• 8.347.231 stemmen

Alternatieve titel: Gangster High

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Park Ki-hyung

Met onder meer: Jang Hee-jin, Jung Kyung-ho en Kim So-yeon

IMDb beoordeling: 6,7 (733)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Pongryeok-Sseokeul

Sang-ho en zijn vrienden Jae-gu en Chang-bae richten een voetbalclub genaamd "Tigers" op. Sang-ho, wiens grootste passies studeren en voetbal zijn, leert Su-hee kennen via Jae-gu. Su-hee is helemaal het tegenovergestelde van Sang-ho. Hij is een modelstudent en een atleet, terwijl Su-hee een beetje een probleemstudent is. Hun verschillen trekken elkaar aan, hoewel Su-hee lid is van een rivaliserende bende genaamd T&T. Wanneer Sang-ho's vrienden gewond raken in een gevecht met T&T, zal Sang-ho een moeilijke keuze moetten maken waar hij niet meer op terug kan komen.

image

Han Jong-seok

Kim Chang-bae

avatar van Alwin_

Alwin_

Neem allemaal maar een hele grote boog om deze film.

Het enige leuke aan Gangster High vond ik de beelden van Street Fighter II uit de arcade hal.

avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

Deze scene ziet er anders zeer spectaculair uit, jammer van het zwart-wit effect en de dramatische muziek op het eind.

avatar van newG

newG

• 2070 stemmen

vond die piano niet zo goed, het gezongen lied begon iets te snel

maar je moet toch toegeven dat het allemaal knap in beeld gebracht is + dat de choreografie ook knap en geloofwaardig is

meestal als het aantal vechters niet gelijk verdeeld is, staat de helft daar maar wat te staan en met zichzelf piroutjes te draaien...

hier was de 2 tegen 1 situatie rëeel

kverhoog mijn stem naar 3*

avatar van Flipman

Flipman

Het spijt me, maar de film kon me niet boeien. Zo keihard als op de DVDhoes was aangegeven was de film helemaal niet en de film wist me allesbehalve mee te trekken. Choreografie is aardig, maar niks aan deze hele titel is super bijzonder, oid. Een uitgebreidere review vind je hier.

avatar van Villevalo23

Villevalo23

Ik kon de eindscène juist wel erg waarderen, met een prima choreografie en mooi op muziek gezet.

Voor de rest een beetje standaard natuurlijk, maar absoluut niet de slechtse van zijn soort.

avatar van Lil Funk

Lil Funk

Chuck Taylor schreef:

Ik vond juist dat "zwart-wit effect" het extra mooi maken.

avatar van Lil Funk

Lil Funk

Flipman schreef:

Wat is volgens jouw mening dan "keihard" in dit genre misdaad/vechtfilms?
Want ik vond dat het er toch behoorlijk hard aan toe ging met Honkbal knuppels die met volle snelheid dwars door schedels en botten heen gaan, en een poolstok die als staak word gebruikt wanneer een tegenstander weerloos op de grond ligt.

avatar van Flipman

Flipman

Ja, maar het gaat mij ook om de manier waarop het in beeld wordt gebracht. Daarvan had ik dankzij die advertenties meer verwacht. Ik heb wel veel hardere films gezien.

avatar van AchmedATM

AchmedATM

Af en toen sprong de film erg onverwacht van de ene locatie naar de andere. Maar los daarvan heb ik me aan niks anders geirriteerd.

avatar van HS1986

HS1986

In het begin was ik even kwijt wie wie was maar uiteindelijk vond ik het toch een aardig film met realistische gevechten met uitblinker het laatste gevecht. Waarbij Han-soh de staaf op pakt en elke tegenstander owned.

avatar van Barcel

Barcel

Topfilm.

Geweldige acties, een hele mooie verhaallijn en niks donkere beelden. Heerlijk om te volgen en zeker weten heel mooi om te zien hoe de personages van de voetbalclubje voor elkaar opkomen. Natuurlijk zitten er een paar verdrietige en gruwelijke scenes in maar dat hoort nou erbij. Het maakt de film ook wat boeiender en het eindigt in een verschrikkelijke battle. Maar deze is ook prachtig uitgewerkt.

Zeer geslaagd en complimenten voor de regisseur.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Fijn.

Behoorlijk sfeervol highschool filmpje die alle reeds bewandelde paden er weer bij betrekt. En dat maakt niet uit...het is wat dat betreft een kenmerkend filmpje.

Hoogtepunt is helemaal aan het einde te vinden, de kleur-switch van buiten (neon) naar binnen (grijstinten) is opvallend mooi. Helaas zou het geen drama zijn zonder de nodige...drama, en Korea kennende is het pas drama als je een zielig piano deuntje onder slow-motion beelden pleurt, beetje jammer.

Al met al een bovengemiddeld 'gang-fight' werkje die er bijzonder fijn uit ziet en gelukkig de nodige overdreven coole personages bevat.

avatar van Nitrouz

Nitrouz

Gangster High is op zich een best aardig gangsterfilmpje. Helaas had ik toch moeite mijn aandacht erbij te houden, buiten de gevechten om viel er weinig te beleven, en het drama raakte mij nou niet echt.

Zoals eerder gezegd is de choreografie en camerawerk hartstikke prima, toffe beelden tijdens de gevechten maken het beter dan de standaard gangsterfilm. Het acteerwerk is op zich ook niet slecht te noemen, maar er was niemand die er echt tussenuit sprong. De film eindigt erg sterk en haalt daarmee nog een extra halfje, want buiten dat om is Gangster High niet echt een film die me lang bij zal blijven.

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Verwacht een film waarin een groepje jongens een knokploeg vormen en met elkaar op de vuist gaan. Zoiets dan...