While She Was Out (2008)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller

geregisseerd door Susan Montford
met Kim Basinger, Craig Sheffer en Lukas Haas

Een huisvrouw wordt gedwongen om zich te weren, wanneer ze op straat met vier moordenaars in aanraking komt. Wat begint als een simpele wandeling, verandert al snel in een regelrechte nachtmerrie. Het enige wat ze bezit om te kunnen overleven is een gereedschapskist en haar wilsbeschikking.

avatar van nairobi
Dat dit geen hoogvlieger is duidelijk. maar zoals eerdere berichten vermelden 'de slechtste film van de afgelopen jaren' vind ik zwaar overtrokken. Kim Bassinger is en blijft een prachtige verschijning op beeld. Ze heeft de laatste tijd in veel betere films gespeeld, de meest recente die ik gezien heb is The Burning Plain.

Ik geef deze film 2**
De bedoelingen van de film waren goed, het komt er alleen allemaal een beetje belabberd uit.

teigetje37
Spannende en goede film.
Geen topper maar zeker de moeite waard.

nairobi schreef:

Een van de slechtste films die ík heb gezien. Het kan zeker nog rotter, maar deze was wel erg zwak.

Kim Bassinger is en blijft een prachtige verschijning op beeld.

Inderdaad, maar een mooie verschijning maakt nog geen goede film.

Dat was prima film, ja. Lichtjaren beter dan dit gedrocht.

Ik geef deze film 2**

Een slap en slecht uitgewerkt verhaal dat alleen maar fungeerde als de basis voor geweld als amusement lijkt me nauwelijks een basis voor goede bedoelingen. Gewoon de zoveelste poging om veel geld te verdienen met gebakken lucht. Het zal ze ongetwijfeld weer gelukt zijn.

Slechte film met nog slechtere bad-guys. De film begint veelbelovend echter wordt op een gegeven moment totaal onrealistisch en belachelijk met de focus op gruwelijk geweld. Echt spannend wordt het echter nooit, alleen maar lachwekkend.

redelijke film, soms een beetje slecht maar zit grappig in elkaar.

Reinbo
Best geinig filmpje. Vroeg mee eerst nog af waarom ze met die stomme gereedschapskist liep te sjouwen....

avatar van DeVrouw
Kim Bassinger kan acteren. Jammer dat ze dat in deze film niet doet.
De film begint al met een scene waarin agressieve echtgenoot thuiskomt en Kim eens aanpakt. Komt uit het niets en je hebt geen idee wat er aan vooraf is gegaan. Gelukkig kan Kim zich vastklampen aan haar kids.
Als ze vervolgens mot krijgt met een paar gasten bij het winkelcentrum begint er een totaal ongeloofwaardig stukje thriller. Het script is zo slecht en blijkbaar door iemand geschreven die zich al lang niet meer onder de jeugd heeft begeven.

Het einde van de film is eerder lachwekkend dan spannend. Absolute afrader.

avatar van bladerunner2007
De beginscene had naar mijn mening harder gemoeten, ze had direct met haar hubbie moeten afrekenen, dan had je een goede binnenkomer en de toon was gezet e laat niet met zich sollen.
Nu gaat t te langzaam: is ze dus eerst aan het x-masshoppen op het allerlaatste moment van de dag blijkbaar, want als ze gaat is heel het parkeerterrein vol en 5 minuten later, bijna iedereen weg.....
Wordt lastiggevallen en gaat uiteindelijk zwaaien met haar gereedschapskoffertje, dat had anders gekund. Het duurde mij veel te lang.
Het einde was dan ook anders geweest, omdat ze al had afgerekend met manlief, lekker mierzoet amerikaans bijvoorbeeld, ha! twee puntjes omdat de "smerige" momenten erin gebleven zijn.

avatar van Noodless
bladerunner2007 schreef :

inderdaad een terechte opmerking

Ik vond het niet slecht, redelijk standaard thrillertje met goede en minder goede momenten. 6/10

avatar van Sukantara
Geen goede thriller. Hij rammelde aan alle kanten. Ze probeerde te hard ofzo. ik weet het niet, als je echt een goede thriller in dit genre wil kijken, kijk Eden Lake. Die vond ik geweldig, maar deze ? Zonde van de tijd.

avatar van Mercurio
Hilarisch slechte film!
Sommige films zijn zo slecht dat je ze snel vergeet, maar deze is zo slecht dat je hem niet vergeet.

Voor Kim Basinger heb ik altijd diep respect gehad, jammer dat ze hier uitglijdt.

Absoluut dieptepunt: als ze wordt achtervolgd en gaat zitten plassen in een beekje - what the f***?

Aardige film geen hoogvlieger maar er viel goed naar te kijken.

avatar van aburex
Middelmatige thriller. De film gaat veel te langzaam. Er komen wel wat spannende momenten in, maar die zijn zeer schaars. Basinger had beter voor een andere film gekozen. De moraal: weet niet???

Matig, weinig spanning, ongeloofwaardig hoe ze met de laatste "bad boy" afrekent.

avatar van %%%%%%
Zéér matig

Ik hikte gisteren héél erg naar welke film ik wilde zien.Het was al te laat voor een lang-speel film en voor iets ''zwaars'' was ik ook niet over te halen. Toen viel mijn oog in eerste instantie op deze film voor de speelduur van 88 min ! Dat was perfeckt,verhaal leek mij ook erg vermakelijk dus ik was overgehaalt het wordt de anonieme While She was Out ! Met verassend genoeg Kim Basenger van de sterke misdaad film L.A. Confidential !

Toen de film starte ging ik er nog eens extra lekker voor zitten, ( De enigste keer ) want de opening zag er verrassend sfeer-vol uit ( Altijd een zwak voor kerst ) en dan wordt je rustig door de buitenwijk geleid met een zogenoemde '' long-shot vanuit de auto op dat moment dacht ik stiekem zelfs dat dit wel eens een verrassing zou kunnen worden ! Hoe anders is alles een kwartier later..... Ik heb al de eerste : ''waar slaat dit op moment achter de rug'' Het script liet zich al een paar keer van de slechtste kant zien en bovenal het was saai ! Ik was echt toe aan actie...

Hoe het verhaal allemaal tot standt komt laat ik maar effe achterwege, want subtiel is het allemaal zeker niet,maargoed. Er gebeurde in iedergeval iets en de film begint echt ! Ik dacht op dat moment ''Let the show begin'' Het decor lag er lekker dreigend bij, het was donker dat gepaard met kerst-sfeer plus nog een gereedschap kist erbij en een spannend avondje lonkte... : Met die ingredienten kon zelfs de matige regie toch iets leuks van maken. Dacht ik. Het is er allemaal niet uitgekomen,helaas. Ik heb wel-geteld 2 leuke kills gezien, de andere sloegen nergens op ( de laatste ) of het miste alle fantasie. Zelfs De eerste '' bad-boy'' schreinend was.. Het script hekelde me eigenlijk al van-af begin al aan en het wordt naarmate de film loopt slechter. Dat levert ook was knullig heden op wat echt niet kan.. Gemiste kans... Toen de aftiteling op mijn scherm kwam dacht ik : Langer had het zeker niet moeten duren.

De film valt het best te vergelijken met een cracker. : In dit geval je hebt iets gezien maar eigenlijk niet,gevoel leeg

avatar van treinstel
Beetje ongewaardeerde film.
Het spel van de hoofdrolspelers is eigenlijk best wel goed te noemen.
Er zit ook voldoende spanning in en je vraagt je zelf op een gegeven moment af hoe het zal aflopen.
Voor velen zal dat natuurlijk wel bekend zijn, tenslotte wint de hoofdrolspeler of -speelster ALTIJD,
maar dan nog is het vaak de verrassing..HOE.
En dat is bij deze film HET vraagstuk.
Moet toegeven dat het geen superfilm is, maar dat hij toch redelijk boven de 5 (bij MovieMeter is dat 2,5) thuishoort.

Van mij krijgt deze 3*

avatar van Daan258
Erg slecht.

ik werd soieso al heel erg geirriteerd door het acteren vooral van die groep jongens dat was echt gewoon vreselijk slecht.
was ook totaal niet spannend, erg veel fouten in de film, verhaal was ook heel erg slecht en sloeg totaal nergens op.
Verder valt er gewoon niks over te vertellen, het was gewoon erg slecht.

avatar van SPT
SPT
Extreem ongeloofwaardige film. De film begint met een zoektocht naar een onbezette parkeerplaats, wat nog een heel gedoe is. Maar als ze even later het winkelcentrum weer uitkomt staan er in eens nog maar 2 (twee!) auto's?

Verder had de film ondanks zijn lengte van een krappe 1:20 uur toch nog saaie/overbodige scènes, ik moest helemaal aan het begin direct al een minuutje of vijf op 8x afspelen, omdat Kim alleen maar in een winkelcentrum rondliep waar verder niets gebeurde.

avatar van Carl
DeVrouw schreef:
Kim Bassinger kan acteren. Jammer dat ze dat in deze film niet doet.

Het einde van de film is eerder lachwekkend dan spannend. Absolute afrader.

Waarom jij hier dan een volle 2 voor geeft is mij een raadsel.

avatar van Carl
SPT schreef:

En dan toch nog wel een 2,5. In mijn rekenkunst is dat tussen 0 en 5 gewoon een gemiddelde film

avatar van tattoobob
Ik vond hem eigenlijk best oke!!!
Smaken verschillen!!!

avatar van SPT
SPT
Carl schreef:

Er waren ook delen van de film die wel aardig waren. Ik heb bovendien de ongeloofwaardigheid niet zo zwaar meegerekend in mijn beoordeling: ik vond het eerder vermakelijk, dit zijn van die dingen waar je op het werk nog eens om kan lachen. Verder is een 2.5 ook bij mij inderdaad niet heel ver onder het gemiddelde, maar er zijn dan ook heel veel films die te lange, saaie, of anderszins overbodige scènes bevatten...

avatar van pierre18
Net wat de kijker nodig heeft. Zo'n film met een verhaal wat NOOIT eerder is verfilmd, tsjonge tsjonge zeg. Het heeft slechts één doel; CASHEN!
Inspirerende teksten zoals: "Ik zal je krijgen..." "Ik weet wat je zit .."
Of altijd die auto's die niet willen starten als ze achterna worden gezeten. Of weer struikelen in een bos... Hallo zeg..
Het enige wat nog redelijk scoort is dat Della haar mannetje staat en zich met redelijke verve verdedigt. De overige rollen zijn gewoon behang. Stelt helemaal niets voor. Dat je zo'n rol wilt spelen zeg achter een mokkel aan rennen.
Maar ja, het is weer zo'n Hollywood movie van 6 miljoen waar de Amerikanen waarschijnlijk nooit genoeg van krijgen. Een hoog Rocky gehalte. Eerst helemaal in elkaar worden geslagen en daarna terugkomen als nooit te voren en nog winnen ook.

avatar van hannes64
Ach nou ja, `t is maar een film, en die worden gemaakt voor `t amusement.
En deze heeft mij wel wat geamuseerd.
Net niet beter als Cellular, maar toch wel 'leuk'.
Voor een regenachtige dag.
Nu op tv dus.

calimer@
hannes64 schreef:
Ach nou ja, `t is maar een film, en die worden gemaakt voor `t amusement.
En deze heeft mij wel wat geamuseerd.
Net niet beter als Cellular, maar toch wel 'leuk'.
Voor een regenachtige dag.
Nu op tv dus.

En vanavond weer. Ik zag deze op 1 december 2012 en heb er niets van onthouden. Dat zegt genoeg vind ik. Geen stemmen van mij daarom.

avatar van hannes64
Zie em nòg maar een keer dan, misschien dat je alsnog stemt, want `t lijkt me geen halve ster vehikel.

Clapboy
Vond deze wel spannend en grappig ook af en toe, leuke rol van Kim Basinger, wat een mooie vrouw is dat ook om naar te kijken zeg.