One Way (2006)

Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Reto Salimbeni
met Til Schweiger, Lauren Lee Smith en Stefanie von Pfetten

Eddie Schneider (Til Schweiger) is reclame-manager en staat vlak voor de volbrenging van al zijn levenswensen: hij zou partner worden van een top-agentschap en hij zou zijn grote liefde Judy (Stefanie von Pfetten), de dochter van de eigenaar gaan trouwen. Een enkele capitale vergissing - het verraad van zijn goede vriendin Angelina (Lauren Lee Smith) - vernietigt echter al zijn dromen. Vanaf dat moment wordt hij omgeven door een chaotische sfeer van bedrog, schuld en wraak.

avatar van wte
wte
1,0 voor de moeite ...Wat een slappe film, sorry! De opening doet een geweldige en verrassende ontknoping vermoeden, maar niets van dit al. Het gaat als een nachtkaars uit. Het vette duitse accent van de hoofdrolspeler gaat dan ook erg storen. Heb het uitgekeken omdat het toch niet zo kon zijn dat een verhaal met zo'n start zo kon eindigen. Zonde van mijn tijd. Links laten liggen deze film, is niet de moeite.

avatar van Kr!kke
Niet veel bijzonders, maar desalniettemin een leuke film. Het verhaal is natuurlijk redelijk standaard, maar de uitwerking ervan is best in orde. De film heeft dan ook een mooie opbouw en verveelt geen moment. Ook het einde, ondanks dat het niet echt verrassend is, mag er best wezen. Ten slotte doet ook de cast het zeker niet slecht. Til Schweiger is niet meteen de beste acteur, maar in deze film valt dat toch niet al te hard op: hij doet het dus behoorlijk goed.

avatar van K. V.
'k heb een beetje dezelfde mening die al een paar keren is gepasseerd. Een prima verhaal, alleen jammer dat de cast een beetje wisselend was. Vooral het hoofdpersonage was eerder een b-acteur.
Maar het verhaal maakt veel goed en kon me wel boeien. Ook qua speelduur zat het goed, niet te lang en niet te kort. Er zaten ook niet meteen saaie stukken in.
En beetje jammer van de cast, want anders ging het wel een prima film geweest zijn.