Mein Führer - Die Wirklich Wahrste Wahrheit über Adolf Hitler (2007)

Alternatieve titels: My Führer | Mein Führer: The Truly Truest Truth about Adolf Hitler

Duitsland
Komedie / Oorlog

geregisseerd door Dani Levy
met Helge Schneider, Ulrich Mühe en Sylvester Groth

December 1944: de oorlog is zo goed als verloren. Toch wil de Duitse minister van propaganda, Joseph Goebbels het nog niet opgeven. Op nieuwjaarsdag moet de Führer nog eenmaal de mensenmassa moed inspreken. Maar er is één probleem: de Führer kan het niet. Ziek en depressief mijdt hij de openbaarheid. Er is maar één persoon die hem helpen kan; de voormalige toneelspeler Professor Adolf Grünbaum, een jood.

Deze film wil je niet zien, het is niet voor niets dat deze film zo weinig stemmen heeft en dat er zo weinig berichten over geschreven zijn.

avatar van Cellulord
Theunissen schreef:

Wat is dat nu weer voor een opmerking. Sommige van de beste films zijn door bitter weinig mensen gezien.

Cellulord schreef:
Sommige van de beste films zijn door bitter weinig mensen gezien.

Daar valt deze film zeker niet onder

avatar van Night's Watch
Ondanks de weinig positieve recensies hier kon ik het toch niet laten om de film een kans te geven maar het was helaas tegen beter weten in. Waar ik om Er Ist Wieder Da (2015) nog redelijk heb kunnen lachen bleef het nu bij een enkele glimlach. Scenes als Hitler die KO geslagen wordt en de toespraak op het einde zijn zeker komisch maar de film mist over het geheel de kwaliteit om deze scenes goed te laten overkomen. Het geheel is een weinig interessant verhaal wat volledig leunt op de karikatuur van Hitler, dit is echter niet goed genoeg voor een 'voldoende'. Tweeënhalve ster.