The Poor Little Rich Girl (1917)

Komedie / Drama

geregisseerd door Maurice Tourneur
met Mary Pickford, Madlaine Traverse en Charles Wellesley

Gwendolyn komt uit een rijk gezin. Omdat haar ouders haar verwaarlozen en de bedienden haar commanderen, is ze alsnog een ongelukkig meisje. Wanneer een bediende op een dag haar leven in gevaar brengt, realiseert de familie zich waar ze werkelijk om geven.

avatar van matthijs_013
De energieke en enthousiaste Mary Pickford zoals het publiek haar kent. Hoewel de film tegenwoordig moeilijk verkrijgbaar is, is het een van haar bekendste films uit haar complete carrière, van maar liefst 248 films.

Toch moet ik toegeven dat Pickford in betere films heeft gespeeld. Het echte "Poor Little Rich Girl" was niet echt te merken, daarvoor was de film een té grote vehikel voor de actrice. Dit betekende dat er veel scènes waren waarin de actrice alleen maar wordt aangeprezen. Toch is de film leuk voor het kleine uurtje dat het duurt en ben ik blij dat ik toch de beruchte Pickford film heb mogen aanschouwen.

avatar van movie acteurs
Herziening. En dat moet ik ook nog met wat andere films doen met deze actrice.
Een beetje flauw filmpje dat wel snel en soepel door zijn speelduur loopt. Maar het verhaal kent een te gedramatiseerde karakter. Het begin met een paar sketches wat het kleine meisje allemaal verkeerd deed. De film kent zo zijn leuke scene's met bijvoorbeeld dat stukje in de badkamer. Alles heeft zo zijn charmes, maar daar wilt het ook net niet mee redden. Pickford draagt de film. Ze speelt hier een meisje van 10/11 jaar. Wel grappig, toen was ze 25 jaar.
2,5.