Joong-cheon (2006)

Zuid-Korea
Actie / Avontuur

geregisseerd door Dong-oh Jo
met Jun-ho Heo, Woo-sung Jung en Kwang-il Kim

Jungcheon speelt zich af in een fantasie wereld voor zielen die tijdens hun aardse leven gefaald hebben en er nog niet in geslaagd zijn te reïncarneren. Deze film combineert verschillende thema's en genres zoals romantiek, fantasy, martial arts en de eeuwigdurende strijd tussen goed en kwaad.

Niet aan mijn besteed.... De poster vind ik wel mooi...

Gemiddelde fantasy/actiefilm met te veel cgi.

Leuk voor een keer tussendoor maar meer ook niet.

mooie beelden..voor de liefhebbers een must-see..

Raffael77
Geweldige Romantische Drama, want daar leek het meer op maar wel een goed film. Mooie beeld en geluid. Effecten waren in trant van Blade maar zag er mooi uit en vooral al ze langzaam dood gingen.

avatar van J.T.O
Het ziet er allemaal mooi uit, maar ze kunnen het voor mij schijnbaar niet zodanig brengen dat ik er van onder de indruk ben. Het is een beetje van "The Promise", spectaculair, maar aan de andere kant toch weer niet. Alleen wist The Promise mij wel te boeien en deze wat minder. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar ze kunnen het schijnbaar niet zodanig overbrengen dat ik ervan onder de indruk ben. Het is net als "Wu Ji" erg spectaculair, maar aan de andere kant toch weer niet. Alleen wist “Wu Ji” mij integendeel wel te, misschien ligt het aan de thematiek, gevechten, acteurs noem maar op. Ik kon met moeite deze oninteressante film afkijken. De gevechten kwamen te geforceerd over, ze wilden allemaal net iets te veel.

2,5 sterren

avatar van Villevalo23
Vantevoren had ik niet al te hoge verwachtingen van deze film maar hij heeft me toch prettig verrast. De actiescenes spraken mij niet altijd heel erg aan, en sommige special effects waren ook niet echt hoogstaand maar toch heeft de film iets.
De kleding is fantastisch, echt zeer veel detail, het verhaal vond ik ook best aardig maar dan de scenes buiten het gevecht om. Over de rustige sfeervolle beelden kan ik alleen maar zeggen: Subliem. De kleuren, omgeving en landschappelijke setting is werkelijk schitterend. Alleen al hiervoor moet je hem toch even gaan kijken!!

Villevalo23 schreef:
....Over de rustige sfeervolle beelden kan ik alleen maar zeggen: Subliem. De kleuren, omgeving en landschappelijke setting is werkelijk schitterend. Alleen al hiervoor moet je hem toch even gaan kijken!!

Helemaal mee eens. In sommige shots is de achtergrond zelfs zo donker (ofwel zwart) dat al je aandacht uitgaat naar de (erg mooi belichtte) set. klein minpuntje waar ik me soms wel aan stoorde: De muziek op sommige delen. Ze beginnen met een muziek waarin je mee wilt gaan, maar steeds wordt je er net op het moment dat je denkt nu komt het er toch weer even uitgehaald door een vies klinkend strijkinstrument (of zo komt het bij mij over). Jammer want een kleine aanpassing en je zou nieteens meer moeite hoeven te doen om in de film te komen, dan zou de muziek je er al in meeslepen!

avatar van Tommeh
Ook niet aan mij besteed. Het brakke verhaaltje over het hiernamaals boeide geen seconde en zat vol oninteressante karakters. Visueel was het niet onaardig, al waren niet alle gevechten even mooi gefilmd en was de overdaad aan CGI vrij storend. 1.5

avatar van RuudC
Door de uitgaves van Amasia en Asiamania is het aanbod in Aziatische films de laatste jaren een stuk groter geworden. Om toch eens iets anders dan hollywood of Nederlandse films te zien, ben ik langzaamaan erg geïnteresseerd geraakt in Aziatische cinema. Hero kende ik al langer en dat was voldoende reden om in korte tijd een flinke stapel soortgelijke films aan te schaffen.

Van de ongeveer tien films die ik daarvan gezien heb, is The Restless zonder twijfel de beste. De meest voorkomende verwijten die ik tegen dit soort films maak is dat ze soms langdradig en onoverzichtelijk zijn. The Restless ontwijkt beide hindernissen met speels gemak. De opbouw is ronduit fantastisch. De kijker wordt direct in de actie meegesleurd, zonder dat het ook maar een seconde onduidelijk is waar het allemaal over gaat. Gedurende de film krijg je veel flashbacks te zien, maar in plaats van dat je de weg kwijtraakt, blijkt het een zeer effectief middel te zijn om je bepaalde achtergronden duidelijk te maken.

Dan de setting. Het verhaal wordt enigszins gepresenteerd als een historisch drama, terwijl dit overduidelijk fantasy is. Het speelt zich grotendeels af in het hiernamaals. Het betreft de locatie die vergelijkbaar is met het vagevuur. Alle zielen worden als het ware gewogen om te kijken of ze door mogen naar de hemel. Er is een leger van demonen dat het magisch instrument wil hebben waarmee de ‘keuring’ gedaan kan worden. Klinkt kazig, maar is ontzettend goed uitgevoerd. Alle hoofdpersonen zijn interessante personages. De banden onderling zijn erg interessant, wat wellicht wel tot de belangrijkste punten van deze film behoort. Alleen voor de rol van aartsengel Yeon-Hwa hadden de makers er echt beter aan gedaan om iemand anders te zoeken. Ze is een prachtig, zachtaardig meisje (schattig hoe ze soms loenst), maar daardoor niet geschikt voor de rol van legerleider.

The Restless verveeld geen seconde. Behalve wat ik hierboven beschreven heb, is de actie goed. Het eindgevecht is zelfs heel erg goed. De decors zijn verbluffend mooi en hier en daar sterke humor om de ernst even te onderbreken. Een schitterend verhaal over liefde en wraak.

avatar van RickZ
FantasieActie met mooie Special effects, landschappen en decors, het verhaal is zeker in het begin wat vaag, maar de actie maakt alles goed, met de eindscene in het bijzonder. Natuurlijk alleen voor de liefhebber die hiervan zal smullen.