¡Biba la Banda! (1987)

Spanje
Komedie / Oorlog

geregisseerd door Ricardo Palacios
met Manuel Alexandre, Miguel Ayones en Florinda Chico

Tijdens de burgeroorlog in 1938 probeert een legerkorps die geleid wordt door commandant Bonafe om op tijd klaar te zijn voor een concert. Wanneer één van de bandleden, Augustine genaamd, een brief ontvangt van zijn vriendin Rose waarin ze hulp vraagt om de oogst in te zamelen, vraagt hij aan de commandant verlof om zijn vriendin te kunnen helpen. Wanneer deze weigert ontsnapt hij. Er worden twee soldaten op uit gestuurd om de man terug te halen, maar ook deze komen niet meer terug. Weer worden er twee man gestuurd, maar wanneer deze ook niet meer terug komen, gaat commandant Bonafe zelf maar even een kijkje nemen op het landgoed van Rose.