xXx: Return of Xander Cage (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door D.J. Caruso
met Vin Diesel, Donnie Yen en Tony Jaa

Topatleet Xander Cage is een geheim agent die werkt voor de Amerikaanse overheid. NSA-agent Augustus Gibbons is degene die hem probeert aan te sturen. Wanneer Cage tijdens zijn laatste missie voor dood wordt achtergelaten, verwacht niemand hem ooit terug te zien. Maar hij keert in het geheim terug om zichzelf op een nieuwe missie te storten. Hij moet een extreem gevaarlijk wapen zien te achterhalen, genaamd Pandora's Box.

avatar van Kondoro0614
In Film > Nieuws > xXx: The Return of Xander Cage (????):

xXx komt dus waarschijnlijk met een derde deel.. Cool!

Vin Diesel houdt hoop op 'xXx: The Return of Xander Cage' - FilmTotaal filmnieuws
xXx: The Return of Xander Cage - IMDb

Laat maar komen! Ik ben altijd al wel een fan van xXx opzich geweest!

avatar van Ajax&Litmanen1
Vin Diesel maakt regisseur 'xXx 3' bekend - FilmTotaal filmnieuws

Vlak na de bekendmaking dat F. Gary Gray de achtste Fast & Furious zal gaan maken, kan Vin Diesel ons nu ook vertellen wie één van zijn andere sequels zal gaan regisseren. xXx 3, het vervolg op de actiefilms xXx (2002) en xXx: State of the Union (2005), komt op naam te staan van D.J. Caruso. De regisseur maakte in het verleden films als Dusturbia (2007) en Eagle Eye (2008).

avatar van 606
Goeie cast en een goeie regisseur, kan nog eens wat worden

avatar van HALVE TAMME.
Yen & Jaa samen in een film, ik heb er zin in!

Vanaf 2 februari 2017 in de bioscoop (Universal)

avatar van Walter White
kan niet wachten op deze film word een spektakel stuk.

avatar van 606
Bijna een jaar geleden gereageerd, nog steeds rete veel zin in.....

avatar van tbouwh
Het is dat ik hier met een vriend naartoe ga om de nasmaak van een tentamen te doen verdwijnen, maar anders... verplicht 3D nog ook
Maargoed, wie weet. Doet me een beetje denken aan Point Break, die vorig jaar in dezelfde periode uitkwam. En die vond ik stiekem best leuk.

avatar van cor1946
Gaat ik niet zien met die slechte acteur genaamd Vin Diesel

Alleen maar in 3d ?.
Wacht maar op de bluray.
Hou niet van 3d.
Hoop op een release in 2d

avatar van Sjef Shagbuil
Gisteren gezien in de imax, goede film voor een XxX film. Niet teveel bij nadenken gewoon kijken, actie is prima.

avatar van rcuppen79
Gisteren gezien in Imax 3D. Heerlijke actiefilm, die lekker over-the-top gaat. Een beetje zoals The Fast And The Furious-reeks, maar toch met haar eigen karakter.

Vin Diesel is hier gelukkig iets minder serieus dan in de Furious-reeks en heeft de nodige humor verwerkt in zijn rol. Donnie Yen is natuurlijk weer de baas en zijn vechtkunsten vond ik hier beter tot zijn recht komen dan in de laatste Star Wars film. Het blijft echter jammer dat ze in Hollywood gebruik blijven maken van versnelde montage, want dat hebben Donnie Yen en Tony Jaa helemaal niet nodig.

De actie wordt gebracht met een grote knipoog en is duidelijk niet serieus te nemen. Met name de scène waarin twee dames het met vier handpistolen het opnemen tegen een leger Navy Seals met volautomatische machinegeweren, is te fout voor woorden. Zeker aangezien de twee dames midden in een open ruimte staan en eigenlijk een levend doelwit zijn. Het doet denken aan de genreklassieker Commando

Misschien is XXX: Return Of Xander Cage een guilty pleasure, maar ik ben blij dat ik hem in Imax heb gezien.

Vond hem wel ok maar hoe kwam donnie yen vanuit dat vliegtuig naar beneden? Zag alleen Vin bij die parachute haha

avatar van Anyaamsreob
Hij was wel oké, had er ook niet teveel verwachtingen van. Wist het hele verhaal ook niet, had eigenlijk deel 1 eerst moeten kijken maar ala.

Sommige uitspraken waren een beetje slap, "I'm going kamikaze style" "But that's suicide!" oh really..
Ik vind het wel leuk om Donnie Yen in meer in de bios te zien de laatste tijd.

avatar van tbouwh
Hondsberoerd.

Eigenlijk alleen nog leuk als Ice Cube ineens komt opdagen, of als Rory McCann (was hij dat nu echt, of heb ik de verkeerde acteur voor ogen?) Oh Happy Day meebrult in een kerk. Maargoed, ik had ook niet heel veel anders verwacht. Een gevalletje cashen voor Vin 'ik praat wat moeilijk' Diesel in de aanloop naar F&F 8, die inderdaad niet veel anders doet dan proberen cool te zijn en er ondertussen dope uit te zien. Zei waarde Samuel L.Jackson, die een kopie van zijn rol in Kingsman neerzet en vervolgens weer verdwijnt. Om als de opgestane heer weer terug te keren in - ja, precies - een kerk. En dan is er nog Neymar, die een paar ton komt opstrijken via een kleine cameo.

En verder... tsja, actie en lekkere wijven. Een tenenkrommend slecht script. Een overdosis te snel aaneen gemonteerde beelden, die van de actie on screen af en toe niet meer dan een vage schim maakt. En dan nog wat acteurs die hier niet hadden moeten zijn. Omdat ze niet kunnen acteren (Toni Colette), omdat ze wel knap zijn maar niet kunnen acteren (bijna alle andere dames), of omdat ze zichzelf degraderen (Donnie Yen). Degraderen ja; Rogue One was nog wel aardig, maar oh wat voelde ik een weemoed toen ik terugdacht aan Yip Man (2008). Yen lijkt dan eindelijk gekaapt te zijn door Hollywood.

Een niemendalletje dus. De minimale score blijft Xander Cage wel bespaard; de film poogt zichzelf niet serieus te nemen, en kent daardoor paradoxaal genoeg juist nog wel wat leuke momentjes. Via de cast welteverstaan, want deze scriptschrijvers zou ik voor Ron Goossens nog niet aannemen.

avatar van Rvdz
Ik heb hier enorm van genoten. Een goede film zou ik het niet willen noemen, daarvoor is de CGI te beroerd en ook het acteerwerk van vooral Toni Colette en Nina Dobrev is eigenlijk ver ondermaats. Waarom ik hier dan toch een dikke 4* voor neerleg? Omdat deze film qua puur, dom, popcornvermaak echt niet te versmaden is. Er gaan geen vijf minuten voorbij zonder dat er iets gebeurt wat zo belachelijk is, dat ik een grote grijns op mijn gezicht niet kon onderdrukken. Van Vin die seks heeft met een hele kamer vol vrouwen om informatie te krijgen, of belooft iemand door een vliegtuigtoilet te spoelen, om dat even later ook min of meer te doen, tot Rory McCann (het was hem écht, tbouwh) die midden in een slagveld z'n snapchat er even bij pakt; ik was niet bestand tegen de stupide charmes van deze xXx.

Al helpt het waarschijnlijk wel dat ik, in tegenstelling tot het gros van de mensen hier, een enorme fan ben van Vin Diesel. Natuurlijk is de man niet gezegend met bijster veel acteertalent - dat zijn allerbeste rol die van een pratende boom is, zegt wel genoeg - maar mijns inzien bezit hij wel over bakken van charisma. Ook geeft hij duidelijk om de projecten waarin hij speelt en heeft hij er duidelijk plezier in om weer in de huid van Xander Cage te kruipen. Dat Vin niet de enige is die er zin in had, merk je wel aan de kleine details die overal opduiken, zo moest ik erg lachen om het feit dat Neymar dacht dat hij gerekruteerd werd voor The Avengers, of om Vin die een speciaal xXx-skateboard heeft.

Dus nee, een kwaliteitsfilm is Return of Xander Cage zeker niet, en wie graag ziet dat een film stof tot nadenken geeft heeft hier helemáál niks toe zoeken, maar qua hersenloos actievermaak is dit echt lichtjaren beter dan de zoveelste Transformers, Ninja Turtles of Mechanic-film (om maar een paar recente voobeelden te noemen. Verder sluit ik mij aan bij Evan Saathoff, die zijn review besluit met de prachtige woorden: "If all bad movies were this good I’d be the happiest person on earth."

Pure popcornvermaak van een niet al te hoog niveau. Ik heb mij zeker wel vermaakt tijdens de film, maar het moet niet veel gekker worden. Het voelt eigenlijk als een wat goedkopere versie van de Fast en the Furious reeks.
Gelukkig hebben we later dit jaar nog The fate of the Furious en hopelijk wordt dit toch net iets beter!

Pandora's box lijkt op een watergekoelde Geforce Titan X kaart en wordt bediend door een Nintendo 3ds.

avatar van Defective
tbouwh schreef:

Ik ben een groot fan de F&F serie en in de Riddick films doet Vin Diesel het ook wel goed! Maar in deze film slaat hij inderdaad volledig de plank mis om cool over te komen, of probeert hij de grapjas uit te hangen? In ieder geval slaagt hij in geen van beide. Zijn nieuwe tattoos helpen hem ook niet echt om bad-ass over te komen, het leek wel één grote commercial om zijn 'nieuwe' lichaam te tonen. Zelfs een wassenbeeld van Jason Statham had het beter gedaan in zijn rol, en dat is een compliment richting Jason. Dit vervolg op XXX laat pijnlijk zien hoe beperkt Vin Diesel is in zijn acteren. Genoeg over Vin nu

De film heeft zo wel zijn leuke actie momenten, dat het Over the Top is daar kan ik mee leven, dat past wel in zo'n film. Heb ik enige sympathie voor één van de acteurs gekregen? NEE! Het gebeurt niet vaak dat acteurs direct uit mijn geheugen gewist worden als ik de zaal verlaat. Het acteren was dan ook van een bedenkelijk laag niveau. Voetballer Neymar, als cameo, heeft het in die paar minuten net zo goed gedaan als de rest van de hoofdrolspelers, en dat zegt genoeg

Nee, het is net niet geworden wat ik gehoopt had van dit vervolg. Een dikke tegenvaller!

avatar van Basto
Als dit het begin van de Chinafication van Hollywood is, belooft dat weinig goed. Flauwe nonsense met stoere jongens en meisjes...

Lekker wegkijkertje. Niet teveel bij nadenken. Veel aktie. Toch het leukst om dit in IMAX te bekijken. 3 sterren, een 6je.

Middelmatig. Had hem beter gevonden in 2d. De 3d effecten zijn zo nep dat het de hele film naar beneden haalt.

avatar van El ralpho
Op het belachelijke af

Hoewel ik mij het origineel niet al te goed meer kan herinneren kan ik mij nog wel voor de geest halen dat ik deze destijds wel erg gaaf vond. Als dertienjarige..mijn dertienjarige ik zal dit ook ongetwijfeld geweldig hebben gevonden (al helemaal in 3D!) maar als 29 jarige denk ik hier nu toch heel anders over..en waarschijnlijk ook over het origineel.

The Return of Xander Cage is nu voornamelijk gewoon heel erg schreeuwerig en, zoals de titel van mijn review al zegt, op het belachelijke af. Alleen de korte introductieteksten bij de meeste personages alleen al.. De veelgehoorde kritiek in reviews dat het script door een dertienjarige geschreven lijkt te zijn, is dan ook niet voor niks en hoe langer het allemaal duurde, hoe meer ik mij dan ook begon te ergeren. Naast mij zaten dan zelfs ook twee gasten die mij vroegen hoe lang het allemaal nog ging duren, en die het uiteindelijk ook maar opgaven en de zaal vroegtijdig besloten te verlaten.

Gedurende de speelduur begon ik mij steeds meer te irriteren aan de zelfingenomenheid die Diesel hier uitstraalt. Als een soort god die denkt dat hij overal mee weg kan komen walst hij door de film heen. Het meest irritante daarbij is nog wel dat hij zich daar voortdurend bewust van lijkt te zijn. Xander Cage lijkt constant non verbaal tegen de kijker te willen zeggen hoe goed hij wel niet is, en op een gegeven moment begint deze arrogante houding in combinatie met overmoedige acties steeds meer tegen te staan. Je kunt zeggen dat dit ook deels bij het genre hoort, maar een bepaalde charme als acteur in een actietitel hebben is wat mij betreft heel iets anders dan naast je schoenen gaan lopen. Ook het feit dat de film heel stoer probeert te zijn maar tegelijkertijd een 12 plus rating heeft waardoor er geen druppeltje bloed aanwezig is geeft de film een kiddy feeling.

Wel geslaagd vond ik de vrouwelijke rollen van Deepika Padukone en Nina Dobrev, want wat zijn deze twee dames plaatjes om naar te kijken. Deepika Padukone mag nog wel wat aan dat vreselijke accent van haar gaan doen maar verder deed ze het verdienstelijk. En hoewel Dobrev haar acteerprestaties hier wel erg ondermaats waren was ze voor mij wel het meest likeable personage van de hele film.

Hoewel deze titel verder ook nog wel een aantal leuke guilty pleasures bevat is hij met zijn 107 minuten ook gewoon te lang. Dat daarnaast Diesel het publiek ook het idee geeft dat hij thuis een standbeeld van zichzelf heeft laten bouwen maakt het een hele opgave om echt tot de aftiteling te blijven zitten.

avatar van Timothyvdmeer
wat was dit slecht niet te geloven...te nep en te slecht.one liners zijn om te janken...
dit is 2016 niet de jaren 90.

avatar van Timothyvdmeer
El ralpho schreef:
Op het belachelijke af
Deepika Padukone mag nog wel wat aan dat vreselijke accent van haar laten doen maar verder deed ze het verdienstelijk.

Ik moest de hele tijd aan Raj denken van The Big Bang Theory.

avatar van The Director
1 ster voor Samuel L. Jackson die alvast vooruitloopt op zijn eigen begrafenis.
1 ster voor de buitengewoon sensuele dames in deze film.

Verder gewoon de recensies lezen, die zijn niet gelogen.

ik ging met nul verwachting naar deze film, maar een vriendin van mij wilde naar een Imax film dus dan maar deze...
En als je verwacht dat het niks is , is de film best ok om naar te kijken, zolang je maar niet over het verhaal gaat nadenken

avatar van toetje1977
Je krijgt wat je verwacht, totale onzin... maar ik heb me in de 1 uur en 3 kwartier dat de film duurde eigenlijk geen seconde verveeld. Tempo ligt hoog.

Foute grappen, slechte one-liners, maar de film neemt zichzelf nergens serieus. Popcorn-vermaak, zeker in de bioscoop op groot scherm (Cinemec Nijmegen) goed te doen.

Lekker dom vermaak. Had wel liever gezien dat het 'B-team' van Vin Diesel achterwege was gelaten -> deze haalden het tempo en humor een beetje uit de film die daarvoor perfect was. Tevens waren het alle 3 enorm saaie karakters.