xXx: Return of Xander Cage (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door D.J. Caruso
met Vin Diesel, Donnie Yen en Tony Jaa

Topatleet Xander Cage is een geheim agent die werkt voor de Amerikaanse overheid. NSA-agent Augustus Gibbons is degene die hem probeert aan te sturen. Wanneer Cage tijdens zijn laatste missie voor dood wordt achtergelaten, verwacht niemand hem ooit terug te zien. Maar hij keert in het geheim terug om zichzelf op een nieuwe missie te storten. Hij moet een extreem gevaarlijk wapen zien te achterhalen, genaamd Pandora's Box.

avatar van KritiKus
James Bond voor Dummies? The A team in het kwadraat? Het eerste deel was nog verrassend en wel al over de top (met fantastische Rammstein R+) maar dit sloeg alles.
Verstand op 0 zeggen ze dan, neeee op -10 . Heb ik dus gedaan om even te relaxen voor een belangrijke voetbalwedstrijd en alles lachend aangekeken.
De mooie dames, Neymar jr, Ice T, Samuel natuuuurlijk maakten het geheel tot grote knipoog

Viel niet mee, ook al was ik gewaarschuwd omdat de vorige twee delen niet boven de middelmaat uitkwamen. Als Neymar beter acteert dan de normaal toch degelijke Toni Collette weet je dat je een probleem hebt. Gemaakt onder het motto overdrijven is ook een kunst. Om de paar minuten een zogenaamde spectaculaire actiescène die echter zo overdreven zijn dat het vrij vlug eentonig en irritant word. Met dit kinderachtig , ongeloofwaardig brouwsel nemen de makers zichzelf maar ook de toeschouwers niet erg serieus, en als kijker werkt dit alleen als jezelf een heel erg melige bui hebt. Misschien ligt het aan de heer Diesel, want qua het over the top gehalte lijkt het erg op het Fast and the Furious gebeuren, al vind ik die franchise beter omdat die een beter verhaal hebben(en inderdaad, dat wil wel wat zeggen). Enfin, als dit de toekomst moet zijn voor de moderne actiefilm dan kijk ik toch liever naar wat old school werk van pakweg twintig jaar geleden.....Technisch en visueel een stuk minder dan dit spektakel voor de wat minder nadenkende mens, maar qua genot toch een stukkie beter.
Twee sterren voor de bloedmooie vrouwen(Collette niet meegerekend natuurlijk, maar die probeert dan ook een soort manwijf uit te beelden), en een halfje extra als bonus omdat het einde verdacht veel lijkt op een afsluitende reünie, waardoor dit wel eens tot mijn opluchting het slotakkoord kon zijn voor een dan toch wel erg onopvallende trilogie.

avatar van james_cameron
Als je een franchise nieuw leven in wilt blazen, doe het dan niet zo. Het vorige deel was bagger, mede door een miscaste Ice Cube, maar van de hier terugkerende Vin Diesel word ik ook niet vrolijk. Werkelijk alles komt beroerd zijn mond uit en hij speelt houteriger dan ooit. Het eerste uur van de film is daarnaast gewoon slecht. En behoorlijk infantiel. Gelukkig is er veel aktie en spektakel in het laatste half uur, zodat de balans nog enigszins hersteld wordt. Donnie Yen, feitelijk de enige in de cast die een beetje waardigheid weet te behouden (iets dat we helaas niet kunnen zeggen van bijvoorbeeld Toni Collette en Tony Jaa), zorgt dan voor een reeks aardige aktiescenes en ook visueel komt de film eindelijk een beetje tot leven. Maar ja, too little too late.

avatar van vranque
yen en jaa. Voor de gigantische aziatische markt. Dat willen ze daar zien. Was het flauw en over de top. Jazeker. Maar heb ik me vermaakt? Jazeker. Voor mijn profiel is het beter laag in te zetten want het schept nogal precedenten maar nee. Puur voor het vermaak waar je toch niet omheen komt 3*

avatar van Gerlof1378
Man wat is dit een slechte film zeg, ik bedoel ik ben geen fan van Vin Diesel die echt niet kan acteren. Maar ik wou deze toch zien vanwege Donnie Yen en Tony Jaa, en ja dat die zich hebben uitgeleend voor dit wangedrocht ik snapt er niks van. Het verhaal was wel goed bedacht maar afijn de over de top actie en stunts braken dat weer af, en ja ik weet dat de xXx films over de top zijn maar toch. Ik vond de vorige met Ice Cube daarin tegen wel aardig, ook over de top maar daar keek ik toch fijner tegen aan. Ik zeg ben je fan van over de top actie en stunts en Vin Diesel dan raad ik je hem van harte aan, ben je dat niet laat hem dan aub links liggen.

avatar van Antonev
Wat een ontzettend rechtlijnig en fantasieloos verhaal, aangevuld met flauwe grappen en over de top actie. Normaal kan een flinke dosis actie nog wel het een en ander verbloemen, maar dit was echt niet meer te redden. Nou is Vin Diesel ook niet de meest getalenteerde acteur die er in Hollywood rondloopt, maar wat hij hier laat zien was wel echt inspiratieloos. Het leek wel alsof de film geschoten is als tussendoortje tussen zijn ochtendkrantje en eerste kopje koffie van de dag....

avatar van MelB
Ongelofelijk wat veel fouten zitten in de special effects. Het is letterlijk kopiëren en plakken. Ik heb met name over achtergronden {groene/blauw doek) en daar kan dan een beeld in worden geprojecteerd. Het beeld match niet overeen en het is niet goed afgewerkt. Hier kan ik wel door de vingers zien, maar waar ik me het meest teleurstellend vond, is het vechtscene van Donnie Yen. Ik keek er erg naar uit maar alles werdt in close up gefilmd ala Steven Segal en 3x versneld ala Yet Lee. Erg jammer dit. Mijn kijkplezier was meteen 0 naar -60.

avatar van psychopath
Het komt niet vaak voor dat ik een film met 3 van mijn favoriete acteurs slecht vind maar wat was dat een k*t film!

avatar van Phantasm
Net zo leuk als zijn voorgangers, prima vermaak.

avatar van mnrk
At the end of the day, it comes down to the same question I've been asking my wife every Friday night for the last 20 years, Do you want some of this?

Deze 3e xXx film van D.J. Caruso is gewoon puur popcorn vermaak...

Het verhaal is gewoon standaard , maar de actie maakt gewoon veel goed waardoor het lekker weg kijken is...

Vin Diesel is weer terug en wordt bijgestaan door de leuke dames Deepika Padukone , Ruby Rose en Nina Dobrev ...

Mensen kinderen wat slecht...

Een 4-takt crossmotor met een 2-takt motorgeluid, noppenbanden die uit het niets vervangen zijn voor schoepenbanden, drijvende crossmotoren, verbrandingsmotoren die gewoon onder water werken, backflips zonder schans. En dat zijn dan alleen nog maar enkele punten over de motorachtervolging, maar die lijn is door te trekken over de hele film.

Wat is dit toch voor totale minachting richting het publiek dat men tegenwoordig denkt dat het met actiefilms niet meer uitmaakt hoe lelijk, fout en onmogelijk het er allemaal uit ziet/klinkt...?

Waarom moet alles met CGI en waarom maken ze een film over actiesporten niet gewoon in samenwerking met, ik weet niet hoor, een actiesporter?!? Robbie Madison heeft al lang aangetoond dat je met een aangepaste motor de zee in kan rijden zonder CGI (en de beste man kan ook wheelie's stoppie's en backflips), waarom hebben ze hem niet even gebeld. Maar nee... er moest een voetballer aan komen draven...

De eerste film was nog redelijk gematigd qua actie en daarmee goed te pruimen als ik me goed herinner maar dit soort bagger is echt niet meer om aan te zien.

2* (max.)

avatar van Macady
Ik snap de negativiteit hier niet zo. Echter niet verrassend wat op mm aangeprezen wordt trek ik slecht en vica versa. Heb me kostelijk vermaakt met deze verstand op 0 film. Laat maar een volgende komen.

4* ruim

avatar van Pazmaster
Wat een nepfilm! Vin Diesel vind ik een verschrikkelijke acteur maar door Donnie Yen, Tony Jaa en UFC vechter Michael Bisping was ik toch nieuwsgierig geworden. Helaas kwam ik bedrogen uit want deze film was één grote ergernis. Een clichématig verhaal, "coole" gasten met gladde praatjes, bijna alleen maar lekkere wijven, domme humor, stompzinnige oneliners, boordevol cgi wat er vaak erg nep uitzag, de actie was behoorlijk over de top en constant van die hippe muziekjes . Misschien dat jongelui hiervan kunnen genieten maar dit is veel te "hip" voor mij.

Verstand op nul en ondergaan maar deze actie film vol adreline en ( ongeloofwaardige) actie.
Want over de top is dit vervolg op eerdere XXX film zeker.
En behoorlijk ook. Jammer dat de film zich zelf regelmatig voorbij holt met effecten die wel heel overdreven en uit de computer getoverd zijn. Het geeft deze blockbuster toch een goedkoop bij smaakje.
Ieder geval hoef je je niet te vervelen , 105 minuten lang.
Maar echt enthousiast kan ik ondanks het geboden actie spektakel niet worden.
Al is het alleen maar vanwege het met regelmaat terugkerende zeer matige acteerwerk van een flink aantal personages.

avatar van memento12
gaat wel beetje te veel donnie was daar tony en vele andere in 1 action movie cool bedacht maar gewoon voll

avatar van Iron Maiden
Vermakelijke onzin. Actie is spectaculair en goed in beeld gebracht, maar ben het morgen weer grotendeels vergeten. Zo'n film waarvan je precies weet wat je kunt verwachten en niet moet kijken voor logica en diepgang.

Zo dom dat ie eigenlijk wel soms weer grappig wordt.

Na twee vrij goede films komt er dus een derde xXx film: en Vin Diesel is terug!
De film noemt dan ook: The Return of Xander Cage!
Jammer genoeg had Xander Cage beter dood gebleven, want zijn comeback was alles behalve geslaagd.. ach, het kan niet altijd even goed uit pakken... Toch nog steeds fan van je Vin!

avatar van john mcclane 2
Er is niks mis met over the top actie.
En dus ook niet hier mee, je moet je er alleen op instellen.
Met een L Jackson zijn beste optreden sinds Deep Blue Sea .
Maar het verhaal is echt erg onder de maat.Maar de actie daarin tegen,hoe ver gezocht ook,best wel leuk.toni collette is compleet is verdwaald in dit soort films,niet haar ding.
Prima vermaak.Maar a bit too much is het wel.
5,5 net aan voldoende.

Heerlijke actiefilm zonder meer. Niet te veel nadenken. Genieten van de actie en de humor. Donnie Yen in topform. Vin Diesel in Fast&Furious stijl. Verwacht geen diepgang, maar dit heb je nooit in dit genre.

Ik heb me wel vermaakt met deze film. Snap die lage cijfers niet.
Kan het niet vergelijken met de vorige twee delen, want die kan ik totaal niet meer voor de geest halen.

Begrijp ook niet al het negatieve commentaar.
Dit is een actiefilm. Verstand op nul en kijken met een bak popcorn. Mooie vrouwen, actie en een paar over the top scenes. Dat een crossmotor niet onderwater kan etc... zullen we James bond dan ook gelijk afschrijven?

3* voor de actie en mooie vrouwen. Ik heb me vermaakt

Weinig goeds over deze film te schrijven. 10 in een dozijn.

avatar van Rodger
Laat ik deze film maar gauw vergeten.
moeite om wakker te blijven bij dit "spektakel"
2.0 **

egelhunter schreef:
Begrijp ook niet al het negatieve commentaar.

3* voor de actie en mooie vrouwen. Ik heb me vermaakt

Er zijn nogal veel James Bond films gemaakt over een periode van meer dan een halve eeuw, daar kun je naar mijn mening in zijn algemeenheid niks zinnigs over zeggen (de films verschillen onderling nogal van elkaar). Maar inderdaad ook in de James Bond reeks zijn er wel films die (voor mij althans) toch echt te ver gaan (Moonraker is de eerste die me zo te binnen schiet). De moderne Bond films echter hebben best prima actiescènes, zo is de motorachtervolging in Skyfall bv. gewoon gemaakt door motorfietsen te filmen (gekkenwerk niet waar, wanneer je het ook veel lelijker met CGI kan maken?).

Ik heb bij veel zogenaamde "actie"-films tegenwoordig het idee dat ik naar een Fantasy film zit te kijken die zich afspeelt in een alternatief universum waar zoiets als bv. de zwaartekracht niet bestaat. Bij de laatste James Bond films vind ik dat eigenlijk wel meevallen.

Draaiende verbrandingsmotoren onder wat heb ik overigens nog niet gezien bij James Bond (of thans niet dat ik zo weet), er is wel de Lotus Esprit duikauto maar die leek zich onder water elektrisch voort te bewegen (wat uiteraard prima kan), de wielen leken wel érg onrealistisch weg te duiken in het chassis, dat wel.
Maargoed misschien dat Musk ons gaat bewijzen dat het wel kan...

avatar van m1chel
In 2002 bracht regisseur Rob Cohen ons het zeer vermakelijke xXx, met niemand minder dan de op dat moment uiterst populaire Vin Diesel in de hoofdrol. Een vervolg kon niet uitblijven, alleen verlieten Cohen en Diesel het project voortijdig. De compleet miscaste Ice Cube trad in de voetsporen van Diesel, wat in 2005 resulteerde in een vrij matige actieprent. Twaalf jaar later kruipt Vin Diesel opnieuw in de huid van Xander Cage, iets dat de verwachtingen toch weer wat opkrikt. Natuurlijk is Diesel nooit een van de grootste acteurs geweest, maar staan zijn films meestal wel garant voor een forse dosis hersenloze vermaak. Hierbij past vaak geen goed doordacht plot en hier is dat niet anders. Toch weten de makers het beste uit het verhaal te halen om tot een zeer vermakelijke actieprent te komen.

Naast spierbundel Diesel wordt er hier een beroep gedaan op de vliegensvlugge vechtkunsten van Donnie Yen en UFC kampioen Michael Bisping. Het levert scènes op om je vingers bij af te likken, al steken de wat trage vechtkunsten van Diesel er hierdoor wat flets bij af. Het maakte dat sommige vechtscènes niet helemaal lekker uit de verf komen. Toch worden de liefhebbers op hun wenken bediend met gelikt weergegeven extreme stunts. Toch is het direct duidelijk te zien dat het gebruik van een green screen de makers niet vreemd is, iets dat soms wel een beetje afbreuk doet aan de kwaliteit van de film. Toch is de actie zo in overvloed aanwezig dat je ogen tekort komt en je amper kans hebt te beseffen naar wat een heerlijke onzin je zit te kijken. Zo is de film nergens realistisch en zit de film zo vol fouten dat je bereid moet zijn hier overheen te stappen.

De actieliefhebber zal in ieder geval smullen van het geheel, want de film is niet anders te omschrijven als spectaculair, waarbij we om de oren worden geslagen met de meest extreme stunts, een dosis flauwe, maar gevatte humor en een moordend hoog tempo. Zeker richting het einde van de film gaan alle remmen los, waarbij de makers niet verzuimen om alles extra dik aan te zetten. Het is iets wat past in de soort film die xXx wil zijn. In eerste instantie was het de bedoeling om xXx: State of the Union te negeren, maar uiteindelijk wordt dit op een leuke manier opgelost. Op deze manier worden de ogenschijnlijk losse films toch met elkaar verbonden. Of we nog zitten te wachten op een vervolg is nog maar de vraag, maar dit is een stuk vermakelijkere en waardige afsluiter dan xXx: State of the Union was.

xXx: Return of Xander Cage is een zeer vermakelijke popcornprent geworden met een waanzinnig hoog tempo. De actie spat van je scherm af en wordt ook nog eens bijgestaan door de meest bizarre stunts. Het verhaal moet je geen hoge verwachtingen van hebben, iets dat naarmate de film vordert nog maar eens onderstreept wordt. Gelukkig gaat het daar ook niet om bij een film als deze. Actie voert de hoofdmoot en zeker in het daverende slot gaan de makers zich flink te buiten aan over de top actie, koren op de molen van de liefhebbers. Buiten enkele kritiekpuntjes om is dit derde deel in de xXx-franchise heerlijk hersenloos popcornvermaak die de liefhebber zeker niet teleur zal stellen.

avatar van krosnicky
De film waar ik 12 jaar op gewacht heb is er eindelijk en wat een een film hij heeft echt alles wat een xXx moet hebben Vin Sam Jackson de verbluffende stunts en wervelde actie en zelf Donnie Ip Man Yen zaten er in en klap op de vuurpeil krijgen we nog een Ice Cube Cameo en als dat nog noet genoeg is komt hij nog is aan gereden met de GTO uit de 1ste film voor mij mogen ze zeker nog een 4de deel maken en voor zij die enkel nog maar xXx gezien hebben je kan perfect xXx The Next Level over slaan er komt toch niet zo veel aan bot over de 2 de film

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Vin Diesel als xXx in een film die met dit deel het potentieel heeft van een franchise als Fast & Furious. Heeft er ook veel van weg, buiten de auto's dan. Diesel werkt hier ook met een heel team, met elk hun specialiteiten. Veel stuntwerk, bad guys, mooi volk en de nodige actie. Beter dan de recensies doen uitschijnen, maar niet zo goed als Fast & Furious films op hun best. Met een goeie regisseur en beter script kan je hier iets van maken dat op hetzelfde niveau draait. Al ben je dan wel jezelf aan het beconcurreren natuurlijk.

Past prima in de reeks deze derde film.
Boordevol actie, simpel scenario en goede vertolkingen/stunts.
Leuk dat Vin Diesel terug in als Triple X, maar ook de rest van de cast doet het prima.
Ook hoofdrolspeler uit deel 2, Ice Cube, daagt in de slotscènes op.
Kortom: een hoogvlieger is deze prent niet, maar gaat op hetzelfde stramien verder als beide eerste films.
Of er nog een vierde komt is nog de vraag, maar voor mij is ie welkom!!

avatar van Noodless
Een film met verstand op nul mag altijd wel eens en kan ook leuk entertainment zijn. Waar de eerste film nog enigszins wat verhaal had in combinatie met heel wat leuke actiescènes en een onvergetelijke beginscène zie je het hier al na 10 minuten aankomen dat het helemaal niks wordt. Helaas komen er nog een aantal pijnlijke belachelijke actiescènes nadien nog langs zoals de motors onder water bijvoorbeeld. Hoe kom je toch op het idee? Vooraf weet je al dat dit soort films zeker niet van het verhaal moeten hebben, maar wat we hier gepresenteerd krijgen is toch wel heel magertjes wat verhaal betreft. Tel daar de onnozele overdreven actiescènes en het flauwe overdreven macho gedrag bij op. Neen, over the top in het kwadraat zorgt voor heel wat belachelijk gedoe dat mij niet weet te entertainen. Helaas een onvoldoende. 4/10