Shooter (2007)

3,63

Actie / Thriller

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Mark Wahlberg, Michael Peña en Danny Glover

Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.

714 BERICHTEN 49 MENINGEN
avatar van Flipman

Yesterday was about Honor

Today is about Justice

Tomorrow is about fighting the most terrible taglines ever!

My God, met zo'n tagline heb ik al helemaal geen zin meer in de film!

mooie actiefilm met een prima verhaal *5

mweh
meer valt er niet over te zeggen.

verhaaltje rammelt, actie wordt ongeinspireerd gebracht, het einde is een voorspelbare climax na een anti climax die volgt op een eerdere anti climax..

het enige echt opzienbarende is Danny Glover nog eens te zien acteren. Had de man net een nieuw stel valse tanden? het zou het irritante spraakgebrek kunnen verklaren.

2.5**

avatar van Chromeo
Leuke actiefilm, niet meer niet minder...

avatar van kissyfur
Zou me niets verbazen als de National Rifle Association hier een vinger in de pap had, want de hoofdpersoon is bijna de belichaming van de good old American values (zelfredzaam, verdedigen tegen foute politici en natuurlijk een shitload wapens). Desondanks in een plezierig tempo geknipt.

avatar van wwelover
Een zeer vermakelijke actieknaller. Een redelijk goed verhaal met een goede cast. En dan met name natuurlijk Wahlberg en Glover. Ik verwachtte er veel van en ben ook niet teleurgesteld. Zeker één van de betere actiefilms van de afgelopen jaren.

avatar van SubzeroX
een van de beste actie films van 2007 moet ik zeggen
Mark Wahlberg, en danny glover doen het goed

avatar van kleez
De film verlaagt naar 4 sterren, omdat ik me amper nog iets kan herineren van hoe de film loopt, en of ik het daadwerkelijk zo'n goede film vind.

avatar van Iron Maiden
en wat hebben andere mensen aan deze info?

Nomak
kleez schreef:

Lijkt me de meest onzinnige reden om je stem te verlagen. Misschien vond je hem wel zo ongelooflijk goed dat je je stem eigenlijk moet verhogen. Altijd goed nadenken voor je zo een ingrijpend initiatief neemt.

avatar van Goodfella_90
Nomak schreef:

avatar van Rulo
kleez schreef:

Hmmz ik heb em ook een tijdje niet gezien, laat ik mijn stem maar verhogen... Onee, dat kan niet want ik heb em al een 5* gegeven...

Kijk hem nog eens en verander dan je stem, of laat hem gewoon staan, maar dit is echt kansloos

avatar van Rosicky
vandaag voor een habbekrats gekocht en maar meteen bekeken. Het verhaal was wel leuk, maar niet bijster origineel. Wahlberg zet een goede rol naar, en ook Pena (die ik nog niet kende) deed het heel aardig. Niet zoveel actie, maar dat hoeft ook niet van mij. Wel veel mooie locaties. Twijfel een beetje tussen 3.5 en 4

Niet zoveel actie?

avatar van Rulo
Niet zoveel actie

Welke film heb je gekeken dan? of ben je in slaap gevallen?

avatar van Iron Maiden
wou net zeggen, keek je hem met je ogen dicht?

Rulo schreef:
Niet zoveel actie

Welke film heb je gekeken dan? of ben je in slaap gevallen?

Niet zoveel actie? Dat ben je zeker een liefhebber van een Rambofiguur die 25 minuten achter elkaar zit te maaien met een machinegeweer op speed vanaf een heuvel en zo goed beschut dat bijna niemand hem ziet en voor de rest iedereen doodgaat. Heb erg gelachen en gejuicht bij die scene (Maar erg goed enzo was het niet )

avatar van DeCol
Hele vette film met heel veel actie Kom op eh, hoe kun je nou zeggen dat er niet zoveel actie in zat? Ik heb in ieder geval geen moment gehad dat het saai werd. Mark Whalberg is perfect voor de rol en deed het ook erg goed. Het verhaal is aardig tot goed.

avatar van viewtiful
Van de week de film gekocht en voor de tweede keer gezien. Maar wat een vette film blijft dit zeg, En nadat ik de making of hebt gezien die op de dvd zat zie je toch die kleine dingen die de film zo goed maakt. Neem bijvoorbeeld de houding van de sniper, alles wat hij bij zich heeft. Dit allemaal is zo goed gedaan wat het zo realistisch maakt. En de actie was echt top. Ik zie laatste tijd weinig actiefilms van deze kwaliteit.

wat een gare einde

avatar van Elminius
Heerlijke actiefilm was dit. Verveelde nooit en perfect op maat van Wahlberg.

De actiescènes prachtig in beeld gebracht, enkel het einde einde ging er een beetje over.

avatar van Don MN
Flipman schreef:
Yesterday was about Honor

Today is about Justice

Tomorrow is about fighting the most terrible taglines ever!

My God, met zo'n tagline heb ik al helemaal geen zin meer in de film!

Je hebt gelijk, maar toch heb ik deze film denk ik met een verkeerd oog gekeken. Ik hoopte op een serieuze film met een dramatisch tintje, terwijl ik 2 uur naar een actiefilm zat te kijken.

Voor zover ik me herinner vond ik de actie wel geslaagd, toch nog eens herzien!

Maar de tagline is vreselijk, helemaal gelijk in.

aerts007
Nomak schreef:

Ingrijpend..!

Het is nou niet echt een briljante film, zeker niet slecht hoor, maar snap de hoge waardering niet echt..

avatar van pjmuller
In zijn genre nog wel een aardige film, alhoewel van moment tot moment best wel langdradig.

Vooral het : "You don't understand, they killed my dog" vond ik geslaagd aan deze film ... zegt genoeg

Prima film. Goede acteerprestaties, kijkt lekker weg en zeker een aanrader.

avatar van Poppe
Gewoon goede actiefilm !

avatar van Nijmegen
Ik heb in tijden niet zo geboeid naar een film zitten kijken.

avatar van Thiadure
daarjuist nogeens bekeken en de film kan me wel interesseren maar ik zou hem geen derde keer meer kunnen bekijken

avatar van 606
Deze film doet zijn naam eer aan shooter, en is een prachtige film
De rol is geschikt voor mark.

4 sterren