Gummi-Tarzan (1981)

Alternatieve titels: Pudding Tarzan | Als Ik Tarzan Was...

Denemarken
Familie / Drama

geregisseerd door Søren Kragh-Jacobsen
met Alex Svanbjerg, Otto Brandenburg en Peter Schrøder

De 10-jarige Ivan (Alex Svanbjerg) is niet erg geliefd bij zijn klasgenoten. Hij valt niet op, blinkt nergens in uit en lijkt in een prestatiemaatschappij vergeten te worden. Maar dan wordt iedereen die hem wilde aantonen dat kennis en kracht belangrijk zijn, belachelijk en weet Ivan in zijn fantasie toch zijn gram te halen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Nou het was even zoeken naar een plaatje (thanks kappeuter) maar daar is ie dan. Kan me nog goed herinneren dat ie vroeger een keer op tv was en dat iedereen het er over had de volgende dag, vraag me niet waarom ik dat nog weet

Waarom weet je dat nog?

avatar van Jordy
Jordy (admin)

avatar van narva77
Deze film heeft mijn hele zelfbeeld veranderd

visje1991
ik ga hem zeker kijken!

avatar van Yak
Yak
wow, dit is lang geleden!
ik weet er eigenlijk niks meer van behalve een spuug-contest. aiii! spoiler!

GerwinF
Een keer met school gezien (12 jaar geleden ofzo) in het oude bioscoopje in Middelburg, het schuttershof. Toen was hij leuk

avatar van narva77
Het Schuttershof bestaat nog steeds hoor, is een filmhuis

avatar van Zavo
Jeugdsentiment!!!

Mik
Was hier niet een boek van?

Of een mop anders haha..

Morgenochtend op België 2 om 11:05, for old times sake

avatar van Sjan
Wel heb ik mezelf daar: toen ik nog veel kleiner was heb ik deze wel 5 keer gezien op de basisschool. Erg leuke film vond ik het toen: 3*

avatar van Yak
Yak
Heh, zie ik nu pas: de regisseur is dezelfde als van Mifunes Sidste Sang.

Pudding tarzan? is daar een film van cool wist ik niet (of moet ik me nu schamen. Ik ken alleen het boek van Ole Lund Kirkegaard.
Leuke boeken heeft die las ik toen ik nog basisschooltje meisje was :-Lutje Giel
-Orla de kikkerslikker
-Hodja uit Pjort
-Frodo en de andere
donderstenen
en natuurlijk pudding tarzan .joehoe

Mik
Yes, ik ben vrijdag vrij. Begin je dag dus goed met ... pudding tarzan

dinky
deze ga ik opnemen, trouwens op ketnet cancas heet het Rubber Tarzan (hij heeft dus vele titels)

avatar van Flipman
Moya schreef:
Pudding tarzan? is daar een film van cool wist ik niet of moet ik me nu schamen?

Nee hoor, juist niet ! Je zou je eerder moeten schamen als je de Film ziet, maar geen idee hebt dat 't op 'n Boek is gebaseerd, dat je natuurlijk níet gelezen hebt !

Niet dat iedereen (onder wie ik) die niet wist dat hier een Boek van was zich moet schamen, maar als je 'n Boek hebt gelezen en de Film ervan niet kent is daar helemaal niks mis mee.
Moya schreef:
-Frodo en de andere donderstenen
en natuurlijk pudding tarzan .joehoe

Frodo? Toch niet gebaseerd op...?

Ik geef de Film overigens een Vier, 't is niet meer bedoeld voor mij leeftijd, maar ik heb de Film twee of drie keer gezien. Eén keer met Nederlandse nasynchronisatie, dat moet je natuurlijk niet hebben ! Maar toen was ik niet ouder dan vier.

avatar van Drs. DAJA
Toen ik nog een klein mannetje was zijn we met onze klas van de basisschool naar deze film gegaan. Het zou leerzaam zijn, ect. Ik vond hem zelf nogal slecht en geforceerd in der tijd.

Ik vond het boek vroeger wel grappig. .

avatar van Ramon K
Verplichte kost op de basisschool. Kan me nog een wedstrijdje (ver)spugen voor de geest halen.

avatar van Baggerman
Als kind vond ik dit wel een leuke film, maar ik heb echt géén idee meer waarom!

Pudding Tarzan is wel een betere titel!!!!

avatar van tommykonijn
Deze Film heb ik ooit gezien en ik vond hem vroeger erg Vermakelijk, Ik kan me niet echt elk stuk uit de Film nog herinneren maar ik weet wel zoals ik al zei dat ik me vroeger hier vaak mee vermaakt heb.

avatar van maerk
Ooit eens op de basisschool gezien. Ik kan me er weinig van herinneren en ik weet zelfs niet meer of ik hem leuk vond of niet. Maar ik weet wel dat ik niet aangenaam vond toen ze zijn hoofd in een wc pot deden.

avatar van Aapje81
Het boek was ontzettend leuk en deze kinderfilm past er prima bij. Zeer de moeite waard.

avatar van Alittleromance
Zeer mooie jeugdfilm.