Crush (2013)

Thriller

geregisseerd door Malik Bader
met Sarah Bolger, Lucas Till en Crystal Reed

De middelbare scholier en hartenbreker Scott heeft het allemaal. Hij ziet er goed uit, is populair en heeft een geheime aanbidder. Maar wat begint als een schijnbaar onschuldige verliefdheid blijkt al snel een dodelijk gevolg te hebben. Wie zit hier achter? Scotts vriendin Jules, die gefrustreerd was over hun platonische relatie? Bess, een verlegen klasgenoot, die jaloers was op zijn vriendschap met Jules? Of Jeffrey, een slim buitenbeentje, die obsessief verliefd is op Bess. Eén ding is zeker, de tijd begint te dringen en Scott moet de psychotische stalker zien te ontmaskeren voordat het te laat is.

avatar van Shinobi
Verfrissende thriller.

Ik zag dit niet echt aankomen als ik eerlijk ben. De hele tijd leek het alsof ik naar een standaard tienerthriller aan het kijken was met een nogal naïef meisje (Bess) dat wel erg into haar 'crush' Scott is. En gedurende de film lijkt het dan ook alsof ze steeds gekker wordt.

De film kabbelt lekker voort met de verscheidene personages die de film interessant houden, tot er na ruim een uur opeens aan de handrem getrokken wordt en er een grote plotwending plaatsvindt. Dit zag ik niet echt aankomen en dit plaatste alles weer in een ander perspectief. En ik de hele tijd maar denken dat die arme Bess een psycho stalker was, blijkt het gewoon Andie te zijn.
Persoonlijk hou ik wel van wendingen; waarbij je de hele tijd denkt dat je naar rechts gaat, maar ondertussen de hele tijd naar links bleek te zijn gegaan.

Dat de focus niet alleen op Scott wordt gericht maakt de film wat mij betreft wel interessanter. Zo heeft ieder zijn/haar motief en dit zorgt er dan ook voor dat je blijft kijken om uit te vinden waar dit allemaal naartoe leidt. De verschillende zijplotjes voegen dan ook zeker iets toe aan het verhaal.

Al met al een zeer sterke thriller die mij echt verrast heeft. De film kent een interessante sfeer met een goede soundtrack. Het anderhalfuur vloog voor mij dan ook zo voorbij.

Dikke 3,5 sterren.

avatar van Spartaan1986
Sympathiek filmpje. Beetje een moderne versie van Misery maar natuurlijk niet van die kwaliteit. Sarah Bolger is wel echt een talentje.

avatar van schumacher
Vond ik nu eens een echt steengoeie film, boeiend vooral, film blijft je van begin tot einde meeslepen. Goede acteurs, leuk verhaal, verfrissend zoals hier al gepost is geweest enz....
Veel ga ik er niet over zeggen, dikke aanrader, voila .
Een 3 voor deze film vind ik zelfs veel te weinig.

avatar van Oliveri
Verrassend is deze thriller inderdaad, zeker als de film na een uur een wending krijgt. Acteerwerk voldoende tot goed, spanning ruim voldoende. Aanrader

avatar van Barry83
Leuk filmpje voor tussendoor en zeker een sterke wending gedurende de film. Ook de mooie dames maken de film bepaald niet saai

avatar van Daan258
Tja dit is gewoon echt een film voor als je je even verveeld.
Eigenlijk gebeurt er helemaal niet veel in de film en word ook nergens spannend, maar toch blijft die redelijk boeiend tot het eind. Het acteerwerk was ook prima Crystal Reed (had trouwens nog nooit van haar gehoord) zet een erg leuke en goede rol neer.
Het verhaal was ook best oke, maar ikzelf vond de plotwending toch juist een klein minpuntje khad hem toch anders willen zien eindigen.
Wat ik al zei: echt een film voor als je je verveeld.

Toch wel een verrassende film.

avatar van TomPSV
Een aardige thriller, die zeker niet verveelt en zorgt voor een prima avondje vermaak. De twist na een uur is een gewaagde keuze en ook wel redelijk verrassend. Van dat soort wendingen ben ik nooit echt een fan, ook dit keer niet.

Het acteerwerk is wel in orde. Sarah Bolger is dan ook een prettige verschijning. Crush is zeker geen film die me lang zal bijblijven, daar gebeurde er toch echt te weinig voor.

Wel net voldoende. 3*

avatar van Franza
leuke verfrissende en verassende thriller.
had wel verwacht dat de dader een heel onverwacht iemand zou zijn alleen haar had ik dan weer niet verwacht
en dat terwijl je de dader gewoon op de poster ziet staan

Maar zeker een leuk filmpje voor een keer en misschien voor over een hele tijd

avatar van YAUA
De film heeft niet zo heel veel om het lijf, eigenlijk hebben we het allemaal wel al (meerdere keren) gezien, totdat er de plotwending opduikt - maar helaas wordt de film op dit punt ook wat sloppy en lijkt het allemaal wat afgeraffeld. Toch kijkt de film goed weg vanwege de sfeer, enkele toffe scenes en social awkward indiemeisjes

avatar van Noodless
Heel eenvoudig tienerfilmpje die er toch in slaagt om een anderhalf uur kijkplezier te bieden.
Dit heeft de film vooral te danken omwille van de verschillende interessante personages en de juiste sfeer die de film weet te brengen. Ook het acteerwerk is vrij goed te noemen.
Zo zijn Sarah Bolger, Crystal Reed en Caitriona Balfe verrassende leuke actrices, maar ook hun mannelijke collega's Lucas Till en Reid Ewing kwamen overtuigend over. Voor mij zijn ze sowieso totaal onbekend. De plottwist zag je wel wat aankomen, maar dat deerde niet. Een tip :
kijk niet naar de hoes van de film want die geeft vrij veel weg. Gelukkig heb ik daar niet zo op gelet. 6/10

avatar van Keane1983
De film weet de spanning goed op te bouwen en gedurende de film ook aardig vast te houden.
Alles wordt leuk ondersteund door een prettige soundtrack (allemaal denk ik van bandjes die gepromoot moeten worden).
Acteerwerk vond ik ook niet geheel onaardig.
Het enige minpunt van de film is het einde. Voor mijn gevoel ging alles heel erg snel en te makkelijk.. Daar waar de film bijna 1 uur en 15 min. besteed aan de opbouw van het verhaal, komt op het einde bij elkaar als een toevallige samenloop van omstandigheden.
Zoals mijn voorganger al aangeeft is het een aardige filmpje die je 1,5 uur goed kan vermaken maar meer ook niet.

avatar van JBass
Prettige thriller, goed geacteerd, onderhoudend verhaal. Geen enorme hoogvlieger, maar wel bovengemiddeld volgens mijn bescheiden mening. 3,5 ster van mij.

avatar van blurp194
Het eerste uurtje of zo is nog wel aardig - zolang we nog in twijfel kunnen blijven wie nou precies de dader is. Maar zodra de aap uit de mouw komt is de geest uit de fles, en naar het einde toe zakt het niveau zienderogen.

Jammer. Want best leuke en mij nog onbekende acteurs, die het geheel wel een fris tintje meegeven. En ook best aardig gefilmd.

Niet slecht.

Echt subtiel was het niet, daarvoor was het iets te opvallend dat Bess als weirdo wordt neergezet, maar de stalk-acties steeds buiten beeld blijven. Een perfecte opzet voor een twist, die er dan ook komt. Toch is de uitvoering van dit alles niet slecht en werkt het goed.

Alleen jammer dat het na de twist nog een tijdje doorgaat. Dat Andie personage was op zich niet echt boeiend, het einde is verder ook één groot cliché, wat de angel wat uit de film haalt. Het wordt trouwens ook hoog tijd dat die "finale blow - politiesirenes in de verte" scenes afgeschaft worden.

Acteerwerk is best oké, visueel hangt er een geslaagd donker randje aan en hoewel de soundtrack soms wat té poppy is, past het op zich wel bij de setting. Verder niks groots, maar de sfeer is oké en het eerste uur is best geslaagd. Het einde had alleen iets strakker en sterker gemogen.

Alhoewel geen verrassende thriller wel een lekker wegkijkende film.
Plot geeft toch een onverwachte wending aan het verhaal.
3*.

Prima film, met een onverwachte plot-twist, ik zag hem niet echt aankomen.

avatar van Chelsea94
Fijn filmpje om even 1,5 uur lekker te hangen op de bank.

De film heeft een goede opbouw en een fijne twist.
Het eind had van mij wel wat bizarder en uitgebreid gemogen, het is nu vooral een hele lange opbouw en beetje afgeraffeld eind, terwijl daar nog zeker wat mooie dingen hadden kunnen gebeuren.

Al met al wel de moeite waard!

avatar van wess16
Deze vond ik echt zo traag als dikke str@nt... Het sleepte zich maar voort.

Ondanks dat het misschien enigszins verrassend was wie de psychotische stalker was, vond ik dit maar een dertien in een dozijn cliché thriller die me nauwelijks wist te boeien. Spannend was het sowieso al helemaal niet.

Het duurt ook enorm lang voordat het verhaal een beetje opgang komt en echt veel gebeurt er nu eigenlijk ook niet. Pas in de laatste 10 - 15 minuten wordt een beetje interessant, maar eerlijk gezegd was het ook weer behoorlijk afgezegd en flauw. Dat deze Thriller mede povertjes is, is ook voor een groot deel te danken aan de matige cast. Zo speelt hoofdrolspeler Lucas Till in de cliché rol van de populaire Scott als een drol en hetzelfde geldt min of meer ook voor de overige cast. Omdat de film maar amper 90 minuten duurt is hij wel nog doen, maar veel stelt het helaas allemaal niet voor.

Nee deze saaie en flauwe thriller was niet bepaald aan mij besteedt en eigenlijk was de opening nog het beste van deze hele film.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Haha ik ben blijkbaar de enige die hem echt saai en voorspelbaar vond. Ben jij dus net als mij geen amateur maar inmiddels een pro in horror en thrillers: KIJK HEM NIET! Zonde van je tijd. Na 15 min weet je al dat zij de dader niet is en dat de film een twist krijgt. En eigenlijk is het eind nog grappig ook, want je kan echt wel voorspellen dat zij dat is, daar hoeven ze haar hoofd niet voor af te schermen als ze bij die psychiater of rechercheur zit. Jammer, weer een slechte film.

avatar van john mcclane 2
Beetje doorsnee , maar kijkt prima weg .

avatar van princesspeach
Typisch tienerfilmpje. Beetje doorsnee inderdaad maar wist me wel op de een of andere manier te boeien. Net een voldoende ***

avatar van Jeilloc
Doorsnee tienerthriller, niet meer. Leuke plottwist die het verhaal nog een beetje omhoog houd.