One Way (2006)

Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Reto Salimbeni
met Til Schweiger, Lauren Lee Smith en Stefanie von Pfetten

Eddie Schneider (Til Schweiger) is reclame-manager en staat vlak voor de volbrenging van al zijn levenswensen: hij zou partner worden van een top-agentschap en hij zou zijn grote liefde Judy (Stefanie von Pfetten), de dochter van de eigenaar gaan trouwen. Een enkele capitale vergissing - het verraad van zijn goede vriendin Angelina (Lauren Lee Smith) - vernietigt echter al zijn dromen. Vanaf dat moment wordt hij omgeven door een chaotische sfeer van bedrog, schuld en wraak.

avatar van argus
Zowel de engelstalige als duitstalige trailer vindt je op de website van de film.
Ik vond dat je nog wel echt kon horen dat Til Schweiger een duitser is in die engelstalige trailer.

Raffael77
Mooie film. Goed acteer werk en spannend verhaal.

Het verhaal klopt niet helemaal wat hier boven staat.

Gewoon kijken en genieten. 4,5

Raffael77 schreef:
Mooie film. Goed acteer werk en spannend verhaal.

Het verhaal klopt niet helemaal wat hier boven staat.

Gewoon kijken en genieten. 4,5

Hetgeen er staat klopt wel, alleen is het wat knullig omschreven waardoor je het gegeven inderdaad verkeerd zou kunnen interpreteren.

Prima film, niet bijzonder.

Best een redelijk film. Ondanks dat er delen van het verhaal niet echt klopten vond ik. Maar het bleef allemaal boeien en het bleef ook spannend!

avatar van Roel_
Best een redelijke film. Normaal wordt van dit soort drama's niks gebrouwen en wordt het een of andere soap. Alhoewel deze film verschillende genres in zich heeft waaronder thriller, drama, courtdrama enz. blijft het toch een geloofwaardig verhaal.

avatar van qwatje
van a tot z geboeid gebleven. Prima film, mooie plotwendingen. Goed geacteerd. 4*

avatar van RickZ
Aardige thriller met steeds op tijd de nodige wendingen om het onderhoudend te houden, redelijk spannend.

goede b-film met aardig acteerwerk en volop mooie vrouwen. op het einde een beetje teveel afgeraffeld, maar over het geheel het kijken waard.

Het vertelde verhaal is best goed. Als novel had het lekker weggelezen. Als boek lijkt het me daarom ook een spannend verhaal. Maar de filmuitvoering is soms bedroevend. Vingerafdrukken vinden op een lijk, is wel erg discutabel. Ook acteerwerk is soms idd op B-film niveau. Uiteindelijk heb ik me vermaakt vanwege de opbouw van de ontknoping.

avatar van movieminder
Crappy film. Beetje wannabe A film, maar is gewoon een dikke B.
De hele film komt op mij heel geforceerd over en zakte steeds meer naar een laag niveau naarmate de film duurde.
Til Schweiger kan mij ook niet bekoren. Hij probeert echt wel z'n best te doen maar het komt gewoon niet zo goed over.

Ik kom echt niet hoger dan een 2*

Geen topfilm, maar het verhaal is prima, ik heb me nergens aan gestoord en prima vermaakt. 3*

Aardige film die prima vermaakt maar het einde is wel heel zwak.
Een getuigenis van een man die op het punt staat veroordeeld te worden zou de hele zaak omgedraaid hebben terwijl zij een alibi, notabene door een non bevestigd,heeft? Vervolgens lijkt de zaak rond maar is een emotionele oprisping van zijn ex genoeg om hem onschuldig te verklaren? wel heel makkelijk allemaal. Desalniettemin toch een aardige film.

avatar van wte
wte
1,0 voor de moeite ...Wat een slappe film, sorry! De opening doet een geweldige en verrassende ontknoping vermoeden, maar niets van dit al. Het gaat als een nachtkaars uit. Het vette duitse accent van de hoofdrolspeler gaat dan ook erg storen. Heb het uitgekeken omdat het toch niet zo kon zijn dat een verhaal met zo'n start zo kon eindigen. Zonde van mijn tijd. Links laten liggen deze film, is niet de moeite.

avatar van vcrrr
Een B film die erg langdradig is. Als ik door mijn 'B-bril' kijk, dan krijgt deze film nét een voldoende, maar een topper is het zeker niet.

wat een slechte film... gebeurt echt veel te veel en gaat echt nergens over.
DIKKE B-Film en een slechte
1 gegeven om de score naar beneden te halen want deze film hoort echt niet boven de 3 te scoren!

avatar van Multivitamine
Jammer van het grote contrast verschil tussen de acteurs, verhaal is goed op zich.

Lotusflower
There is only one way the reale way.

avatar van b00ts
55 stemmen ..... en meer dan 3 sterren gemiddeld. Daar moet ik toch echt wat aan doen. Wat een baggerfilm zeg. Flinterdun verhaal wat ook nog eens aan alle kanten rammelt. B-film met dito acteurs. Leuke tv film wellicht voor één van de rtl zenders. Een halve ster zou ik willen geven om het gemiddelde omlaag te krijgen, maar dat verdient de film nou ook weer niet. Ik verdubbel het dus naar 1 ster.

logghe
vindt dit geen slechte film. Verhaal is nog goed of toch veel beter dan ik had verwacht. Het acteren is van middelmatig tot goed alleen het accent van Til schweiger maakte me soms gek. het is een film die je lekker kunt wegkijken.

avatar van Simoensk
Top film! Heel de film blijft boeien en ik vind het zeer sterk in elkaar zitten allemaal. Acteerwerk kan beter, maar dat stoorde niet. Vond het de beste film van de laatste 10 die ik heb gezien.

Aangenaam verrast door deze film.
Een schoolvoorbeeld dat je met weinig middelen toch een aardige prent kan neerzetten.
Acteerwerk valt niet veel over te zeggen, niet slecht maar ook niet 'top'.
Ik stoorde me er alleszins toch niet aan.
De film blijft ook hele tijd boeien door de constante plotwendingen.
Content van!

Horrorfreak12
Goede film, vooral de scènes in de rechtszaak waren zeer leuk om te zien! Het einde was wel minder vond ik.

avatar van pukkie88
Geen toppertje!! Slecht acteer werk. Jammer want het verhaal was wel interessant.

avatar van Waackx
Het verhaal brengt weinig nieuws onder de zon maar de film is over het algemeen prima.

Het accent van Schweiger is soms een beetje hatelijk maar het acteerwerk is redelijk. verzorgd.
De flm duurt lang maar het wordt ook weer niet langdradig.
Soms wat ongeloofwaardig stukjes maar de muziek is wel weer goed gekozen.

Kortom een voldoende.

avatar van Oliveri
Film zit goed in elkaar, verveelt geen moment
3,5 sterren

9 mei ZDF 22:15 - 00:00

Het acteerwerk van Til Schweiger is eerder een lachertje.

avatar van Kr!kke
Niet veel bijzonders, maar desalniettemin een leuke film. Het verhaal is natuurlijk redelijk standaard, maar de uitwerking ervan is best in orde. De film heeft dan ook een mooie opbouw en verveelt geen moment. Ook het einde, ondanks dat het niet echt verrassend is, mag er best wezen. Ten slotte doet ook de cast het zeker niet slecht. Til Schweiger is niet meteen de beste acteur, maar in deze film valt dat toch niet al te hard op: hij doet het dus behoorlijk goed.

avatar van Noodless
Gewoon een goed drama waarin het verhaal boeiend blijft tot het eind. Het verhaal wordt goed opgebouwd en heeft een aantal plotwendingen in petto voor de kijker. Til Schweiger doet het min of meer toch redelijk en de rest van de cast vond ik wel oké. De focus van de film ligt vooral bij de scènes in de rechtbank. Naar het einde toe heeft de regisseur toch een verrassend element in het verhaal die volgens mij toch niet zo direct te voorspellen was. 7/10

slechte film (vanwege de acteurs), goed verhaal.

Vond het een goede film vond de hoofdrol speler soms wat minder ook mede door zijn accent. Verder mooie film.

avatar van K. V.
'k heb een beetje dezelfde mening die al een paar keren is gepasseerd. Een prima verhaal, alleen jammer dat de cast een beetje wisselend was. Vooral het hoofdpersonage was eerder een b-acteur.
Maar het verhaal maakt veel goed en kon me wel boeien. Ook qua speelduur zat het goed, niet te lang en niet te kort. Er zaten ook niet meteen saaie stukken in.
En beetje jammer van de cast, want anders ging het wel een prima film geweest zijn.