, trauma's uit het verleden, een enge familie met een zwaar Amerikaans accent en als klap op de vuurpijl nog een Sixth Sense-einde: ze waren eigenlijk al dood! Slecht! * 1/2

Niets is erger dan dat je denkt dat je een goede film gaat kijken en dat het niets blijkt te zijn. Ik had deze film gevonden tussen de blu-ray films en ik dacht neem mee. Ik ben gek op horror en thrillers en ik zag dat deze film vrij recent was en dat ik hem niet kon.

Ik moet zeggen dat het verhaallijn aardig begon maar dat het daarna als een kaartenhuis in elkaar zakte. Deze film is ook totaal niet spannend en de horror kan je ook wel vergeten. Deze film bestaat voornamelijk uit stukken van oudere wel goeie horrorfilms en dat hebben ze in een blender gedaan en klaar!!

Het acteerwerk is redelijk alleen wat doet die Madsen daar nou weer bij. Die man zakt steeds verder af.

De blu-ray uitgave van deze film is wel goed met een goede beeld en geluidskwaliteit. Dus toch nog iets positiefs!!

Voor mij is deze film 1,5* waard omdat ik het begin wel aardig vond.

aerts007 schreef:
Een verdiende 1*.

Heeft ie wel vaker, aangezien 80% van de films waar hij in speelt ronduit baggerfilms zijn.

avatar van Boeikens
Minder goed.

Pover spookverhaaltje dat wel wat sfeer en redelijke sound heeft maar te weinig spanning en helemaal geen gore.
Madsen doet het voor zijn klein rolletje nog goed maar de rest is zwak.

avatar van moviechick-99
weinig score krijgt deze film ik vond hem nochtans goed na al die slechte kritiek die jullie gaven had ik verwacht dat hij ook slecht ging zijn maar nee het is echt een goede film en het einde ook + het acteerwerk was wel goed.

avatar van kaztor
Tot de helft dachten we hier met een klassieker van het TCM-soort te maken te hebben, maar dat werdt in de tweede helft vakkundig om zeep geholpen doordat er weer zo nodig zo'n Hollywood's gewetens-plotje er aan te pas moest komen. Dit had gewoon een recht-voor-z'n-raap gestoord gezin vermoordt onschuldige mensen-film moeten worden. Dat werdt het niet en onze twee helden leefden nog lang en gelukkig! Gatverdamme, wat een kut-einde!!!

ajacied4life
Zo slecht als iedereen beweerd hier is deze film ook weer niet. Er zitten inderdaad (te) veel cliches in, maar de sfeer en spanning is op sommige momenten toch goed te vinden, ook het einde was wel leuk. Een nipte voldoende voor deze film.

avatar van TimZor
En weer een voorbeeld dat de USA over het algemeen alleen maar slechte horror afleverd. ook deze was helaas gewoonweg slecht zelfs met verstand op 0,00 en dom kijken red de film het nog niet. Waren 80 verspilde minuten !

kaztor schreef:

Zeg maar gerust kutfilm hoor.

avatar van psycholamp
Ik heb dit wanproduct niet eens tot het einde toe uit kunnen kijken. Was het de bedoeling dat dit een remake was? Dit heeft nl. niets, maar dan ook helemaal niets van doen met de jaren '80 House.
Skippen deze hap.

avatar van Glacius
Neuh is geen remake. Het speelt zich af in een huis, vandaar de titel.
Kut film, kut titel, zullen we maar zeggen.

avatar van evildead666
Standaard eng huis- filmpje. Begin was wel aardig maar naar 't einde toe werd het steeds
minder. Dat einde zag er niet uit.

avatar van Phantasm
Niet allemaal echt geweldig, kan er voor een keertje mee door, weinig spanning en horror is al helemaal nergens te bekennen.

avatar van misterdhdh
amper een week geleden en weet er nog amper iets van, weet wel dat het geen goede film was. zo een film die je snel vergeet. Te weinig spanning en geen schrikmomenten om een leuk avondje horror te beleven. In het verhaal zat wel iets in, maar dit kon zeker beter uitgewerkt worden.

2/5

avatar van Daan258
Ik pik echt de laatste tijd steeds de slechtste films uit zeg.
Weer een horror filmpje van niks. Er is maar één woord voor: saai.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en de film was nog te pruimen, maar meer ook niet. De clichés kwamen wel allemaal aan bod en de cast was wel nog op dreef (vooral de hoteleigenaars). Gelukkig duurde de film nog niet te lang.
'k vond het niet echt een afrader, maar een aanrader evenmin.