Golden Boy (1939)

geregisseerd door Rouben Mamoulian
met Barbara Stanwyck, Adolphe Menjou en William Holden

Joe Bonaparte (William Holden) is een genieus violist met financiële problemen. Zijn vader wil dat hij zijn brood gaat verdienen met het geven van vioolconcerten. Joe wil echter liever de boksring in. Zijn geliefde Lorna Moon (Barbara Stanwyck) moet dit alles met lede ogen aanzien.

Ondanks het voorspelbare karakter van het verhaal ontpopt de film zich, na een wat traag begin, tot een meeslepend drama. Uitstekend spel van Adolphe Menjou en Barbara Stanwyck is ongetwijfeld een van de 'puurste' actrices die ik tot nu toe gezien heb. Snel meer werk van haar te pakken zien te krijgen.