Hong Kong 97 (1994)

Actie

geregisseerd door Albert Pyun
met Robert Patrick, Brion James en Tim Thomerson

Op 1 juli 1997 om 1 uur 's nachts komt er een einde aan de Engelse overheersing van Hong Kong en wordt het gebied overgedragen aan de Volks Republiek China. Reg Cameron, een huurmoordenaar van de Geheime Dienst krijgt de moeilijke taak om nog voor de machtsoverdracht een hooggeplaatste Chinese Generaal uit de weg te ruimen. Wanneer de opdracht is uitgevoerd, komt Reg tot de gruwelijke ontdekking dat hij is verraden door zijn opdrachtgevers.

djelle
Ik heb erg genoten van deze film, maar ik heb dan ook een zwak voor stijlvolle vuurgevechten (met af en toe wat slow-motion) zoals in deze film frequent aanwezig waren. Anderen kunnen zich eventueel storen aan de simpele verhaallijn en de oubollige dialogen. Maar als je kijkt om een goeie actiefilm te zien, bij ben je zeker niet teleurgesteld. Van mij kreeg ie een 3,5

IKKE WEL

wat een klotefilm zeg echt een gigantische flop domme vuurgevechten een beetje john who nadoen dat is dan mislukt

Voor een Albert Pyun film niet eens slecht, wellicht zelfs zijn beste film: 1.5*

Leno schreef:

Nou daar klopt niks van.

Een beetje twee beretta's door de hele film laten knallen gewoon een mislukte namaak van john woo. Nee deze is echt slecht, afgeraffelde actiescenes, gewoon slecht met een hoofdletter S. Dat je nog een reis naar HongKong wint met zo'n lowbudget-troep(aan de stikker te zien) kunnen ze die stikker beter op een John Woo film plakken.

gewoon deponeren in de flop 100

djelle
Ja, de vuurgevechten hadden weg van Woo. Nee, ze kunnen er (natuurlijk) niet aan tippen. Maar ze zagen er wel best goed uit.

avatar van sinterklaas
Ik heb spijt van de negatieve bericht hierboven. De film was eigenlijk best wel goed. De actiescenes zagen er inderdaad goed uit.

Meteen een verhoging naar 3,5*

Verstandige reactie.

Thanks.

Smaken verschillen toch na zoveel jaar.

deze is ook zo slecht als andere pyun films. hoe komt het toch dat bekende acteurs zich laten vangen door pyun om in zijn filsm mee te spelen?