Braven (2018)

Canada
Actie / Drama

geregisseerd door Lin Oeding
met Jason Momoa, Garret Dillahunt en Stephen Lang

Joe Braven leidt een keihard, maar simpel en eerlijk bestaan als houthakker langs de grens tussen de Verenigde Staten en Canada. Dat verandert echter op slag wanneer hij ontdekt dat een drugbende zijn afgelegen berghutje als opslagplaats gebruikt. Het genadeloze kopstuk van de bende wil de brave huisvader op de knieën dwingen door zijn gezin te bedreigen, maar dat is buiten de verbetenheid van zijn tegenstander gerekend. Want Braven heeft, letterlijk en figuurlijk, wel meer pijlen op zijn boog.

avatar van Boneka
Deze stond al een tijdje op mijn lijstje, maar zoals hierboven ook al wordt gezegd het is het allemaal net niet. De beelden zijn magnifiek kan niet anders zeggen zeer sfeervol afgebeeld. De film begint ook wel aardig met een leuk gezin. Vooral het kind speelt erg leuk en naturel. Die opa ook trouwens en ja die was van Don't breath zeer sterke film trouwens. Hier in Braven kun je zien dat dit toch een sterke acteur is. Vond het alleen vreemd dat hij zeer twee hele verschillende gezichten liet zien. In een oude broze man die zijn geheugen wat kwijt is en een dag of wat later zo fris als een hoentje was. Die knokpartij in de bar was het eerste slechte moment trouwens. Wel heel veel geweld voor een vader die de weg een beetje kwijt was. Vond Aqua man (Jason Momon) sowieso maar matig acteren. Moeder dochter en opa deden het beter. Daarna loopt de film wel aardig door tot de acties in gang worden gezet. En dan hebben we het nog niet over die duffe politieagenten die je met een zuchtwind omver blaast. Zag er niet bepaald professioneel uit. Drugs ophalen met een heel legertje vond ik ook al iets merkwaardigs. In plaats eerst subtiel te beginnen, moest alles worden uitgeschakeld. De film wordt na het einde toe steeds lachwekkende met de pijl en boog schietende echtpaar. Out of the blue de eindscene met berenklauw Jeetje wat hebben ze dat slecht verzonnen zeg. Nee Braven had best een hele goede actiefilm kunnen worden. Maar de acteerprestaties en verloop van het plot maken de film toch een kleine onvoldoende. Jammer van de mooie fraaie beelden!!

Film 2.5
Beeld 4.5 (Gratis film Pathe)
Geluid 4.0

teigertje schreef:
Fantastische aktie film.
Vooral, naar mate de film bezig is, bouwt de spanning en aktie op.

Geweldige rol van Jason Momoa en leuk, Stephen Lang die zijn vader speelt terug te zien is,en doet niet onder.

Met verassende wendingen.

Steengoede aktie film met mooie film muziek.

Een aanrader voor de liefhebber, van genoten.

Volgens mij heb je de film zelf gemaakt

avatar van @Noorderwijk
Of Boneka heeft aandelen.......

Kijk, verhaal is dun, maar dat hoeft niets uit te maken.
Alleen is het geacteer krommentenend. (Geen abn maar past bij de film)
JM vecht als een blind konijn, weinig wat hij doet is logisch. SL schiet waarschijnlijk met losse flodders want al zijn slachtoffers zijn nauwelijks gewond.
En zijn vrouw en kind die de politie aanvoeren terwijl er een moordenaar rond loopt?
Nee, dan was Aquaman toch stukken beter

avatar van teigertje

teigertje schreef:

Maar ik deel uw zure sterren mening niet

Braven is fantastisch !

Ja ik had er 5 ton in geïnvesteerd

Misschien ben je in de war met Brave of Braveheart........... dan had ik met je meegegaan..!!

avatar van teigertje
Boneka schreef:

Nee hoor, vergis mij totaal niet, , Braveheart was zeker een fantastische film.

Kan ook zijn, jij met een beslagen bril heb gekeken naar Braven

Je hebt ook Gladiator in jou top tien, volledig mee eens, dat is een van de aller beste

avatar van mjk87
Momoa heeft een imposant postuur, maar weinig uitstraling en ook in deze film vind ik hem wat kleurloos. Dan zijn de boeven van dienst leuker. De film had ook best wat harder mogen zijn en het drama vooraf is dan wel puur bedoeld als set-up, maar ook een beetje simplistisch. Wel vind ik de sfeer van de besneeuwde en veelal verlaten plekken erg mooi en de film keek makkelijk weg. 3,0*.