xXx: Return of Xander Cage (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door D.J. Caruso
met Vin Diesel, Donnie Yen en Tony Jaa

Topatleet Xander Cage is een geheim agent die werkt voor de Amerikaanse overheid. NSA-agent Augustus Gibbons is degene die hem probeert aan te sturen. Wanneer Cage tijdens zijn laatste missie voor dood wordt achtergelaten, verwacht niemand hem ooit terug te zien. Maar hij keert in het geheim terug om zichzelf op een nieuwe missie te storten. Hij moet een extreem gevaarlijk wapen zien te achterhalen, genaamd Pandora's Box.

Heerlijke nonstop actiefilm. Ik hou niet zo van het genre, maar dit is wel een van mijn favoriete actiefilms die ik heb gezien. Prima vermaakt in de bios. Snap de lage beoordeling niet zo, wat verwacht je na het zien van de trailer?

Deze Actie / Avontuur film (beter gezegd het derde deel in de xXx-reeks) heb ik gisteravond in de bioscoop gezien in 3D en eerlijk gezegd heb ik me best goed vermaakt met deze onzin (inderdaad een non-stop actiefilm), die regelmatig zo over de top is, dat ik er vaak om heb moeten lachen. Dit is wat mij betreft tevens een leuk voorproefje voor het 8e deel uit de "Fast and Furious" reeks, welke over een paar maanden uitkomt.

Ik verwachtte eerlijk gezegd dat deze film me zou tegenvallen, maar het tegendeel is waar, want ik heb me er goed mee vermaakt. Toegegeven het dertien in een dozijn voorspelbare verhaal (draait daarbij om een extreem gevaarlijk wapen, te weten Pandora’s Box, waarmee men satellieten gecontroleerd op de aarde kan laten neerstorten) stelt bitter weinig voor en zit ook zeer clichématig in elkaar, maar de uitvoering van het verhaal is best genieten geblazen en dat eigenlijk van de eerste tot de laatste minuut. Dat komt natuurlijk vooral door de vele overdreven actie (o.a. met motoren rijden op zee, zie ook poster), die vaak spectaculair is en ook leuk en fraai in beeld wordt gebracht, maar ook door de flauwe humor (met inderdaad veel one-liners) en de leuke cast, die uit veel verschillende personages bestaat.

Vin Diesel (wederom in de rol van Xander Cage) is natuurlijk de hoofdrolspeler in deze film en hij deed het ook weer leuk (sowieso zie ik hem graag in actiefilms), maar ook Donnie Yen, Rory McCann (leuke flauwe humor), Deepika Padukone en Ruby Rose deden het gewoon leuk en de laatste twee waren ook nog eens mooie en gevaarlijke vrouwen om naar te kijken. Dat mooi is overigens ook van toepassing op Nina Dobrev, die in deze film rondloopt met een bril. De cast had volgens mij ook zichtbaar veel plezier in het maken van deze film, maar bij Toni Collette straalde dat er wel niet vanaf (ze keek steeds met een stalengezicht) Verder was het leuk dat Samuel L. Jackson en Ice Cube ook weer meespelen, maar hun rol was wel minimaal en de laatste verschijnt ook letterlijk en figuurlijk uit het niets in het verhaal en zorgde daarbij voor de redding. De voetballer Neymar (speelt zichzelf) maakt in deze film overigens zijn debuut op het witte doek, met ook een kleine rol.

Al met al heb ik me gewoon goed vermaakt met deze leuke Actie / Avontuur film in de bioscoop en daar moet je hem eigenlijk ook in zien en zeker in 3D.

avatar van g_unitboy
Ik vraag me wel af hoeveel hits Xander Cage's laatste stunt zou hebben opgeleverd op YouTube.

Timothyvdmeer schreef:
wat was dit slecht niet te geloven...te nep en te slecht.one liners zijn om te janken...
dit is 2016 niet de jaren 90.

Sorry, maar hier doe je de jaren 90 mee te kort! Maar goed, deze nieuwe XXX is inderdaad slechter dan slecht. Dat mensen hier 4 sterren voor geven en het dus meteen zien als een van de allerbeste films allertijden maakt me verdrietig.

avatar van Walter S.
Vrij lage verwachtingen, maar de gok maar genomen. Niemendalletje en (iets te) dom vermaak las ik elders in dit topic. Ben ik het wel mee eens. Soms wel erg knullig geacteerd en de verafgoding van Xander Cage gaat wel erg ver door sommige personages. Verder bij tijd en wijlen mooi in beeld gebracht, maar eentje die ik waarschijnlijk heel snel weer vergeten ben.

avatar van olsenfreakie
Mondragon schreef:

4 sterren hier op het forum wil toch niet automatisch zeggen dat je het een van de beste films aller tijden vindt of mis ik iets?

avatar van knusse stoel
Alleen de trailer al, helaas voor meneer Diesel: 'terug in de motor en ons filmliefhebbers met rust laten'.

avatar van schumacher
Echt een heel goeie aktiefilm van het begin tot het einde en goed gefilmd ook.
Al de rest boeit niet, je weet dat het over the top is. Nog wat schoon vrouwen erbij en een rollercoaster aan aktie, love it waarmee ik niet zeg dat alle films zo moeten zijn maar deze xxx is de beste van allemaal. Echt van genoten. 2 maten van me hadden hetzelfde gedacht en we zijn het niet altijd eens .
Saai gedoe in deze film is er dus helemaal niet, gaan mee die banaan, daarvoor kom je naar de cinema om een goeie avond te hebben gehad, vol vermaak.

avatar van woeler82
Ik heb de film vandaag gezien in de bioscoop, qua aktie kom je ogen te kort, maar de film de is nergens serieus.

Een film die het puur van aktie maakt hem niet super, ik mis gewoon de diepgang en verhaal.
Voor de aktie geef ik hem een 2 , voor de rest vind ik hem waardeloos

Deel 1 heb ik vandaag ook gezien, die vind ik 10x beter als deze rotzooi

avatar van n00r
woeler82 schreef:

Voor de aktie geef ik hem een 2 , voor de rest vind ik hem waardeloos

Inderdaad. Vond dit maar een slechte film kan er niks aan doen. Zoals hier al vaker word gezegd echt veel te veel actie dat gewoon irritant word.

avatar van mjk87
Nee, dit was helemaal niets voor mij en dat had ik al na een minuut of tien door. Daarna nog een lange zit (in een verder lege bioscoopzaal, dat wel). Actie voorbij de grens van geloofwaardigheid en dan houdt het snel op. Ook weinig bijzonder in beeld gezet en de hele film is vooral lawaaierig. Veelal ook matige hip-hop en andere elektronische muziek op de achtergrond, enkel die muziek bij dat feestje op de Filipijnen klonk nog wel aardig. Nergens grappig, en diegenen die grappig willen doen zijn vooral irritant (Becky). Sowieso matig acteerwerk, enkel Yen is nog wel oké. Nee, ik ik kon hier eigenlijk helemaal niets mee. Voor een heel resem aan mooie vrouwen dan nog 1,0*.

Y&T
hartstikke leuke pulp film, erg vermaakt, pracht 3 d beelden.

avatar van Hans Gruber
Gisteren deze film gezien. Had niet heel veel verwachtingen. Vond de 1e XXX aardig de 2e al een stuk minder, maar deze versie was wel heel matig. Wel veel actie en goed in beeld gebracht, maar een heel slap verhaal. De humor, tenminste als het als humor bedoeld was, komt nergens uit de verf. En wat doet Neymar in deze film? Commerciële stunt? Het mooie vrouwvolk in combinatie met de beeldkwaliteit nog 2 sterren waard.

Ik vond de humor wel degelijk geinig. Enorm veel actie, mooi in beeld gebracht, Alles uiteraard volstrekt onmogelijk en over de top, maar dat is wat de Xxx-reeks herkenbaar en eigen maakt. Ouderwetse actiefilms in een iets moderner jasje. Lekker kijkvoer. Geen Oscar-winnaar, maar dat moet je ook helemaal niet verwachten van dit soort films.

avatar van Donucius
Een prima actiefilm. Goede balans tussen verhaal en actie.
Veel over de top dingen, maar heel vermakelijk.
Als je niet al te serieus ernaartoe gaat, zal de film niet teleurstellen.
Personages zijn goed verdeeld en de cast is aantrekkelijk om naar te kijken.
Vooral Donnie, Deepika en Ruby zijn een prima toevoeging aan de film.

avatar van tattoobob
Beetje jammer dat Yen en Jaa zich voor dit soort wanproducten verlenen (tuurlijk ze hebben ook in mindere films gespeeld) maar Come On!!!!!!!

XXX?

Deze twee dalen gelijk in mijn favo lijst

avatar van Goodfella1812
Dit was niet best. Al onbegrijpelijk dat Donnie Yen hieraan heeft willen meewerken maar waar hij in ieder geval nog iets van z'n kunnen mocht laten zien hadden ze voor de rol van Tony Jaa net zo goed een willekeurige figurant van de straat kunnen plukken. Neymar?? Een over the top actie film kan erg vermakelijk zijn maar dit betreft niets meer dan een aaneenschakeling van complete nonsens met Diesel zelf als absolute dieptepunt.

2,5* voor de paar moves van Yen en de enkele keren ontstane glimlach dankzij Nina Dobrev. De rest alweer vergeten.

avatar van DjFrankie
Veel over de top actie, veel ouwe bekenden, bekend recept. Geen culinair recept, maar het bekende recept. Als je dat lekker vind dan is deze voor jouw.

Eerste 10 minuten alleen al zijn echt tenenkrommend slecht. Waardeloze, uitgemolken pulp.

avatar van tattoobob
dennislive schreef:

1+1=2

avatar van filmkul
Eenvoudig actiefilmpje. Het verhaal is lachwekkend slecht, volgens verwachting. De opbouw is aardig en de vaart zit er goed in. De actiescenes zijn uiteraard ver over the top, maar zien er redelijk uit en worden goed in beeld gebracht. Verder bevat de film de nodige humor. Het acteerwerk is matig en de actrices lijken meer geselecteerd op uiterlijk. Met je verstand ver onder nul, zak chips en een sappie, is deze film nog wel te pruimen. 3.0

avatar van Ajax&Litmanen1
xXx vond ik vroeger best vermakelijk, maar nu vijftien jaar later vielen de herzieningen van deel 1 en 2 vies tegen. Simpel, makkelijk en weinig boeiende films. De reden dat ik ze wilde herzien was omdat ik wel benieuwd was naar het derde deel. Maar dit is gewoon achterhaalde rommel. Niemand verwacht in de meeste actiefilms een heel complex verhaal, maar dit was wel heel simpel en flauw. Saai zelfs. En de actiemomenten kunnen het niet goedmaken. Het is ergens nog best kijkbaar, maar dit gaat zo over de top dat het gewoon niet meer interessant is. Neem nu die ski-scene, jonge jonge.

Een tijdje terug zag ik John Wick 2, dat is nu zoals een over de top gaande actiefilm anno nu hoort te zijn. Stijlvol, visueel aantrekkelijk, snoeihard. Eigenlijk alles wat xXx mist. Wel kent deze film een hele diverse en interessante cast, maar ze doen er helemaal niks mee. Sommige namen lijken er alleen maar in voor te komen omdat ze dan hun naam op de posters kunnen zetten. En dan loopt voetballend reclameobject Neymar er ook nog eens tussen, het gaat nergens over. Deze film probeert geforceerd cool te doen, maar faalt er op alle fronten in. Beter laten ze het hierbij, hele matige reeks. Vin Diesel moet gewoon lekker uitblinken in de Fast-reeks, daar gaat het wel prima.

Ps: Wat een vreselijk inspiratieloze subtitel zeg...

avatar van hoffhaan
Alleen actie zonder verhaal, kortom niet veel aan. 2.0

avatar van macrobody
Weer volop actie, paar leuke stunts maar het is natuurlijk gewoon meer van hetzelfde. Ach ja, je hoeft er niet naar te kijken natuurlijk, maar als je het wel doet dan niet te veel van verwachten.

avatar van IH88
xXx: Return of Xander Cage

Is xXx een belachelijke en onzinnige film? Yep, het is allemaal niet bepaald hoogstaand. Inspiratieloos verhaaltje, belabberde dialogen en het acteerwerk is soms matig. Maar het fijne aan de film is wel dat de makers en acteurs het zelf ook niet al te serieus nemen.

Het plezier straalt er vanaf en het zijn niet de beste acteurs, maar er is een onderlinge chemie. En xXx heeft veel vaart, mooie locaties, lekkere actiescènes en prachtige vrouwen. Allemaal niet onbelangrijk in dit soort films. En de acteurs doen het aardig met Diesel, Yen, Padukone en McCann als uitschieters. En aardige cameo's van Jackson en Ice Cube. Alleen Collette viel tegen en weet duidelijk niet in wat voor film ze is belandt. En Nina Dobrev heeft een schattig brilletje op, maar is bloedirritant. Onzinnige actiefilm die zeker niet teleurstelt.

avatar van TheManInBlack
Vermakelijke film met lekker veel actie. De actiescènes zijn erg mooi gemaakt en mooi in beeld gebracht. Goede soundtrack in de film en knappe dames.

avatar van Brabants
Prima popcorn film met weinig inhoud en veel actie. Her en der wat flauwe humor dus wat wil men nog meer? Ik zie de franchise als geheel qua niveau wel dalen, dus een eventueel nieuw deel mag wel wat meer aandacht krijgen.

avatar van GGG
GGG
Prima filmpje. Kijkt lekker weg.

avatar van Left4Dead
Alleen het begin al met het voetballertjes uitstapje... Wat een kinderlijke film.
1,5 die door het vrouwelijk schoon worden binnengehaald.

avatar van mixmaster
Leuke actie film met de nodige humor, lekker ''over the top'' actie zoals we ook in de vorige 2 delen zagen.
Ik heb er wel van genoten.