Jeopardy (1953)

Film noir / Thriller

geregisseerd door John Sturges
met Barbara Stanwyck, Barry Sullivan en Ralph Meeker

De Amerikaan Doug Stilwin is met zijn vrouw Helen en zijn zoontje Bobby op vakantie in Mexico, als hij aan zee klem komt te zitten op een bouwvallige pier. Alle pogingen hem los te krijgen zijn vergeefs. Zijn vrouw gaat weg om hulp te halen, maar valt in handen van een voorvluchtige crimineel. Daarmee lijkt het lot van Doug bezegeld, want als hij niet bevrijd wordt, zal hij verdrinken door de opkomende vloed.

Dar deze er niet op stond? Niemand anders gezien ?

avatar van stephan73
Spannende thriller over een man die vastzit onder een pilaar op het strand en de race tegen de klok van zijn vrouw om hem te redden. Tot het moment dat ze Ralph Meeker (in een fantastische rol trouwens) ontmoet is dit een standaard thriller, maar daarna komen er enkele Noir elementen in en wordt de film een stuk spannender.

avatar van Biosguru
Dit zou een erg mooie double bill zijn met The Hitchhiker '53

avatar van Justinw
Vrij eenvoudig plot, welke in de tweede helft ietss interessanter werd. De aangename speelduur zorgt er echter voor dat deze film van Sturges makkelijk wegkijkt.