Overboard (1987)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Garry Marshall
met Goldie Hawn, Kurt Russell en Edward Herrmann

De rijke maar verwende vrouw Joanna Stayton huurt timmerman Dean Proffitt in om een kast op haar jacht te maken. Ze weigert hem echter te betalen, omdat ze ontevreden is met het resultaat. Als ze later bij het zoeken naar haar trouwring op het dek overboord valt en daarbij haar geheugen verliest, komt de gescheiden Proffitt haar bij wijze van wraak ophalen om te zeggen dat zij zijn echtgenote is, het huishouden moet doen en zijn vier kinderen moet verzorgen.

avatar van Spetie
Een redelijke film met een aardig script dat op een aardige manier wordt uitgewerkt.

Met een andere actrice had ik het allemaal misschien wat beter gevonden, maar ik ben nu eenmaal niet zo kapot van Goldie Hawn en ik vind haar hier ook niet altijd even goed. Wel heeft ze een redelijke chemie met Russell, die dankzij zijn enthousiasme nog wel voor het nodige vermaak weet te zorgen. Er zitten wel een aantal leuke momenten in de manieren waarop hij Hawn probeert terug te pakken.

Uiteindelijk resulteert het allemaal in een niet moeilijk te voorspellen einde, wat nu blijkbaar hoort bij dit soort films. Overboard is een soort voorloper op Pretty Woman, maar dan omgekeerd.

avatar van klini-oma
Kuch.. i think i just... ate a bugg

avatar van fun in acapulco
Vaak gezien en blijft leuk. Hawn en Russell zijn later getrouwd met elkaar.

Dit vond ik vroeger wel een leuke en vooral een vermakelijke film. Hoewel het cliché verhaal niet echt veel voorstelt en hier en daar ook wat flauwtjes is, was de uitvoering best leuk. Goldie Hawn was in het begin vrij irritant (ze zag er wel aardig uit) maar naderhand (uiteraard wel lekker cliché) was ze aandoenlijk. Ze speelde haar rol overigens best goed en leuk en hetzelfde geldt voor Kurt Russell die vooral in het begin lekker opdreef was. Ook de kinderen zijn een leuke toevoeging hoewel ik ze soms wel irritant vond. Het verloop en het einde van het verhaal film laat zich natuurlijk makkelijk raden.

Goldie Hawn en Kurt Russell vormen opzicht wel een leuke duo in deze film en zijn dat in het echte leven ook. Ze zijn weliswaar niet getrouwd (levenspartners van elkaar) maar toch is het knap dat beide filmsterren al sinds 1983 bij elkaar zijn.

ipman-99
"But darling, if you have a baby, you won't be the baby anymore." ... " !!!

Heerlijke luchtige komedie (Heropfrissing) !!! "Overboard" is een prachtige komedie
met een schitterend koppel, met name Goldie Hawn en Kurt Russell !
De dialogen zijn heerlijk over the top, maar vooral heel luchtig !
Heerlijk entertainment met een Kurt Russell die ter plaatse staat te liegen om zijn 'doel' te
bereiken. De romantische accenten kwamen ook af en toe heel mooi naar voren.

Blijft een leuke film...

avatar van BlueJudaskiss
Soms érg zoetsappig Amerikaans, dan weer brutaal, grappig en gevat. 3,0* nipt.

avatar van Tiany
Leuke toestanden, aangename om naar te kijken, ik heb deze film met Goldie Hawn in de jaren '80 reeds gezien, ik had meer hilarische momenten verwacht, maar het was eigenlijk een rustige, leuke, familie film.
Mag ook al eens om 2015 rustig te eindigen.

avatar van ForrestHanks
Erg leuke film. Zelfs nu nog.
Goldie Hawn en Kurt Russel hebben duidelijk een klik samen.

Grappige stukjes, vooral het buhbuhbuh momentje.
Blijft grappig, zelfs na 29 jaar!

avatar van Richard_Voorhees
Ik ben niet zo'n liefhebber van Goldie Hawn, maar in deze film doet ze het nog best goed. Daarnaast komt de chemie tussen haar en Russell wel goed over.
Verder is dit een erg clichématige film, waarbij je van te voren al kan voorspellen wat er gaat gebeuren. Zo af en toe vind ik zo'n film nog best fijn om even bij te ontspannen.