xXx: Return of Xander Cage (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door D.J. Caruso
met Vin Diesel, Donnie Yen en Tony Jaa

Topatleet Xander Cage is een geheim agent die werkt voor de Amerikaanse overheid. NSA-agent Augustus Gibbons is degene die hem probeert aan te sturen. Wanneer Cage tijdens zijn laatste missie voor dood wordt achtergelaten, verwacht niemand hem ooit terug te zien. Maar hij keert in het geheim terug om zichzelf op een nieuwe missie te storten. Hij moet een extreem gevaarlijk wapen zien te achterhalen, genaamd Pandora's Box.

avatar van rcuppen79
Gisteren gezien in Imax 3D. Heerlijke actiefilm, die lekker over-the-top gaat. Een beetje zoals The Fast And The Furious-reeks, maar toch met haar eigen karakter.

Vin Diesel is hier gelukkig iets minder serieus dan in de Furious-reeks en heeft de nodige humor verwerkt in zijn rol. Donnie Yen is natuurlijk weer de baas en zijn vechtkunsten vond ik hier beter tot zijn recht komen dan in de laatste Star Wars film. Het blijft echter jammer dat ze in Hollywood gebruik blijven maken van versnelde montage, want dat hebben Donnie Yen en Tony Jaa helemaal niet nodig.

De actie wordt gebracht met een grote knipoog en is duidelijk niet serieus te nemen. Met name de scène waarin twee dames het met vier handpistolen het opnemen tegen een leger Navy Seals met volautomatische machinegeweren, is te fout voor woorden. Zeker aangezien de twee dames midden in een open ruimte staan en eigenlijk een levend doelwit zijn. Het doet denken aan de genreklassieker Commando

Misschien is XXX: Return Of Xander Cage een guilty pleasure, maar ik ben blij dat ik hem in Imax heb gezien.

avatar van tbouwh
Hondsberoerd.

Eigenlijk alleen nog leuk als Ice Cube ineens komt opdagen, of als Rory McCann (was hij dat nu echt, of heb ik de verkeerde acteur voor ogen?) Oh Happy Day meebrult in een kerk. Maargoed, ik had ook niet heel veel anders verwacht. Een gevalletje cashen voor Vin 'ik praat wat moeilijk' Diesel in de aanloop naar F&F 8, die inderdaad niet veel anders doet dan proberen cool te zijn en er ondertussen dope uit te zien. Zei waarde Samuel L.Jackson, die een kopie van zijn rol in Kingsman neerzet en vervolgens weer verdwijnt. Om als de opgestane heer weer terug te keren in - ja, precies - een kerk. En dan is er nog Neymar, die een paar ton komt opstrijken via een kleine cameo.

En verder... tsja, actie en lekkere wijven. Een tenenkrommend slecht script. Een overdosis te snel aaneen gemonteerde beelden, die van de actie on screen af en toe niet meer dan een vage schim maakt. En dan nog wat acteurs die hier niet hadden moeten zijn. Omdat ze niet kunnen acteren (Toni Colette), omdat ze wel knap zijn maar niet kunnen acteren (bijna alle andere dames), of omdat ze zichzelf degraderen (Donnie Yen). Degraderen ja; Rogue One was nog wel aardig, maar oh wat voelde ik een weemoed toen ik terugdacht aan Yip Man (2008). Yen lijkt dan eindelijk gekaapt te zijn door Hollywood.

Een niemendalletje dus. De minimale score blijft Xander Cage wel bespaard; de film poogt zichzelf niet serieus te nemen, en kent daardoor paradoxaal genoeg juist nog wel wat leuke momentjes. Via de cast welteverstaan, want deze scriptschrijvers zou ik voor Ron Goossens nog niet aannemen.

avatar van Rvdz
Ik heb hier enorm van genoten. Een goede film zou ik het niet willen noemen, daarvoor is de CGI te beroerd en ook het acteerwerk van vooral Toni Colette en Nina Dobrev is eigenlijk ver ondermaats. Waarom ik hier dan toch een dikke 4* voor neerleg? Omdat deze film qua puur, dom, popcornvermaak echt niet te versmaden is. Er gaan geen vijf minuten voorbij zonder dat er iets gebeurt wat zo belachelijk is, dat ik een grote grijns op mijn gezicht niet kon onderdrukken. Van Vin die seks heeft met een hele kamer vol vrouwen om informatie te krijgen, of belooft iemand door een vliegtuigtoilet te spoelen, om dat even later ook min of meer te doen, tot Rory McCann (het was hem écht, tbouwh) die midden in een slagveld z'n snapchat er even bij pakt; ik was niet bestand tegen de stupide charmes van deze xXx.

Al helpt het waarschijnlijk wel dat ik, in tegenstelling tot het gros van de mensen hier, een enorme fan ben van Vin Diesel. Natuurlijk is de man niet gezegend met bijster veel acteertalent - dat zijn allerbeste rol die van een pratende boom is, zegt wel genoeg - maar mijns inzien bezit hij wel over bakken van charisma. Ook geeft hij duidelijk om de projecten waarin hij speelt en heeft hij er duidelijk plezier in om weer in de huid van Xander Cage te kruipen. Dat Vin niet de enige is die er zin in had, merk je wel aan de kleine details die overal opduiken, zo moest ik erg lachen om het feit dat Neymar dacht dat hij gerekruteerd werd voor The Avengers, of om Vin die een speciaal xXx-skateboard heeft.

Dus nee, een kwaliteitsfilm is Return of Xander Cage zeker niet, en wie graag ziet dat een film stof tot nadenken geeft heeft hier helemáál niks toe zoeken, maar qua hersenloos actievermaak is dit echt lichtjaren beter dan de zoveelste Transformers, Ninja Turtles of Mechanic-film (om maar een paar recente voobeelden te noemen. Verder sluit ik mij aan bij Evan Saathoff, die zijn review besluit met de prachtige woorden: "If all bad movies were this good I’d be the happiest person on earth."

Pure popcornvermaak van een niet al te hoog niveau. Ik heb mij zeker wel vermaakt tijdens de film, maar het moet niet veel gekker worden. Het voelt eigenlijk als een wat goedkopere versie van de Fast en the Furious reeks.
Gelukkig hebben we later dit jaar nog The fate of the Furious en hopelijk wordt dit toch net iets beter!

avatar van Defective
tbouwh schreef:

Ik ben een groot fan de F&F serie en in de Riddick films doet Vin Diesel het ook wel goed! Maar in deze film slaat hij inderdaad volledig de plank mis om cool over te komen, of probeert hij de grapjas uit te hangen? In ieder geval slaagt hij in geen van beide. Zijn nieuwe tattoos helpen hem ook niet echt om bad-ass over te komen, het leek wel één grote commercial om zijn 'nieuwe' lichaam te tonen. Zelfs een wassenbeeld van Jason Statham had het beter gedaan in zijn rol, en dat is een compliment richting Jason. Dit vervolg op XXX laat pijnlijk zien hoe beperkt Vin Diesel is in zijn acteren. Genoeg over Vin nu

De film heeft zo wel zijn leuke actie momenten, dat het Over the Top is daar kan ik mee leven, dat past wel in zo'n film. Heb ik enige sympathie voor één van de acteurs gekregen? NEE! Het gebeurt niet vaak dat acteurs direct uit mijn geheugen gewist worden als ik de zaal verlaat. Het acteren was dan ook van een bedenkelijk laag niveau. Voetballer Neymar, als cameo, heeft het in die paar minuten net zo goed gedaan als de rest van de hoofdrolspelers, en dat zegt genoeg

Nee, het is net niet geworden wat ik gehoopt had van dit vervolg. Een dikke tegenvaller!

avatar van El ralpho
Op het belachelijke af

Hoewel ik mij het origineel niet al te goed meer kan herinneren kan ik mij nog wel voor de geest halen dat ik deze destijds wel erg gaaf vond. Als dertienjarige..mijn dertienjarige ik zal dit ook ongetwijfeld geweldig hebben gevonden (al helemaal in 3D!) maar als 29 jarige denk ik hier nu toch heel anders over..en waarschijnlijk ook over het origineel.

The Return of Xander Cage is nu voornamelijk gewoon heel erg schreeuwerig en, zoals de titel van mijn review al zegt, op het belachelijke af. Alleen de korte introductieteksten bij de meeste personages alleen al.. De veelgehoorde kritiek in reviews dat het script door een dertienjarige geschreven lijkt te zijn, is dan ook niet voor niks en hoe langer het allemaal duurde, hoe meer ik mij dan ook begon te ergeren. Naast mij zaten dan zelfs ook twee gasten die mij vroegen hoe lang het allemaal nog ging duren, en die het uiteindelijk ook maar opgaven en de zaal vroegtijdig besloten te verlaten.

Gedurende de speelduur begon ik mij steeds meer te irriteren aan de zelfingenomenheid die Diesel hier uitstraalt. Als een soort god die denkt dat hij overal mee weg kan komen walst hij door de film heen. Het meest irritante daarbij is nog wel dat hij zich daar voortdurend bewust van lijkt te zijn. Xander Cage lijkt constant non verbaal tegen de kijker te willen zeggen hoe goed hij wel niet is, en op een gegeven moment begint deze arrogante houding in combinatie met overmoedige acties steeds meer tegen te staan. Je kunt zeggen dat dit ook deels bij het genre hoort, maar een bepaalde charme als acteur in een actietitel hebben is wat mij betreft heel iets anders dan naast je schoenen gaan lopen. Ook het feit dat de film heel stoer probeert te zijn maar tegelijkertijd een 12 plus rating heeft waardoor er geen druppeltje bloed aanwezig is geeft de film een kiddy feeling.

Wel geslaagd vond ik de vrouwelijke rollen van Deepika Padukone en Nina Dobrev, want wat zijn deze twee dames plaatjes om naar te kijken. Deepika Padukone mag nog wel wat aan dat vreselijke accent van haar gaan doen maar verder deed ze het verdienstelijk. En hoewel Dobrev haar acteerprestaties hier wel erg ondermaats waren was ze voor mij wel het meest likeable personage van de hele film.

Hoewel deze titel verder ook nog wel een aantal leuke guilty pleasures bevat is hij met zijn 107 minuten ook gewoon te lang. Dat daarnaast Diesel het publiek ook het idee geeft dat hij thuis een standbeeld van zichzelf heeft laten bouwen maakt het een hele opgave om echt tot de aftiteling te blijven zitten.

Deze Actie / Avontuur film (beter gezegd het derde deel in de xXx-reeks) heb ik gisteravond in de bioscoop gezien in 3D en eerlijk gezegd heb ik me best goed vermaakt met deze onzin (inderdaad een non-stop actiefilm), die regelmatig zo over de top is, dat ik er vaak om heb moeten lachen. Dit is wat mij betreft tevens een leuk voorproefje voor het 8e deel uit de "Fast and Furious" reeks, welke over een paar maanden uitkomt.

Ik verwachtte eerlijk gezegd dat deze film me zou tegenvallen, maar het tegendeel is waar, want ik heb me er goed mee vermaakt. Toegegeven het dertien in een dozijn voorspelbare verhaal (draait daarbij om een extreem gevaarlijk wapen, te weten Pandora’s Box, waarmee men satellieten gecontroleerd op de aarde kan laten neerstorten) stelt bitter weinig voor en zit ook zeer clichématig in elkaar, maar de uitvoering van het verhaal is best genieten geblazen en dat eigenlijk van de eerste tot de laatste minuut. Dat komt natuurlijk vooral door de vele overdreven actie (o.a. met motoren rijden op zee, zie ook poster), die vaak spectaculair is en ook leuk en fraai in beeld wordt gebracht, maar ook door de flauwe humor (met inderdaad veel one-liners) en de leuke cast, die uit veel verschillende personages bestaat.

Vin Diesel (wederom in de rol van Xander Cage) is natuurlijk de hoofdrolspeler in deze film en hij deed het ook weer leuk (sowieso zie ik hem graag in actiefilms), maar ook Donnie Yen, Rory McCann (leuke flauwe humor), Deepika Padukone en Ruby Rose deden het gewoon leuk en de laatste twee waren ook nog eens mooie en gevaarlijke vrouwen om naar te kijken. Dat mooi is overigens ook van toepassing op Nina Dobrev, die in deze film rondloopt met een bril. De cast had volgens mij ook zichtbaar veel plezier in het maken van deze film, maar bij Toni Collette straalde dat er wel niet vanaf (ze keek steeds met een stalengezicht) Verder was het leuk dat Samuel L. Jackson en Ice Cube ook weer meespelen, maar hun rol was wel minimaal en de laatste verschijnt ook letterlijk en figuurlijk uit het niets in het verhaal en zorgde daarbij voor de redding. De voetballer Neymar (speelt zichzelf) maakt in deze film overigens zijn debuut op het witte doek, met ook een kleine rol.

Al met al heb ik me gewoon goed vermaakt met deze leuke Actie / Avontuur film in de bioscoop en daar moet je hem eigenlijk ook in zien en zeker in 3D.

avatar van mjk87
Nee, dit was helemaal niets voor mij en dat had ik al na een minuut of tien door. Daarna nog een lange zit (in een verder lege bioscoopzaal, dat wel). Actie voorbij de grens van geloofwaardigheid en dan houdt het snel op. Ook weinig bijzonder in beeld gezet en de hele film is vooral lawaaierig. Veelal ook matige hip-hop en andere elektronische muziek op de achtergrond, enkel die muziek bij dat feestje op de Filipijnen klonk nog wel aardig. Nergens grappig, en diegenen die grappig willen doen zijn vooral irritant (Becky). Sowieso matig acteerwerk, enkel Yen is nog wel oké. Nee, ik ik kon hier eigenlijk helemaal niets mee. Voor een heel resem aan mooie vrouwen dan nog 1,0*.

Ik vond de humor wel degelijk geinig. Enorm veel actie, mooi in beeld gebracht, Alles uiteraard volstrekt onmogelijk en over de top, maar dat is wat de Xxx-reeks herkenbaar en eigen maakt. Ouderwetse actiefilms in een iets moderner jasje. Lekker kijkvoer. Geen Oscar-winnaar, maar dat moet je ook helemaal niet verwachten van dit soort films.

avatar van Donucius
Een prima actiefilm. Goede balans tussen verhaal en actie.
Veel over de top dingen, maar heel vermakelijk.
Als je niet al te serieus ernaartoe gaat, zal de film niet teleurstellen.
Personages zijn goed verdeeld en de cast is aantrekkelijk om naar te kijken.
Vooral Donnie, Deepika en Ruby zijn een prima toevoeging aan de film.

avatar van Goodfella1812
Dit was niet best. Al onbegrijpelijk dat Donnie Yen hieraan heeft willen meewerken maar waar hij in ieder geval nog iets van z'n kunnen mocht laten zien hadden ze voor de rol van Tony Jaa net zo goed een willekeurige figurant van de straat kunnen plukken. Neymar?? Een over the top actie film kan erg vermakelijk zijn maar dit betreft niets meer dan een aaneenschakeling van complete nonsens met Diesel zelf als absolute dieptepunt.

2,5* voor de paar moves van Yen en de enkele keren ontstane glimlach dankzij Nina Dobrev. De rest alweer vergeten.

avatar van filmkul
Eenvoudig actiefilmpje. Het verhaal is lachwekkend slecht, volgens verwachting. De opbouw is aardig en de vaart zit er goed in. De actiescenes zijn uiteraard ver over the top, maar zien er redelijk uit en worden goed in beeld gebracht. Verder bevat de film de nodige humor. Het acteerwerk is matig en de actrices lijken meer geselecteerd op uiterlijk. Met je verstand ver onder nul, zak chips en een sappie, is deze film nog wel te pruimen. 3.0

avatar van Ajax&Litmanen1
xXx vond ik vroeger best vermakelijk, maar nu vijftien jaar later vielen de herzieningen van deel 1 en 2 vies tegen. Simpel, makkelijk en weinig boeiende films. De reden dat ik ze wilde herzien was omdat ik wel benieuwd was naar het derde deel. Maar dit is gewoon achterhaalde rommel. Niemand verwacht in de meeste actiefilms een heel complex verhaal, maar dit was wel heel simpel en flauw. Saai zelfs. En de actiemomenten kunnen het niet goedmaken. Het is ergens nog best kijkbaar, maar dit gaat zo over de top dat het gewoon niet meer interessant is. Neem nu die ski-scene, jonge jonge.

Een tijdje terug zag ik John Wick 2, dat is nu zoals een over de top gaande actiefilm anno nu hoort te zijn. Stijlvol, visueel aantrekkelijk, snoeihard. Eigenlijk alles wat xXx mist. Wel kent deze film een hele diverse en interessante cast, maar ze doen er helemaal niks mee. Sommige namen lijken er alleen maar in voor te komen omdat ze dan hun naam op de posters kunnen zetten. En dan loopt voetballend reclameobject Neymar er ook nog eens tussen, het gaat nergens over. Deze film probeert geforceerd cool te doen, maar faalt er op alle fronten in. Beter laten ze het hierbij, hele matige reeks. Vin Diesel moet gewoon lekker uitblinken in de Fast-reeks, daar gaat het wel prima.

Ps: Wat een vreselijk inspiratieloze subtitel zeg...

avatar van IH88
xXx: Return of Xander Cage

Is xXx een belachelijke en onzinnige film? Yep, het is allemaal niet bepaald hoogstaand. Inspiratieloos verhaaltje, belabberde dialogen en het acteerwerk is soms matig. Maar het fijne aan de film is wel dat de makers en acteurs het zelf ook niet al te serieus nemen.

Het plezier straalt er vanaf en het zijn niet de beste acteurs, maar er is een onderlinge chemie. En xXx heeft veel vaart, mooie locaties, lekkere actiescènes en prachtige vrouwen. Allemaal niet onbelangrijk in dit soort films. En de acteurs doen het aardig met Diesel, Yen, Padukone en McCann als uitschieters. En aardige cameo's van Jackson en Ice Cube. Alleen Collette viel tegen en weet duidelijk niet in wat voor film ze is belandt. En Nina Dobrev heeft een schattig brilletje op, maar is bloedirritant. Onzinnige actiefilm die zeker niet teleurstelt.

avatar van TheManInBlack
Vermakelijke film met lekker veel actie. De actiescènes zijn erg mooi gemaakt en mooi in beeld gebracht. Goede soundtrack in de film en knappe dames.

avatar van Brabants
Prima popcorn film met weinig inhoud en veel actie. Her en der wat flauwe humor dus wat wil men nog meer? Ik zie de franchise als geheel qua niveau wel dalen, dus een eventueel nieuw deel mag wel wat meer aandacht krijgen.

avatar van Left4Dead
Alleen het begin al met het voetballertjes uitstapje... Wat een kinderlijke film.
1,5 die door het vrouwelijk schoon worden binnengehaald.

avatar van KritiKus
James Bond voor Dummies? The A team in het kwadraat? Het eerste deel was nog verrassend en wel al over de top (met fantastische Rammstein R+) maar dit sloeg alles.
Verstand op 0 zeggen ze dan, neeee op -10 . Heb ik dus gedaan om even te relaxen voor een belangrijke voetbalwedstrijd en alles lachend aangekeken.
De mooie dames, Neymar jr, Ice T, Samuel natuuuurlijk maakten het geheel tot grote knipoog

Viel niet mee, ook al was ik gewaarschuwd omdat de vorige twee delen niet boven de middelmaat uitkwamen. Als Neymar beter acteert dan de normaal toch degelijke Toni Collette weet je dat je een probleem hebt. Gemaakt onder het motto overdrijven is ook een kunst. Om de paar minuten een zogenaamde spectaculaire actiescène die echter zo overdreven zijn dat het vrij vlug eentonig en irritant word. Met dit kinderachtig , ongeloofwaardig brouwsel nemen de makers zichzelf maar ook de toeschouwers niet erg serieus, en als kijker werkt dit alleen als jezelf een heel erg melige bui hebt. Misschien ligt het aan de heer Diesel, want qua het over the top gehalte lijkt het erg op het Fast and the Furious gebeuren, al vind ik die franchise beter omdat die een beter verhaal hebben(en inderdaad, dat wil wel wat zeggen). Enfin, als dit de toekomst moet zijn voor de moderne actiefilm dan kijk ik toch liever naar wat old school werk van pakweg twintig jaar geleden.....Technisch en visueel een stuk minder dan dit spektakel voor de wat minder nadenkende mens, maar qua genot toch een stukkie beter.
Twee sterren voor de bloedmooie vrouwen(Collette niet meegerekend natuurlijk, maar die probeert dan ook een soort manwijf uit te beelden), en een halfje extra als bonus omdat het einde verdacht veel lijkt op een afsluitende reünie, waardoor dit wel eens tot mijn opluchting het slotakkoord kon zijn voor een dan toch wel erg onopvallende trilogie.

avatar van james_cameron
Als je een franchise nieuw leven in wilt blazen, doe het dan niet zo. Het vorige deel was bagger, mede door een miscaste Ice Cube, maar van de hier terugkerende Vin Diesel word ik ook niet vrolijk. Werkelijk alles komt beroerd zijn mond uit en hij speelt houteriger dan ooit. Het eerste uur van de film is daarnaast gewoon slecht. En behoorlijk infantiel. Gelukkig is er veel aktie en spektakel in het laatste half uur, zodat de balans nog enigszins hersteld wordt. Donnie Yen, feitelijk de enige in de cast die een beetje waardigheid weet te behouden (iets dat we helaas niet kunnen zeggen van bijvoorbeeld Toni Collette en Tony Jaa), zorgt dan voor een reeks aardige aktiescenes en ook visueel komt de film eindelijk een beetje tot leven. Maar ja, too little too late.

avatar van Pazmaster
Wat een nepfilm! Vin Diesel vind ik een verschrikkelijke acteur maar door Donnie Yen, Tony Jaa en UFC vechter Michael Bisping was ik toch nieuwsgierig geworden. Helaas kwam ik bedrogen uit want deze film was één grote ergernis. Een clichématig verhaal, "coole" gasten met gladde praatjes, bijna alleen maar lekkere wijven, domme humor, stompzinnige oneliners, boordevol cgi wat er vaak erg nep uitzag, de actie was behoorlijk over de top en constant van die hippe muziekjes . Misschien dat jongelui hiervan kunnen genieten maar dit is veel te "hip" voor mij.

avatar van Mickey b
Heerlijke actiefilm zonder meer. Niet te veel nadenken. Genieten van de actie en de humor. Donnie Yen in topform. Vin Diesel in Fast&Furious stijl. Verwacht geen diepgang, maar dit heb je nooit in dit genre.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Vin Diesel als xXx in een film die met dit deel het potentieel heeft van een franchise als Fast & Furious. Heeft er ook veel van weg, buiten de auto's dan. Diesel werkt hier ook met een heel team, met elk hun specialiteiten. Veel stuntwerk, bad guys, mooi volk en de nodige actie. Beter dan de recensies doen uitschijnen, maar niet zo goed als Fast & Furious films op hun best. Met een goeie regisseur en beter script kan je hier iets van maken dat op hetzelfde niveau draait. Al ben je dan wel jezelf aan het beconcurreren natuurlijk.

avatar van Noodless
Een film met verstand op nul mag altijd wel eens en kan ook leuk entertainment zijn. Waar de eerste film nog enigszins wat verhaal had in combinatie met heel wat leuke actiescènes en een onvergetelijke beginscène zie je het hier al na 10 minuten aankomen dat het helemaal niks wordt. Helaas komen er nog een aantal pijnlijke belachelijke actiescènes nadien nog langs zoals de motors onder water bijvoorbeeld. Hoe kom je toch op het idee? Vooraf weet je al dat dit soort films zeker niet van het verhaal moeten hebben, maar wat we hier gepresenteerd krijgen is toch wel heel magertjes wat verhaal betreft. Tel daar de onnozele overdreven actiescènes en het flauwe overdreven macho gedrag bij op. Neen, over the top in het kwadraat zorgt voor heel wat belachelijk gedoe dat mij niet weet te entertainen. Helaas een onvoldoende. 4/10

wat een azijn zeikerds hier, weet niet met wat voor verwachting jullie naar zo'n film gaan kijken maar je kunt toch wel een beetje weten wat je voor geschoteld krijgt.
Is gewoon lekker dom vermaak meer niet ga er daarom ook niet te diep op in en als
je dit genre niet leuk vind gewoon niet kijken niet veroordelen helemaal niets.
Verstand op nul biertje erbij en gewoon een tijdje uit de dagelijkse problemen.

avatar van Decec
Een goede actie/thriller /avontuur film..
Leuk actie en prima verhaal..
Prima acteerwerk...
Prima camerabeweging...
Bekende acteur Vin Diesel speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen 3D gezien (i.v.m. beoordeling en aanschaf 3D duur...)
en ik denk nog mooier voor 3D...
Leuk en heerlijk genoten...

avatar van LOTR-lover
Soms heb je gewoon behoefte aan een no-nonsense actiefilm waarbij je je hersens niet hoeft te gebruiken en waarbij alle actie zo over the top is dat het meer dan eens een glimlach op je gezicht tovert. Dan zit je bij xXx: Return of Xander Cage absoluut gebakken. Ook de cameo's van een aantal personen zijn grappig. Het is geen hoogstaande film maar dat zoek je ook niet in de xXx films als 't goed is.

6/10 (IMDB)

De meeste kijkers proberen wijs over te komen met het beoordelen van films. En proberen de meeste filmliefhebbers te irriteren.

Sommige films moet je niet al te serieus nemen en daar is deze xxx een voorbeeld van.
Het kijkt gewoon lekker weg zonder te hoeven nadenken.
Ook deze films zijn nodig voor vermaak.
Gewoon bak popcorn, mond houden en kijken.

Vond in deze film wel lekkere actie inzitten. Vin Diesel zie ik graag spelen in films en ook lekkere wijven dus dan is dit wel wat. dat Neymar erin voorkwam hoefde voor mij ook niet maar al en al heb ik mij wel vermaakt .

avatar van Kliko_Green
Gewoon lekker actie en humor. Ik heb een paar keer heerlijk gelachen!

Erg amusant.

Zo'n film die gelukkig erg goed beseft dat het niet al te serieus hoeft. Niet al te serieus mag zelfs, want het is dan dat dit soort films vaak plat op hun bek gaan. Het resultaat is een redelijk onnozele actiefilm met ridicule actiescenes, die allemaal met een welgesmaakte glimlach neergezet worden.

Vin Diesel vs Donnie Yen en Tony Jaa, al mag het geen verrassing zijn dat ze uiteindelijk toch aan dezelfde kant terechtkomen. Alsof Yen en Jaa zich laten neerzetten als bad guys.. Voor het plot hoef je deze film echt niet te kijken, da's gewoon een excuus om enkele blitse actiescenes op te zetten.

En die weten best te overtuigen. Met lekker veel lawaai en zwier scheuren ze over het scherm. Het houdt het tempo erin en geeft Caruso ook geregeld de kans om visueel een beetje uit te pakken. Niet te veel, want buiten vermaak heeft deze film echt geen enkele pretentie, maar wel net genoeg om het ook visueel aantrekkelijk te houden.

Er zouden meer films als deze mogen zijn. Geen seconde serieus te nemen, maar dat zijn actiefilms zelden, hoe hard sommigen ook pogen.